• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Men herregud Havsklippan, det där ser ju positivt ut!!!!!!!!!
    Jag vågar mig deifinitivt på ett GRATTIS!
    Testade du morgon- eller kvällsurin???

(Två plus inom två timmar, vlken underbar tråd!)

• Muffe80

Havs- Ser ju svagt postivt ut,vågar man hoppas? När är BIM? :)

Hur skulle ni göra, jag har bim på måndag och ska på fest i helgen där det bjuds på dricka. hur gör man om man sätts till bords och det serveras alkohol? Törs man dricka något eller ska man försöka smussla och hur gör man det på bra sätt så ingen fattar??

• Dag och natt

Åh jag hoppas så sugarrush och Muffe80! Jag testade på morgonurinen. BIM enligt mina gamla cykler innan mf på 28 dagar ger onsdag - efter missfallet fick jag dock vänta längre än så på att mensen kom igång. Så mellan ons-lörd typ... Ja nu tycker jag att det är mycket som talar för att det faktiskt är en graviditet, både testet och min temp. Nu kommer jag bli testgalning närmaste dagarna haha... Skrattande

• Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-08-16 20:10:48 följande:
    Havs- Ser ju svagt postivt ut,vågar man hoppas? När är BIM? :)

Hur skulle ni göra, jag har bim på måndag och ska på fest i helgen där det bjuds på dricka. hur gör man om man sätts till bords och det serveras alkohol? Törs man dricka något eller ska man försöka smussla och hur gör man det på bra sätt så ingen fattar??
    Jag var på fest i lördags och jag drack, så länge jag inte känner till att jag faktiskt är gravid så unnar jag mig det. Glad
  • sugarrush

Jag dricker lite när jag är på middag eller fest. Tar en öl eller två, eller något glas vin. Men vill inte bli stupfull nu dock, när vi planerar barn. Inte för att jag varit det på himla länge, men ändå.

Min BM sade på hälsosamtalet att man bör sluta med alkohol när man planerar att bli gravid. Tyckte det var lite okänsligt sagt dock, vi var ju gravida och och hon sade det när jag frågade om det var någon fara med att jag druckit vin veckan innan jag plussade. Det gjorde mig ju bara supernojig!!!

• FruW

Hej flicks!!

Skrev ett jättelångt inlägg som försvann.. klantigt!

GRATTIS Sofy - wow, ni är verkligen fertila du o mannen! Så härligt med plusset, har ju anat det efter vad du skrev tidigare i tråden, men å så kul! Håller tummarna stenhårt för att det ska gå vägen! Ring din läkare det första du gör i morgon o prata med dom, de kanske kan hjälpa dig..

Havsklippan - jag ser också det extra strecket, åh så spännande!! Håller tummarna stenhårt för dig, ser mkt lovande ut vännen!! =) Haglar in plus här ser jag!

Färnevik - lycka till på ul, håller tummarna för dig med!

Längtan - låter som du fått en riktigt bra läkare, skönt för dig att få va hemma o vila, ge kroppen en ordentlig chans.. Skönt med täta kontroller med, håller tummarna hårt hårt för dig med.

Bev- va kul att du kikade in! Jättegrattis till ett fint RUL, måste va fantastiskt att få se, o härligt att ha kommit så långt i graviditeten! Har du fått känna några sparkar ännu? Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle va att ha kommit så långt..

Ego - ringde min gyn i dag, fick tid för första samtalet i mf-utredningen.. Ska dit på måndag, skönt att få komma så snabbt! De gör inga undersökningar eller så, utan får bara träffa läkaren o prata, gå igenom vad som har hänt o så.. Ska ta med sambon, inget måste, men skönt att han är med så vi båda får samma information. Usch, var jättenervös när jag skulle ringa, stooora fjärilar i magen, men det gick bra. Var nog orolig för att jag skulle behöva argumentera för min sak, men det var inga problem som tur var. Vad jag oroar mig över nu är ngt som sköterskan sa, att efter samtalen så får vi se om läkaren kan hjälpa er... Vad gör vi om han inte kan det? Har iofs inte låtit så på honom vid tidigare tillfällen, men kan inte sluta fundera över det nu..

