• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-13 21:46:46 följande:
    fredagen den 13 och en rosa flytning på jobbet.. FAN
    Hur har det gått längtan??
  • MCT79

Gudars vilka smärtor jag haft nu ikväll...  Gråter   från höger äggstock/ledare.... gode gud..

• Längtan efter liten

hej tjejer, skönt att se att ni tänker på mig..
    Jobbade ju igår och även denna gången kom det en liten flytning, dock lite mer brun..
    men jag fick SPADER och fick sluta för att åka in... vi lämnade dottern hos farfar och åkte iväg...
    När vi väl fick komma in så undersökte hon och vi fick även denna gången se hjärtat picka och h'n följer sina dagar...
    allt såg bra ut, tappen var fortfarande lång och stängd.. inget att oroa sig för med andra ord.. men jag kan inte sluta orora mig..
    vart kommer de ifrån och hur länge har de tänkt att stanna?
    nu blrir jag även orolig för flygningen och grekland...
    SLUTA KOMMA TILL MIG! LÅT MIG NJUTA!!!

Längtan efter liten är stor
  • sofy

nu ska jag egentligen inte alls skriva att jag har BIM imorgon, men det har jag. hade ju totalt gravförbud i 2 mån, alltså förra och den här. dock skyddade vi oss inte alltid och de har blivit en del sexande här hemma. har sedan ett par dagar riktigt ömma bröst vilket jag inte haft sen ja va preggo i april sist, har även molvärk/mensvärk i nedre delen av magen, mitt över liksom. inte på vänstersidan som annars. så jag vet inte, kan ju va mensen som e på g o kroppen har vaknat o ger mig dessa symtom igen efter nåra månaders uppehåll från molvärk/tuttvärk, eller så e ja preggo. om jag är så självklart blir vi glada, dock e ju frågan då om jag kan behålla en grav utan progesteron osv. time will tell!

• FruW

Go kväll!

Sofy vad spännande! Som du säger, time will tell.. När ska du testa, eller ska du vänta in mensen? Av vilken anledning fick ni gravförbud?

Havsklippan - det närmar sig BIM för dig =) Några känningar?

Åh, jag tycker att jag har varit ganska lung den här månaden, men nu när BIM närmar sig så börjar tankarna mala igen.. Tur  man har börjat jobba igen efter semestern, så man får något annat att tänka på på dagarna.. Hur gör ni andra innan BIM för att "hålla er på mattan"? Har redan börjat fundera på tester, men är ju BIM - 5 så alldeles för tidigt för det, o än så länge kan man ju drömma om att det skulle kanske kunna bli ett pluss.. dessutom så gäller det ju att det stannar den här gången.. I morgon ska jag ringa min läkare o be dom sätta upp oss på kö för utredningen.. Känns lite nervöst! Ngn som vet vad som är första steget i en MF-utredning?

Kram till er alla!

• sofy
    FruW skrev 2010-08-15 21:53:10 följande:

Go kväll!

Sofy vad spännande! Som du säger, time will tell.. När ska du testa, eller ska du vänta in mensen? Av vilken anledning fick ni gravförbud?

Havsklippan - det närmar sig BIM för dig =) Några känningar?

Åh, jag tycker att jag har varit ganska lung den här månaden, men nu när BIM närmar sig så börjar tankarna mala igen.. Tur  man har börjat jobba igen efter semestern, så man får något annat att tänka på på dagarna.. Hur gör ni andra innan BIM för att "hålla er på mattan"? Har redan börjat fundera på tester, men är ju BIM - 5 så alldeles för tidigt för det, o än så länge kan man ju drömma om att det skulle kanske kunna bli ett pluss.. dessutom så gäller det ju att det stannar den här gången.. I morgon ska jag ringa min läkare o be dom sätta upp oss på kö för utredningen.. Känns lite nervöst! Ngn som vet vad som är första steget i en MF-utredning?

Kram till er alla!

jag testar nog på tis om den inte kommit då, har inga större förhoppningar eftersom jag inte kunnat behålla ngn tidigare grav, o eftersom ja inte fått medicinerna än. när jag har dom så kan jag tro o hoppas mer när ja blir gravid. men vi får se, brösten ömmar som fan o ja e kokhet! :/ gravförbud för kroppen skulle återhämta sig efter alla MF, hade ju 4st på bara 6 månader. o för att ja då efter dom 2 månaderna skulle ha progesteron osv utskrivet så då skulle de va fritt fram igen, nu har ja ju liksom ingen "livlina" om ja e preggo, e ju försent o börja me någe nu för mig säger dom isåfall. bu!

första steget i våran utredning va ju samtal där vi pratade om när, hur, o allt runtom mina MF. o sen skrev hon remisser för diverse tester, kromosom osv för min man, o sen alla andra för mig. vet inte hur andra läkare gör men så va de för oss iafl :)

hur känner du dig då, några symtom!?
  • FruW

Nej, inga symptom här, försöker att inte "leta". Däremot PMS-ig, gråter för allt! Har varit så i flera dagar, började när det var en vecka före mens, så tidigt brukar jag inte känna av det.. Men nej, inga symptom, o tyvärr inte ngra större förhoppningar inför denna månaden heller.. försöker hålla förnuften på topp o känslorna under kontrolll

Just det, när du skriver det så kommer jag ihåg, kanske klokt med att kroppen får vila! Finns det inget du kan få av läkarna om det är så att du är gravid nu?

