• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-10 09:23:51 följande:

Tejj, låter vettigt att ta en paus och tänka på annat! Förstår att det blir jobbigt att läsa om alla när inte ens din ÄL kommer igång. Lycka till med allt och vad skönt att det ska göras en utredning i alla fall!

MCT79, hur går det för dig? Jag har faktiskt provat att ta ett ÄL-test den här månaden eftersom mensen blivit lite oregelbunden senaste månaderna. Inget utslag än, eller ett pyttepyttesvagt imorse. Hoppas att det ger utslag imorn!

ptja det rullar på... sambon är rätt låg... vi har på två dar fått veta att lika många kompisar är gravida... och de har inte varit tillsammans mycket över året något av paren.. inte för  att sånt spelar någon roll...  men han är jätteledsen... :((  Jag tar det nog inte lika hårt då flera kompisar omkring mig är gravida eller nyss har fått... men det gör ont i hjärtat på mig när jag ser hur ledsen han blir..

Jag kör med äl-test som vanligt...den här månaden äter vi rosenrot båda två också. Borde ha äl framåt fredag om min cykel håller i sig... den fååår inte bli sen denna månaden för min sambos föräldrar och hans bror med fru kommer i helgen och vi har ett litet lyhört hus....
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-08-10 10:22:56 följande:
    ptja det rullar på... sambon är rätt låg... vi har på två dar fått veta att lika många kompisar är gravida... och de har inte varit tillsammans mycket över året något av paren.. inte för  att sånt spelar någon roll...  men han är jätteledsen... :((  Jag tar det nog inte lika hårt då flera kompisar omkring mig är gravida eller nyss har fått... men det gör ont i hjärtat på mig när jag ser hur ledsen han blir..

Jag kör med äl-test som vanligt...den här månaden äter vi rosenrot båda två också. Borde ha äl framåt fredag om min cykel håller i sig... den fååår inte bli sen denna månaden för min sambos föräldrar och hans bror med fru kommer i helgen och vi har ett litet lyhört hus....
    Hoppas att rosenroten ger resultat. Det är bra att du tar äl stickor för den kan flytta på sig nån dag när man har ätit dem. Jag håller tummarna för att du får ÄL innan dem kommer och att du plussar i slutet av månaden! Blåser en stor vind av gravbaciller på dig! Kramar
  • Pancakes

Haha, känner igen känslan. MÅSTE ha ÄL snarast för vi åker ut i skärgården med vänner i helgen och trängs i liten stuga. Usch, denna stress. Man tar ju kål på spontaniteten verkligen.

Trist att din sambo känner sig ledsen. Det är så otroligt svårt att inte påverkas av andras graviditeter. Speciellt såna som bara hux flux blev gravida utan att ha planerat det och sitter och kvittrar om hur otroligt fertila de är och killen behöver bara vifta med kalsongerna så blir de gravida. Suck!

Snart är det vår tur dock! Och tänk så mycket gladare vi kommer vara och tacksamma över detta högst välkomna barn när det väl händer :)
  • sugarrush

Hej alla! Nu är jag tillbaks från semestern!
    Har bara kunnat följa tråden sporadiskt så jag kan ha missat både det ena och det andra.

MCT79: Jag känner igen mig, har det själv lite jobbigt just nu med en syster som nyss outade sin graviditet (hon var beräknad 4 veckor efter oss) samt sambons bror som berättade om sin nu i helgen (de var beräknade 10 dagar efter oss). Så fan, vad ska man göra? Försöka vara glad för andra? Försöka att inte tänka på att det är orättvist? Jo jag vet, men det är så svårt.
    För mig är det enda som hjälper att berätta om missfallet. För då tar de det lite lugnt med bebis-snacket. Och då kan jag faktiskt känna mig lite glad för deras skull ändå, när de visar sådan fin hänsyn.

Havsklippan: trist med blåskatarr! Hoppas det tog sig ändå. Men jag förstår att du blev besviken.

