• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-08-13 11:06:39 följande:
    Vad trevligt med Grekland! Jag vill också! Funderar på att ta nån sista minuten för att fokusera lite på annat och slippa tänka på bebisverkstad hela tiden.
    ja det är faktiskt bra att göra lite så ibland. och vem vet, ni kanske lyckas på semestern, när ni är helt avslappnade?
    ja det ska bli skönt att faktiskt få rå om familjen lite och bara slappa i 2 veckor.. komma hem och vet att de kritiska veckorna snart är över.
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-13 11:05:26 följande:
    Tack snälla du! Ja, det känns bra faktiskt. Har ju varit stor motståndare till ÄL-test men har fått vika mig nu. De säger ju att man inte behöver det om man har sex varannan dag året runt men det har vi verkligen inte. Är alldeles för upptagna med annat för att hinna/orka med det. Satsar med på kvalitet än kvantitet :) Så då är väl ÄL-test en bra variant för oss. Dock vet inte sambon om det här med ÄL-test, jag har inte sagt nåt och tror inte jag gör det heller.  Är det fel tycker ni? Jag förför honom hellre på nåt sätt än att hojta "parvla dig hit, nu är det starka streck" haha.
    Ja, om han vill ha barn så tycker jag inte det är något farligt att inte säga det. Värre är om killen INTE vill ha barn och så testar sig tjejen i smyg och låtsas som om det regnar men försöker bli gravid... hade en kompis som gjorde så, så jäkla lågt!
    Med mitt ex sade jag INTE det, han blev så stressad att jag valda att hålla tyst. Men vi försökte aktivt få barn (lyckades dock inte). Med min nuvarande säger jag det, eller , han frågar ofta själv och vill veta. Till och med när vi fikade häromdagen med hans kompis frågade han, eftersom jag stack på toa och testade mig där på kafét. (Fast han frågade i kod-ord så att kompisen inte skulle fatta...) Jag blev dock jättesur på sambon och tyckte att han kunde väntat med att fråga eftersom det var privat, men tydligen hade kompisen ingen aning om vad vi pratade om... 
  • Pancakes

Kul att din sambo är engagerad ändå, men förstår om du vill hålla det lite privat när andra är med. Fast som sagt, kompisen fattade säkert ingenting.

Jo, visst vill min kille ha barn men han gillar inte det där med att ha sex på beställning och hålla på och planera. Några av våra bästa vänner fick missfall och hon blev sen besatt av timing och tester och förhållandet sprack. Så han ser nog dem som ett avskräckande exempel. När jag blev gravid sist hade vi ingen koll alls utan det blev så naturligt och han vill ha det så igen. Jag håller med till viss del, men nu bara går månaderna och det kan ju vara så att vi hade världens tur sist och att det inte går så lätt igen.

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-13 11:20:24 följande:

Kul att din sambo är engagerad ändå, men förstår om du vill hålla det lite privat när andra är med. Fast som sagt, kompisen fattade säkert ingenting.

Jo, visst vill min kille ha barn men han gillar inte det där med att ha sex på beställning och hålla på och planera. Några av våra bästa vänner fick missfall och hon blev sen besatt av timing och tester och förhållandet sprack. Så han ser nog dem som ett avskräckande exempel. När jag blev gravid sist hade vi ingen koll alls utan det blev så naturligt och han vill ha det så igen. Jag håller med till viss del, men nu bara går månaderna och det kan ju vara så att vi hade världens tur sist och att det inte går så lätt igen.

Klart att man kan bli tokig av testande.... Håller man på under väldigt lång tid så kan det kanske bli så.
    Men jag tycker inte det är dumt alls att ligga lite lågt med att informera om alla symptom och allt testande, om det är som i ditt fall, att båda vill ha barn, det är väl bara bra att maximera chanserna! 

I mitt förra förhållande då vi ville ha barn blev det lite jobbigt att hålla det hemligt efter ett tag, det kändes som om vi inte riktigt kunde prata öppet om barnförsöken..  Men jag testade på och kände mig inte ett dugg elak för det, han sade ju att även han verkligen ville ha barn, så varför inte göra det så lätt som möjligt för sig, liksom..
    (Sedan så blev det ju inga barn ändå, trots testandet, men det var tur det för sedan tog det slut och nu är vi bittra ovänner..)
  • MCT79

Jag är väldigt regelbunden.. prick 28 dagar... så i praktiken skulle jag kunna skippa äl-test.... vi körde utan två månader och jag märkte att jag blev mer stressad över det... när mensen närmare sig och jag tog ett gravtest säg dan före å det inte var nått så började jag spekulera i att näääe men ÄL var nog lite sen denna månad osv osv... nu VET jag... å slipper spekulera. =)

Vi vill ju båda två och pratar väldigt öppet om det... faktum är att äl-testet i går fungerade som en turn-on på min sambo... jag hade lagt testet på handfatskanten och fick en massa sms hela dagen (han var ledig..) så han gick hemma och kåtade upp sig själv hela dan bara för att han såg testet.. hahaha!

• LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-08-13 09:56:37 följande:
    Håller tummarna!!! Får lite dåligt samvete för att man håller på och ältar sin ÄL här när vissa har problem att få ÄL överhuvudtaget. Sorry... Kram till dig! Hoppas rosenroten funkar, den verkar ju ha gjort det för många här!
    Behöver inte har dåligt samvete för det Lika jobbigt att det inte tar sig vilket fall som helst!

Ja jag hoppas rr funkar. Tänkte om inte annat kan jag ju bli lite pigg av dem

Ja jag skall ge kroppen augusti på sig nu att sköta sig själv. Tror både den och sinnet mår bra av en pergopaus just nu!
  • LillaMy3

Alltså jag menar inte vilket fall som helst för mig. Utan att det är lika jobbigt för er som för mig. Med eller utan äl! Så tänkte jag...

• Längtan efter liten

fredagen den 13 och en rosa flytning på jobbet.. FAN

Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Hej

här är jag igen, har varit iväg på semester och undrar såklart nyfiket om det är någon som plussat de senaste två veckorna??

Jag inväntar bim, och försöker att inte bry mig om alla symtom för jag hade dem även förra månaden och det sket sig ju.
    dock hade jag en sak nu som jag hade sist som gravid och det var ett tryck i underlivet eller ett pirrande som inte går att förklara... samma sak i går men kanske inte är något :)

vi sexade fyra dagar innan äl samt tre dagar efter så det borde ju vara väl inprickat ;)

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-13 21:57:33 följande:
    Hej

här är jag igen, har varit iväg på semester och undrar såklart nyfiket om det är någon som plussat de senaste två veckorna??

Jag inväntar bim, och försöker att inte bry mig om alla symtom för jag hade dem även förra månaden och det sket sig ju.
    dock hade jag en sak nu som jag hade sist som gravid och det var ett tryck i underlivet eller ett pirrande som inte går att förklara... samma sak i går men kanske inte är något :)

vi sexade fyra dagar innan äl samt tre dagar efter så det borde ju vara väl inprickat ;)
    Oh vad spännande, när har du bim?
    Vad jag vet är det ingen som har plussat nu på ett tag.. dags att ändra det nu muffe! Känn ingen press! ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3