• 2babiesmom

Ge mig era bästa "spara tid" tips

Ett nytt barn på g, flytt på g och starta företag på g
    Vår lilla familj kommer få tidsbrist så det heter duga..... ÄNNU MER tidsbrist

Ge mig era bästa spara tid-tips. Måste finnas fler som jag och bidrar därför med ett eget tips: Köp en diskmaskin! Bästa vi gjort hittills

Kom igen!

• Svar på tråden Ge mig era bästa "spara tid" tips
  • ääni
    mandelblomma skrev 2010-05-20 19:55:55 följande:
    seriöst, på sikt tror jag inte det är så bra att alltid ha det så! Inte undra på att många kvinnor går in i väggen då de inte ens kan ta sig tiden att duscha utan att städa duschkabinen! No way säger jag!
    Kanske inte passar alla men man går inte in i väggen för att man är effektiv och slår två flugor i en smäll. Det krävs vanligen mer än så.
  • mandelblomma
    ääni skrev 2010-05-20 20:05:54 följande:
    Kanske inte passar alla men man går inte in i väggen för att man är effektiv och slår två flugor i en smäll. Det krävs vanligen mer än så.
    såklart, men har man det mönstert i sitt liv att man inte ens kan duscha utan att tänka effektiv...ja då tycker jag faktiskt det gått för långt.
    jag är självhögeffektiv med fem barn, hus och chefsjobb...men att inte ens unna mig TV utan att stryka eller duscha utan att städa, aldrig..;)
  • lövet2
    mandelblomma skrev 2010-05-20 19:55:55 följande:
    seriöst, på sikt tror jag inte det är så bra att alltid ha det så! Inte undra på att många kvinnor går in i väggen då de inte ens kan ta sig tiden att duscha utan att städa duschkabinen! No way säger jag!
    Nja, för min egen del är det just sådana saker som gör att jag inte behöver stressa. Eftersom tiden inte räcker till för att göra en sak i taget lugnt och metodiskt, så får jag välja mellan att göra allting i racerfart eller att göra två saker i taget i lugnare tempo. Funkar för mig!

• lövet2
    ääni skrev 2010-05-20 20:03:03 följande:
    :-O Var köper man en sån 17-kiloshink?
    Jag beställer från Tvättex, både tvättmedel, maskindisk och allschampoo. Får det levererat vid dörren!

• ääni
    lövet2 skrev 2010-05-20 20:19:44 följande:
    Jag beställer från Tvättex, både tvättmedel, maskindisk och allschampoo. Får det levererat vid dörren!
    Tack. Håller just på och läser tvättmedelstester nämligen. Hur är tvättex? Pris per tvätt? Färgbevarande?
    mandelblomma skrev 2010-05-20 20:09:39 följande:
    såklart, men har man det mönstert i sitt liv att man inte ens kan duscha utan att tänka effektiv...ja då tycker jag faktiskt det gått för långt. jag är självhögeffektiv med fem barn, hus och chefsjobb...men att inte ens unna mig TV utan att stryka eller duscha utan att städa, aldrig..;)
    I så fall ska du inte göra det Personligen gillade jag det men då blir jag lätt uttråkad också. Jag vill ha två saker och göra ibland.
  • anyXX

Å herregud, jag blir stressad bara av att läsa den här tråden :p ska lägga mig och läsa en bok istället (nej inte två böcker bara en...)

Iris 080308 & Nils 100319
  • lövet2
    ääni skrev 2010-05-20 20:24:19 följande:
    Det är inget blekmedel i tvättmedlet, så färgen håller sig bra. Däremot köper jag till tvättförstärkare i liten förpackning för att ha till vittvätt.
    Jag tycker det tvättar renare än billigt tvättmedel på affären och kan inte se att det blir mindre rent än med de dyra tvättmedlen. Går även att använda på babytvätt (vilket varit viktigt för oss). Billigare än att köpa småförpackningar på affären, men jag har aldrig räknat ut exakt pris. Ett stort plus är att vi får det hem till dörren ...

• ääni
    lövet2 skrev 2010-05-20 20:30:10 följande:
    Det är inget blekmedel i tvättmedlet, så färgen håller sig bra. Däremot köper jag till tvättförstärkare i liten förpackning för att ha till vittvätt. Jag tycker det tvättar renare än billigt tvättmedel på affären och kan inte se att det blir mindre rent än med de dyra tvättmedlen. Går även att använda på babytvätt (vilket varit viktigt för oss). Billigare än att köpa småförpackningar på affären, men jag har aldrig räknat ut exakt pris. Ett stort plus är att vi får det hem till dörren ...
    Låter superb! Allt som kommer fram till dörren är bra.
  • 2babiesmom

Hahha duscha medans man skrubbar duschkabinen. Den var rolig eftersom jag tänkt det själv att det skulle vara bra att ha en svamp av skrubba väggarna med medans man ändå är där inne...

Kul med så mycket tips!!

• 2babiesmom

Kan någon vänlig själ komma med en matsedel för 7 dagar? Jag kan inte... försöker tänka och det blir svart. Det här med att hitta på mat är bland det svåraste som finns.
    Jag kan skriva vad vi INTE äter: Inget från havet (jag är allergisk men försöker få in en dag med nåt med fisk åt lillan iaf, hon får ju fisk på dagis)
    Inge linser och sådant. Det vägrar 77% av familjen äta
    Resten tror jag är ok, inge avancerat. Jag är en urdålig kock

Svar på tråden Ge mig era bästa "spara tid" tips