Kommer heller inte från känslan av misslyckande i och med det här samtalet om utredning.. så fånigt, jag vet! Men jag måste överge den romantiska drömmen om att få barn, bara så där spontant ni vet.. Nu är det kliniskt och fakta som gäller, undersökningar o provtagningar... Inte desto sämre barn, absolut inte mindre älskat eller efterlängtat, men romantiskt, nej! Fånigt jag vet, jag hoppas att ni inte "hänger" mig för detta,,, Är nog låg i allmänhet, mensen är på g igen, blir alltid så besviken när det blir så här..

Funderar över en sak - ngn som vet? Jag har BIM den 20, men i dag har jag fått svagt brunrosafärgade flytningar. Sen händer inget på 2-3 dagar, o sen kommer mensen.. Brukar oftast vara så här.  Någon som har en aning om varför? Det känns som om ägget/embryot inte får en chans, eftersom jag börjar "blöda" flera dagar innan eg BIM..

Ursäkta för det negativa slutet på mitt inlägg! Avslutar med ett stort GRATTIS till nyblivna plussare, o en j´kla lyckospark i baken för er andra, både redan gravida o aspiranter!!!

Kram mimmi

• sofy
    FruW skrev 2010-08-16 21:44:42 följande:
    Hej flicks!!

Skrev ett jättelångt inlägg som försvann.. klantigt!

GRATTIS Sofy - wow, ni är verkligen fertila du o mannen! Så härligt med plusset, har ju anat det efter vad du skrev tidigare i tråden, men å så kul! Håller tummarna stenhårt för att det ska gå vägen! Ring din läkare det första du gör i morgon o prata med dom, de kanske kan hjälpa dig..

Havsklippan - jag ser också det extra strecket, åh så spännande!! Håller tummarna stenhårt för dig, ser mkt lovande ut vännen!! =) Haglar in plus här ser jag!

Färnevik - lycka till på ul, håller tummarna för dig med!

Längtan - låter som du fått en riktigt bra läkare, skönt för dig att få va hemma o vila, ge kroppen en ordentlig chans.. Skönt med täta kontroller med, håller tummarna hårt hårt för dig med.

Bev- va kul att du kikade in! Jättegrattis till ett fint RUL, måste va fantastiskt att få se, o härligt att ha kommit så långt i graviditeten! Har du fått känna några sparkar ännu? Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle va att ha kommit så långt..

Ego - ringde min gyn i dag, fick tid för första samtalet i mf-utredningen.. Ska dit på måndag, skönt att få komma så snabbt! De gör inga undersökningar eller så, utan får bara träffa läkaren o prata, gå igenom vad som har hänt o så.. Ska ta med sambon, inget måste, men skönt att han är med så vi båda får samma information. Usch, var jättenervös när jag skulle ringa, stooora fjärilar i magen, men det gick bra. Var nog orolig för att jag skulle behöva argumentera för min sak, men det var inga problem som tur var. Vad jag oroar mig över nu är ngt som sköterskan sa, att efter samtalen så får vi se om läkaren kan hjälpa er... Vad gör vi om han inte kan det? Har iofs inte låtit så på honom vid tidigare tillfällen, men kan inte sluta fundera över det nu..

Kommer heller inte från känslan av misslyckande i och med det här samtalet om utredning.. så fånigt, jag vet! Men jag måste överge den romantiska drömmen om att få barn, bara så där spontant ni vet.. Nu är det kliniskt och fakta som gäller, undersökningar o provtagningar... Inte desto sämre barn, absolut inte mindre älskat eller efterlängtat, men romantiskt, nej! Fånigt jag vet, jag hoppas att ni inte "hänger" mig för detta,,, Är nog låg i allmänhet, mensen är på g igen, blir alltid så besviken när det blir så här..

