• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Färnevik - det är ju jättebra!! Har inte sån koll, så då är det bra att det finns billigare alternativ =)

Sugarrush, lita på gubben du, det tror jag du gör rätt i!

9 dagar till BIM - har redan börjat leta symptom.. att man aldrig ska lära sig! Jag önskar jag kunde bara pausa de där känslorna o tankarna, o först se om mensen har tänkt att komma eller inte - DÅ kunde man ju börja fundera.. så som det var innan man startade verkstaden, reflekterade inte så mkt alls över cykeln då, utan såg mest till att ha tamponger o bindor med mig när det närmade sig.. O mensen som betydde - yes allt är som det ska va, är inte gravid!! Oj oj, så det kan ändra sig!!

• sofy

min ÄL känner ja knappt av längre efter alla MF, lite rubbad har kroppen blivit trorjag. även om jag fortfarande har en cykel på 28 dgr. inte känt av ngt i bröst eller så sen i maj typ. någe sånt. inte vid ÄL o inte innan mens. men NU har dom börjat ömma som fan, ska ha mens om 1v drygt. konstig kropp! och om 2v ska vi till läkaren o få provsvar, inte nervös än men de kommer nog! hoppas allt ser bra ut o "hoppas" ja inte blev gravid denna månad, för MF risken utan progesteronet då. buu!

men nästa månad ska vi satsa på att lyckas iallafall, då MED progesteron + ev annan medicin o de ska fanimej gå bra!

hoppas vi alla härinne lyckas snart! :D

• sugarrush
    FruW skrev 2010-08-11 20:32:16 följande:
    Färnevik - det är ju jättebra!! Har inte sån koll, så då är det bra att det finns billigare alternativ =)

Sugarrush, lita på gubben du, det tror jag du gör rätt i!

9 dagar till BIM - har redan börjat leta symptom.. att man aldrig ska lära sig! Jag önskar jag kunde bara pausa de där känslorna o tankarna, o först se om mensen har tänkt att komma eller inte - DÅ kunde man ju börja fundera.. så som det var innan man startade verkstaden, reflekterade inte så mkt alls över cykeln då, utan såg mest till att ha tamponger o bindor med mig när det närmade sig.. O mensen som betydde - yes allt är som det ska va, är inte gravid!! Oj oj, så det kan ändra sig!!
    Mimmi80: Jag har också kommit på mig själv mer att leta symptom. Jag vill ju inte hålla på och tänka på det, men jag kan inte låta bli. Och det är 13 dagar kvar till BIM! Är man sjuk eller? Jag VET ju att man inte kan känna ngt såhär tidigt.... men ändå går jag och tänker "sticker det inte till lite nu där vid livmodern?"
    Suuuuck!
  • sugarrush

Oj nu räknade jag visst fel. 11 dagar är det kvar till BIM...hehe..

• FruW

Färnevik - hehe, men det är ju åt rätt håll iaf!! =) Skönt att man inte är ensam om galenskapen!

Sofy - skumt, men antar att mf o hormoner kan ställa saker på ända.. Spännande med provsvaren, måste va så skönt att veta att ni får hjälp snart!! Ska ta tag i mig själv o ringa  min läkare tänkte jag, efter BIM, så får de starta en utredning på oss.. Hm, inte så sugen på det.. Men är nog bra att kolla vad som kan va knas..

• sofy
    FruW skrev 2010-08-11 21:19:41 följande:

Färnevik - hehe, men det är ju åt rätt håll iaf!! =) Skönt att man inte är ensam om galenskapen!

Sofy - skumt, men antar att mf o hormoner kan ställa saker på ända.. Spännande med provsvaren, måste va så skönt att veta att ni får hjälp snart!! Ska ta tag i mig själv o ringa  min läkare tänkte jag, efter BIM, så får de starta en utredning på oss.. Hm, inte så sugen på det.. Men är nog bra att kolla vad som kan va knas..

joo, de e nog så. men snart så :) jag e positiv! :D

jaa, kan ju va bra o göra. proverna ska ju tas på cykeldag 4-7, så då får de bli nästa mens för dig då förhoppningsvis! :D om du får tid fort hos läkaren, men du gick privat va?
  • FruW

Ja jag går privat, så brukar kunna gå att få tider ganska snabbt.. Hmm, proverna ska tas under mensen då om jag förstår dig rätt? När börjar man räkna, vet du det? Har alltid lite brunaktiga flytningar ngn dag innan mensen kommer i gång, kan ta 1-3 dagar, hur ska jag räkna då?

Bra att du är positiv!! Kram vännen!

• Dag och natt

Ja tjejer det är dags att få lite plus i tråden nu Skrattande
    Jag tror ju chansen är minimal att något hände mig den här månaden men vi hade ändå sex två dar innan ÄL så helt kört är det ju inte. Men att känna efter symtom gör man ju även om man försöker att inte göra det. 
    Tänkte bara önska er en trevlig helg, jag ska åka iväg på bröllop i helgen och blir inte så aktiv här då. Kram på er!! 

• MCT79

Godmorgon! Nu på morgonen fick jag max på älstickan... eller... mitt streck är starkare än kontrollstrecket, det har nog aldrig hänt! WOW!
    Så ikväll när jag kommer hem från jobbet blir det till att mysa!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-11 13:52:54 följande:
    Jajemen, vi kör hårt nu! Om du fick starkare imorse så är det säkert fullt utslag imorn. Ni får väl hinna med en snabbis innan alla gästerna kommer på fredag :)

Jobbar ju den här veckan så tidigt imorn är inte ett alternativ. Bästa är väl att köra både ikväll och imorn kväll. Får se om jag kanske kan få till en liten lunchdejt imorn kanske :) Usch, det är detta planerande och tänkande som jag vill slippa ifrån, därav att jag vägrat ÄL-test tidigare. Nu sitter jag här och planerar i alla fall precis som jag INTE ville. Suck..
    Fullt utslag och lite till idag! Nu kör vi!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3