Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Får man vara med här?

Fick missfall i vecka 10, på midsommardagen.

Första barnet, första försöket.

Hade äl igen i helgen som var och har bim kanske den 25 juli ungefär. Första efter missfallet... Jag håller tummarna för vi hade mycket sex

• Muffe80

Hm vet inte hur man kopierar och skriver in sig...

äl den 11 juli, troligen och bim kanske den 25 juli

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-07-14 11:43:51 följande:
    Muffe80: Välkommen!
    Jag hade också MF på midsommardagen, ÄL i helgen och beräknar nästa BIM till 25 juli.
    Blev också gravid med första barnet på just första försöket...hihi! 
    Vad ballt! 
    Coolt, då får vi hänga här och vara uppdaterade Lite komiskt att det är så lika!
  • Muffe80

Äh, åk in. det är ingen som tackar dig för att du stannar hemma! Sjukvården är till för dig när du behöver den, anser jag! Mår man dåligt så åk in.

När jag fick missfall åkt vi in till akuten för jag hade ont men de kunde inget göra, dock såg vi på vul att allt var ute och även om det var tråkigt så visste vi hur det låg till den helgen...

får jag slänga in en fråga här:

jag hade utslag på äl test i lördags och söndags. Då kan man undra när äl var?

Vi hade sex i onsdags förra veckan, lördag morgon, lördag kväll, söndag morgon, måndag kväll och tisdag morgon... sen orkade vi inte mer...

tror ni att vi prickade in rätt eller skulle vi kunnat haft mer sex tisdag eller onsdag denna vecka eller spelar det ingen roll?

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-07-15 15:46:05 följande:
    Hihi.. igår frågade sambon om jag testat mig ännu, alltså gravtest..! Jag upplyste honom att det inte kan visa positivt fyra dagar efter ägglossning, har får hålla sig till tåls till nästa vecka...
    Han är så himla söt när han är bebis-sugen! <3
    Haha,, min frågar också samma men första frågan kom nog dagen efter
    Han förstår inte riktigt att det inte kan visa direkt och då upplyste jag honom om att jag inte kommer testa utan bara invänta mensen och då skrattade han och sa att det tror han inte på...
  • Muffe80

Jag tog ett CB dig. test imorse som visade neg och detta gjorde jag bara för att bli glad om det snart visar positivt :)

Om ungefär en vecka vet vi om det tog sig denna månad, det känns som min kropp är lite tung och brösten ömma och som att det ligger ngt där inne och gror men det är nog bara inbillning

Hur som helst så gick det ju så snabbt sist så vi kommer nog bli besvikna om det inte tar sig denna gång tror jag

• Muffe80
    MCT79 skrev 2010-07-17 08:59:17 följande:
    Godmorgon tjejer! SEMESTER!!!!!  Startar upp med lite mys.. ;) Nu jäklar har vi prickat in både före efter och under ÄL.... Nu blir det vänta... och mysa under tiden såklart. :)

Idag ska vi ha lite grillfest här med kompisar, ska bli trevligt. Så nu ska jag städa av huset lite och sen åka och handla!

Ha en bra dag allihopa!
    Härligt med semester, min startar om en vecka!

I dag blir det sol och bad, för första gången sedan missfallet...

Hade äl för ca 6-7 dagar sedan och har ömma bröst, kan ju alltid hoppas... :)
  • Muffe80

Undrar varför man skulle komma tidigare till gyn, vad kan det göra åt ett ev kommande missfall?

Jag läste i tidningen idag om att man får mer missfall ju äldre man är, nu är jag 3o år, tror ni det är därför som jag fick missfall eller räknas detta inte som någon ålder i detta fall?
    kanske varit bättre om man var 25?

• Muffe80
    färnik skrev 2010-07-18 11:56:38 följande:
    mimmi80: inga känningar här. Eller ja, egentligen en massa småkänningar, men eftersom jag inte är öm i brösten säger min erfarenhet mig att jag inte är gravid. Mensen borde komma idag eller i morgon. (normalt sett idag, men efter senaste missfallet har det dröjt en dag extra varje gång)

Muffe80: 30 år är ingen ålder i sammanhanget vad jag vet.

Jag hade mitt första missfall som 19-åring.  Andra som 25-åring, och tredje och fjärde som 26-åring så det hjälper visst inte att vara ung heller. =/
    Skönt att höra det om åldern.

Du kan väl vara gravid utan att ha ont i brösten? Det är väl inte jättevanligt att man har innan bim, eller?

Själv kan jag inte låta bli att hoppas och höll i ett test imorse men höll mig från att testa, är ju en vecka kvar och denna gång ska sambon vara med när vi kollar på testet :)

Jag har ömma bröst, sedan 4 dagar tillbaka... lite "mensvärk" i magen också.

Tror ni jag vågar äta lite sushi köpt från butik idag? sån där förpackad...
  • Muffe80
    sugarrush skrev 2010-07-18 12:30:55 följande:
    Vad kul med så många som har BIM i veckan!!! Man kan visst vara gravid utan att känna av brösten, det har jag läst.

Imorse gjorde jag ett test. Tyckte mig faktiskt ana något streckliknande!! (svagt som tusan förstås, är ju bara en vecka efter ÄL hehe) Förmodligen kom det efter lite mer än 10 minuter (hade ingen klocka i närheten) men ojojoj vad jag fick upp hoppet!

Ska ta ett nytt test och lägga upp här imorrn så får ni bedöma det!

Kram på er allihop!
    Men oj vad spännande. Vi hade ju äl ungefär samma dag...
    Sist testade jag med CB digital och dessa kanske måste komma upp i en viss mängd innan de visar gravid medan man på andra test borde kunna se svaga streck tidigare ju.

Men är det möjligt med ett streck en vecka efter äl? Det kanske det är?
    Jag får hålla mig till torsdag då sambon är hemma igen och vi kan testa tillsammans :)

Men jag känner mig lite gravid som sagt... men hoppas inget.... haha, jo klart jag gör!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3