• sofy
    FruW skrev 2010-08-15 22:11:44 följande:

Nej, inga symptom här, försöker att inte "leta". Däremot PMS-ig, gråter för allt! Har varit så i flera dagar, började när det var en vecka före mens, så tidigt brukar jag inte känna av det.. Men nej, inga symptom, o tyvärr inte ngra större förhoppningar inför denna månaden heller.. försöker hålla förnuften på topp o känslorna under kontrolll

Just det, när du skriver det så kommer jag ihåg, kanske klokt med att kroppen får vila! Finns det inget du kan få av läkarna om det är så att du är gravid nu?

haha, de kan ju va ngt iallafall ;) håller tummarna!!

eftersom jag fick gravförbud så har ja verkligen kopplat bort allt, men så dök ömma bröst upp häromdagen o de blir bara värre o värre. kan knappt gå utan att de gör ont, blä. så de e ju svårt o ignorera tyvärr :p de som får mig o undra, inte haft så alls sen i april, eller maj. o så molvärken, vilket iofs kan tyda på att mensen e på g men brukar inte känna av de heller, förra månaden kom den ba, utan att ja känt av ngt alls. så ja, hm.. tankarna rör sig ju åt grav hållet, men jag hoppar inte högt ändå. nje, min läkare sa att ja ska få medicinerna från ÄL o framåt, de e ganska "meningslöst" o ge mig de nu om ja e preggo - säger hon. så de känns ju dumt o tråkigt men what to do. får skylla oss själva isåfall om vi nu va så dumma så vi glömde skydda oss o de slutar i ännu ett MF. men ska inte ta ut ngt i förskott, får se på tis eller ons om de hänt ngt :) dock har ja inte haft ngn nidis denna månad som ja "brukar" få om ja e gravid, så de drar ju ner oddsen - men de kan ju också va så att ja e gravid ändå o att dom gångerna ja fått nidis har de inte gått bra pga de, vad vet jag ;)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-14 19:54:16 följande:
    okej tack! Vi väl se om vi orkar nått mer nu... jag är öm....
    Funkade det bra i helgen trots att ni hade gäster? Verkar som ni prickade in allt bra!

Jag fick ju också fullt utslag två dagar i rad och det är ju lite förvirrande. Fullt onsdag morgon och torsdag morgon och sex onsdag kväll och torsdag kväll. Får hoppas att det var rätt timat! Det fanns inte en chans till sex under helgen, sov i samma rum som andra människor...där går gränsen faktiskt :)
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-08-15 21:53:10 följande:

Har redan börjat fundera på tester, men är ju BIM - 5 så alldeles för tidigt för det, o än så länge kan man ju drömma om att det skulle kanske kunna bli ett pluss.. dessutom så gäller det ju att det stannar den här gången.. I morgon ska jag ringa min läkare o be dom sätta upp oss på kö för utredningen.. Känns lite nervöst! Ngn som vet vad som är första steget i en MF-utredning?

Kram till er alla!

Förra gången jag var gravid så plussade jag (iofs svagt) på BIM-5. Så det är inte alls omöjligt.

Idag är jag på BIM-6.
    I lördags fick jag en mini-mini-blödning, när jag torkade mig efter att jag kissat så var det någon droppe blod på pappret, men det hade inte kommit något i trosorna. Gissa om jag började hoppas att jag fått en nidis!

Har förstås testat lite men bara fått minus. Idag fick jag dock ett spökstreck någon halvtimme efter testandet, och jag vet ju att det inte räknas när man kollar så sent... (Förra graviditeten plussade jag som sagt på BIM-5 så jag hoppas att det visar sig tidigt igen om vi har lyckats bli gravida igen.)
    sofy skrev 2010-08-15 15:59:42 följande:
    nu ska jag egentligen inte alls skriva att jag har BIM imorgon, men det har jag. hade ju totalt gravförbud i 2 mån, alltså förra och den här. dock skyddade vi oss inte alltid och de har blivit en del sexande här hemma. har sedan ett par dagar riktigt ömma bröst vilket jag inte haft sen ja va preggo i april sist, har även molvärk/mensvärk i nedre delen av magen, mitt över liksom. inte på vänstersidan som annars. så jag vet inte, kan ju va mensen som e på g o kroppen har vaknat o ger mig dessa symtom igen efter nåra månaders uppehåll från molvärk/tuttvärk, eller så e ja preggo. om jag är så självklart blir vi glada, dock e ju frågan då om jag kan behålla en grav utan progesteron osv. time will tell!
    Låter lovande Sofy, håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3