lövet2 skrev 2010-05-20 19:37:13 följande:
Gör aldrig bara en sak åt gången utan minst två! När vardagen är som stressigast kan jag få tid för mina små privata nöjen på det sättet:Se på TV - och strykaDiska - och förhöra läxaLaga mat - och hjälpa nästa barn med läxanLäsa saga - och dricka kaffeÄta lunch - och läsa tidningenDuscha - och skrubba duschkabinenBada barn - och städa badrummetÅka buss - och sova lite extraTa en promenad - och gå förbi med sopor till Återvinningsstationen
Hahahahahaha
Det var det roligaste, trodde aldrig att det skulle finnas nån mer som jag! Tror ni att nån karl passar på att skura duchen när de duschar? Min har oxo simultanförmåga, passar på att raka sig när han duschar, men det märks minsann efteråt
Han är ju bonde, och brukar ta med de tre stora när han arbetar, så frå jag mer gjort när jag bara har tvillingarna!
Tips:
SOCK( /VANT) MEMORY
En låda där alla udda sockar hamnar efter tvätt. Barnen sorterar lådan då de klagar om att de inte har några rena i garderoben...
Låt barnen själva ta hand om sin tvätt! 4-åringen lägger in sina rena kläder i rätt låda, han har oxo såna plastlådor som det står på vad det är i. Han vet exakt var allt ligger, och behöver inte tjata om det!
Svägerskan fixade om ett sovrum nere till walk-in-closet, "gå in i garderob" till hela familjen. Där har hon ett gammalt köksbord att sortera/vika/stryka stora saker på. samt en liten radio! En rad med garderober där allt får plats. Ingen behöver springa upp på övervåningen och hämta/lägga in kläder.
Ang diskmaskin...syns inte det på insidan av luckan om det är rent eller ej? Diskmaskinstillverkarna säger att man inte ska skölja disken innan man sätter in den, ät av tallrikarna, det räcker! Stäng inte luckan helt dock, om du inte tänkt starta den, för då kan det lukta lite, om man lämnar den en halvdag!
Baka TVÅ sockerkakor åt gången, det får plats!