Funderar över en sak - ngn som vet? Jag har BIM den 20, men i dag har jag fått svagt brunrosafärgade flytningar. Sen händer inget på 2-3 dagar, o sen kommer mensen.. Brukar oftast vara så här.  Någon som har en aning om varför? Det känns som om ägget/embryot inte får en chans, eftersom jag börjar "blöda" flera dagar innan eg BIM..

Ursäkta för det negativa slutet på mitt inlägg! Avslutar med ett stort GRATTIS till nyblivna plussare, o en j´kla lyckospark i baken för er andra, både redan gravida o aspiranter!!!

Kram mimmi
    TACK vännen!! :D haha, ja.. överfertila kanske ;) fast ganska skönt i denna karusell ändå, att de går så fort o bli gravid igen efter alla MF osv. hoppas bara de går vägen nu, men de känns så.

jag tror nämligen att mina nidisar har varit att det har fäst, men inte helt liksom. så hcg har börjat produceras men sen stannat av o kommit ut runt mens liksom. dock har ja ju varit så tidig me o testa så ja har ju vetat de fast ja egentligen inte skulle vetat om det. om du hänger me? ;) denna gång - ingen nidis, inge blod. bara massa molvärk, ömma bröst, diffust illamående o trött i svanken. blir även tokyr o matt  om ja står för länge.

hoppas på dig nu! har tyvärr inge svar på din fråga :(
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-16 19:45:19 följande:
    GRATTIS!!! Gud vad underbart besked! Jag håller alla tummar och tår jag har för att det ska gå bra den här gången för dig! Det är du verkligen värd! Solig
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 17:03:08 följande:
    jag försöker övertala mig själv att om det ser bra ut på måndag så KAN det väl ändå inte vara någon fara med de här flytningarna? och sen har jag ett till vul innan resan, det vill säga den 31 augusti och då är det 4 dagar kvar till Grekland, så har jag klarat mig dit ska jag banne mig klara 2 veckor i Grekland.

Sen känner jag så här med. att om jag avstår Grekland och ändå får missfall då kommer jag ångra mig till 1000 att vi inte åkte. Och får jag missfallet där, ja då är jag ändå glad att jag åkte, för det hade ändå inte blivit bättre att bara sitta hemma och tycka synd om sig själv. det hade ändå hänt..
    och får jag Inget missfall alls och jag avstår Grekland så kommer jag bli arg på mig själv att jag tilläts stanna hemma bara för den sakens skull...
    tänker jag fel?
    Jag tycker du tänker helt rätt! Jag skulle ha åkt jag med för som du säger, blir det mf så skulle det ha blivit det hemma också - och man skulle bara sitta och ångra sig vilket fall som helst om man inte åkte. Så jag tycker absolut att du ska åka, ni behöver komma hemifrån och få koppla av lite nu när det varit så mycket. Och händer det nåt som ni undrar över så finns det ju sjukvård även där! 

TACK så jättemycket!! :D totalt oväntat men jävlar va skoj! nu ska de gå bra för oss alla härinne!!

jag ser också ett svagt streck där!! testa på onsdag igen!! :D
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-16 19:49:21 följande:
    WOW GRATTIS! Så himla glad för din skulll!
    Den här gången kommer det gå jättebra! Kram!
    TAAACK!!! :D när man inte alls tänker på de, eller försöker.. eller får bli gravid.. DÅ blir man de! haha ;) 4e graviditeten i år.. de måste gå bra!

håller alla tummar o tår för dig!
  • sofy

tog de digitala nu också.. mest bara för.. att.. äeh ja vet inte! de va ju så tydligt men ändå ;) och javisst, gravid 1-2 stod de :) hade ÄL 3-5 augusti så de stämmer ju väldigt bra! :D nu tror mannen på de också haha.. när han ser att de står! han blir så förvirrad av streck hit o dit.. suck ;)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3