• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-11 08:36:50 följande:
    Hur går det? Lustigt att vi alltid har ungefär samma BIM och nu har vi samma scenario med folk som kommer och hälsar på i helgen så att vi får stress med ÄL :)
    Jag fick faktiskt fullt utslag imorse! Trodde det liksom skulle stegras mer och mer för varje dag men det kanske har med vilket test man använder att göra. Igår inget utslag alls och idag fullt!

Vad är optimalt nu om jag fick fullt på Äl-stickan imorse. Sex ikväll eller imorn eller både och helst? Tvivlar på att jag kommer vara sugen två dagar i rad, är lite för stressad och trött känner jag, men vad ska man göra...
    OM jag fattat rätt så har man äl 24-48 timmar efter att man får maxutslag på äl-stickorna.. jag hade nog myst tidigt i morgon eller så om man vet med sig att man inte orkar båda dagarna...
    Vi har gjort så att v myser varannan dag från ett par dagar efter mensen... på det sättet behöver man inte få total panik om nått inträffar i samband med äl som gör att man inte kan mysa exakt rätt dag. Spermierna lever ju upp till 5 dygn i livmodern också.. under gynsamma förhållanden antar jag. :)

Jag fick mer utslag på stickan idag jag med, inte max men klart starkare än igår.... kanske maxar i morrn!

Ja visst är det lite roligt att vi är  helt i synk! Hahha.... denna månad plussar vi... okej?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-11 11:08:47 följande:
    OM jag fattat rätt så har man äl 24-48 timmar efter att man får maxutslag på äl-stickorna.. jag hade nog myst tidigt i morgon eller så om man vet med sig att man inte orkar båda dagarna...
    Vi har gjort så att v myser varannan dag från ett par dagar efter mensen... på det sättet behöver man inte få total panik om nått inträffar i samband med äl som gör att man inte kan mysa exakt rätt dag. Spermierna lever ju upp till 5 dygn i livmodern också.. under gynsamma förhållanden antar jag. :)

Jag fick mer utslag på stickan idag jag med, inte max men klart starkare än igår.... kanske maxar i morrn!

Ja visst är det lite roligt att vi är  helt i synk! Hahha.... denna månad plussar vi... okej?
    Jajemen, vi kör hårt nu! Om du fick starkare imorse så är det säkert fullt utslag imorn. Ni får väl hinna med en snabbis innan alla gästerna kommer på fredag :)

Jobbar ju den här veckan så tidigt imorn är inte ett alternativ. Bästa är väl att köra både ikväll och imorn kväll. Får se om jag kanske kan få till en liten lunchdejt imorn kanske :) Usch, det är detta planerande och tänkande som jag vill slippa ifrån, därav att jag vägrat ÄL-test tidigare. Nu sitter jag här och planerar i alla fall precis som jag INTE ville. Suck..
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-11 13:52:54 följande:
    Jajemen, vi kör hårt nu! Om du fick starkare imorse så är det säkert fullt utslag imorn. Ni får väl hinna med en snabbis innan alla gästerna kommer på fredag :)

Jobbar ju den här veckan så tidigt imorn är inte ett alternativ. Bästa är väl att köra både ikväll och imorn kväll. Får se om jag kanske kan få till en liten lunchdejt imorn kanske :) Usch, det är detta planerande och tänkande som jag vill slippa ifrån, därav att jag vägrat ÄL-test tidigare. Nu sitter jag här och planerar i alla fall precis som jag INTE ville. Suck..
    Nu blir jag privat (som om vi inte är det redan.. ;)  ) men när myste ni sist då? Om ni myste igår så borde det helt klart räcka med en gång i morgon!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-11 14:31:00 följande:
    Nu blir jag privat (som om vi inte är det redan.. ;)  ) men när myste ni sist då? Om ni myste igår så borde det helt klart räcka med en gång i morgon!
    Äsch då, inte blir vi för privata här inte! Här diskuteras ju konsistens på ÄL-flytningar och annat detaljerat ju :)

Vi var ifrån varandra igår så senast vi hade sex var i helgen. I lördags eller söndags tror jag det var. Hur som helst så var det ju på tok för tidigt, sååå fertil är jag nog inte tyvärr. Så idag och imorn är nog de bästa alternativen och det ska nog inte bli alltför svårt tror jag. Det som är jobbigt är att vi båda är lite stressade och har miljoner grejer att göra...sånt tar verkligen kål på sexlusten :(