BIM JULI/AUGUSTI 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011
  • rontgensyrran
    Flyttar ner Polarbjörnen till BF listan då hon är gravid. Även Bechi är gravid.

BIM JULI/AUGUSTI 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011
    Bechi
  • MCT79
    rontgensyrran skrev 2010-08-10 10:33:18 följande:
    Hoppas att rosenroten ger resultat. Det är bra att du tar äl stickor för den kan flytta på sig nån dag när man har ätit dem. Jag håller tummarna för att du får ÄL innan dem kommer och att du plussar i slutet av månaden! Blåser en stor vind av gravbaciller på dig! Kramar
    Japp, hoppas bara den inte flyttar sig senare!!  :O
  • FruW

Tejj - skickar en stor stor kram till dig! Jag hoppas att du snart får ordning på kroppen! Måste ju vara superjobbigt att inte få äl så man kan försöka igen..!

Kram vännen!

• mallanis

Halloj!
    Har haft lite semester uppehåll men nästa veckan börjar jobbet igen och jag hittar tillbaka hit!
    Jag gick en dag över BIM (brukar aldrig göra det) och tempen (börjat med tempmetoden) låg kvar och tänkte att nu j-klar tog det sig. MEN icke ;) dagen efter mensen  fick jag nytt besök.... urinvägsinfektion - så tjoosan det var nog "tur i oturen" att röda kärringen kom....

Tjejj- förstår dig Hoppas du kommer tillbaka med goda nyheter så småningom!

MTC79- uch så jobbigt att han blev ledsen =) men hoppas hoppas nu på rr!

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-08-10 22:34:23 följande:
    Halloj!
    Har haft lite semester uppehåll men nästa veckan börjar jobbet igen och jag hittar tillbaka hit!
    Jag gick en dag över BIM (brukar aldrig göra det) och tempen (börjat med tempmetoden) låg kvar och tänkte att nu j-klar tog det sig. MEN icke ;) dagen efter mensen  fick jag nytt besök.... urinvägsinfektion - så tjoosan det var nog "tur i oturen" att röda kärringen kom....

Tjejj- förstår dig Hoppas du kommer tillbaka med goda nyheter så småningom!

MTC79- uch så jobbigt att han blev ledsen =) men hoppas hoppas nu på rr!
    Usch så jobbigt att mensen gick över en dag. Samma hände mig förra månaden och jag fick upp lite förhoppningar. Man blir så besviken och låg liksom hela dagen. Det positiva är att man snabbt repar sig igen och tänker framåt. Nya tag!

Jag har en kompis som berättade för några veckor sedan att hon var gravid och det är ju alltid så jobbigt att höra om andra. Nu fick hon missfall för några dagar sedan och det är så blandade känslor. Är jätteledsen för hennes skull samtidigt som det är skönt att vi har varandra och har samma erfarenheter. Man känner sig hemsk som känner så men just nu är man väl extra känslig tror jag. Såg filmen "Bröderna Karlsson" i helgen och där är det en gravid/ultraljudsscen som är jättejobbig att se. Vädligt gulligullig så där och jag ville nästan bara gå därifrån. Alltså varning för den filmen om man är känslig! Trodde det var en feelgoodfilm och det var det också ända fram till den scenen.

Hur mår ni andra idag? Kramar!
  • Pancakes
    Hur går det? Lustigt att vi alltid har ungefär samma BIM och nu har vi samma scenario med folk som kommer och hälsar på i helgen så att vi får stress med ÄL :)
    Jag fick faktiskt fullt utslag imorse! Trodde det liksom skulle stegras mer och mer för varje dag men det kanske har med vilket test man använder att göra. Igår inget utslag alls och idag fullt!

Vad är optimalt nu om jag fick fullt på Äl-stickan imorse. Sex ikväll eller imorn eller både och helst? Tvivlar på att jag kommer vara sugen två dagar i rad, är lite för stressad och trött känner jag, men vad ska man göra...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3