Ang kläder, jag har 5 barn och en bonde att tvätta efter...det säger väl en del...
Trångt att hänga kläder har jag också, men fick tipset av en kompis att sätta upp stänger, hänga de nytvättade kläderna på galgar, de färgglada från IKEA trasslar aldrig ihop sig. När tvätten är torr, och du behöver hänga upp ny, kanske du inte har tid att ta hand om den, swish, så skjuter du ihop det som är torrt, och hänger nytt bredvid!
Sedan kom jag på att hänger kläderna på galgar, och man skakar ut dem ordentligt då man hänger upp dem, så är det bara nån enstaka finskjorta som nånsin behöver strykas lite på framsidan!
Dessutom köpte vi en garderob till 6-åringen där det bara var en klädstång i, och husse funderade på hyllor att sätta i, när jag sa...nä förresten, vi sätter i en stång till! Nu när hans kläder är torra, hakar jag av galgarna från stången, ger dem till pojken, som enkelt går upp och hänger in dem i garderoben! Det tar inte mer plats, han kan lätt se vilka kläder han kan välja bland, utan att det rivs till i garderoben! Enbart fördelar, som jag ser det! Det enda är väl att man behöver köpa ett gäng extra galgar då, men det är ju inte SÅ dyrt!
(jag köpte långa kvastskaft, eftersom linorna hänger ner sig med tiden, som jag skruvade i öglor i, och hängde upp med typ tvättlina/ståltråd i likadana krokar/öglor i taket, så högt att ingen slår i huvudet)