Är avundsjuk på er som kan ha sex varannan dag i flera veckor, det skulle vi ALDRIG palla tyvärr.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-11 14:44:39 följande:
    Äsch då, inte blir vi för privata här inte! Här diskuteras ju konsistens på ÄL-flytningar och annat detaljerat ju :)

Vi var ifrån varandra igår så senast vi hade sex var i helgen. I lördags eller söndags tror jag det var. Hur som helst så var det ju på tok för tidigt, sååå fertil är jag nog inte tyvärr. Så idag och imorn är nog de bästa alternativen och det ska nog inte bli alltför svårt tror jag. Det som är jobbigt är att vi båda är lite stressade och har miljoner grejer att göra...sånt tar verkligen kål på sexlusten :(

Är avundsjuk på er som kan ha sex varannan dag i flera veckor, det skulle vi ALDRIG palla tyvärr.
    Helt ärligt kan jag säga att ingen av oss känner sig särskilt spontana... kanske därför sexet ligger nere en vecka eller så efter äl.... man hämtar sig lite...=)
  • sugarrush

Ah, ni ska se att det tar sig, ospontant eller inte, huvudsaken är att det kommer simmare! Tycker verkligen det är dags för oss alla att plussa den här månaden.

Själva har vi nuppat varje dag under ÄL, men mest snabbisar mitt i natten (eftersom vi var med svärföräldrarna i ett MKT lyhört hus... )
    Har dock fått för mig att det inte tagit sig den här månaden för ÄL-stickorna blev liksom aldrig riktigt starka i strecket, även om CB:s ÄL-test visade glad gubbe en dag.
    Vad tror ni, kan man ha haft ÄL när de billiga strecktesten inte visat posivit men CB har gjort det?

• färnik

Det tror jag absolut! jag litar mkt mer (och har i det senaste bara använt) CB, De billiga tycker jag är lite halvdåliga och tveksamma. Flört

• FruW

Sugarrush - jag har försökt "synka" lite mellan de billiga äl-testerna (testlagret) o CB dig. Har testat 2 månader bara, brukar testa flera dagar i rad med de billiga, o när jag får fullt utslag på de testar jag med ett CB. En av gångerna tyckte jag att det var fullt utslag på de billiga, men fick ingen gubbe på CB, dan därpå var de billiga ytterligare lite starkare, o då kom gubben, så jag tror att CB kanske är lite känsligare.. Men jag testar mest för att få en indikation på att ÄL kommer, vi försöker mysa flera gånger den veckan, så är inte sååå beroende av att veta exakt. Tycker det funkar bra med de billiga, det blir ju svindyrt om man bara ska köra CB!!

Håller med - nu är det verkligen dags för pluss, flera flera stycken, här i tråden! Så kom igen, girls! Flört

• färnik
    FruW skrev 2010-08-11 17:57:17 följande:
     det blir ju svindyrt om man bara ska köra CB!!
    Jag har bara behövt testa 2 eller 3 ggr varje månad, har haft såpass bra koll ändå. Och då blir det ju inte så dyrt, en förpackning har räckt 2-3mån. Flört
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-08-11 17:57:17 följande:
    Sugarrush - jag har försökt "synka" lite mellan de billiga äl-testerna (testlagret) o CB dig. Har testat 2 månader bara, brukar testa flera dagar i rad med de billiga, o när jag får fullt utslag på de testar jag med ett CB. En av gångerna tyckte jag att det var fullt utslag på de billiga, men fick ingen gubbe på CB, dan därpå var de billiga ytterligare lite starkare, o då kom gubben, så jag tror att CB kanske är lite känsligare.. Men jag testar mest för att få en indikation på att ÄL kommer, vi försöker mysa flera gånger den veckan, så är inte sååå beroende av att veta exakt. Tycker det funkar bra med de billiga, det blir ju svindyrt om man bara ska köra CB!!

Håller med - nu är det verkligen dags för pluss, flera flera stycken, här i tråden! Så kom igen, girls! Flört
    Hoppas ni har rätt tjejer! Det jag nojar mig över är att man kanske inte hade ngn ÄL alls den här månaden eftersom stickorna aldrig blev positiva.. Kände heller inte av ngn ÄL-smärta som jag brukar. MEN CB visade ju glad gubbe.. hmm.. klurigt det här!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3