Inlägg från: 2babiesmom |Visa alla inlägg
  • 2babiesmom

Ge mig era bästa "spara tid" tips

Ett nytt barn på g, flytt på g och starta företag på g
    Vår lilla familj kommer få tidsbrist så det heter duga..... ÄNNU MER tidsbrist

Ge mig era bästa spara tid-tips. Måste finnas fler som jag och bidrar därför med ett eget tips: Köp en diskmaskin! Bästa vi gjort hittills

Kom igen!

• Svar på tråden Ge mig era bästa "spara tid" tips
  • 2babiesmom

alltså du menar middagen som äts kl 18 (eller när nu folk äter) ska göras runt kl 20 dagen innan?

• 2babiesmom

Nu har jag läst tråden, inte haft tid förräns nu (hehe ironiskt) Igår låg jag i magkramper hela kvällen pga vad jag själv tror är magsår av all vardaglig stress.
    och medans jag låg där i smärtornas tecken var det enda jag kunde tänka: FAN också, jag har inte tid med det här, jag skulle ju gå ut och städa ur bilen lite....

Har ni fler tips ang. de här små skitsakerna man måste göra i livet..... Som idag.... stressade som en galning att hinna in på Lindex innan jag skulle hämta lillan på dagis för att panikhandla lite sommarkläder för att upptäcka att ett par av byxorna var för små....... man suckar och tänker: Jahaaa när ska jag hinna byta dem nu då?

Allt man gör, gör man i stress o pga det så blir det MER jobb... eller: vi har ett paket som ska hämtas nu på macken...Innan 20 men först måste vi äta annars blir sambon sur som ett bi (lågt blodsocker eller vad det nu är) Sen måste lillan badas... alltså verkligen måste... och sen måste hon läggas för hon är SKITTRÖTT nu och asgrinig.

åhh.... alla grejer som ska göras ligger på hög och bilen ser ut som fan....

• 2babiesmom

Jag försöker lägga fram vilka kläder som ska has, dagen innan men jag hinner fanimej inte ens det.........

• 2babiesmom

Hahha duscha medans man skrubbar duschkabinen. Den var rolig eftersom jag tänkt det själv att det skulle vara bra att ha en svamp av skrubba väggarna med medans man ändå är där inne...

Kul med så mycket tips!!

• 2babiesmom

Kan någon vänlig själ komma med en matsedel för 7 dagar? Jag kan inte... försöker tänka och det blir svart. Det här med att hitta på mat är bland det svåraste som finns.
    Jag kan skriva vad vi INTE äter: Inget från havet (jag är allergisk men försöker få in en dag med nåt med fisk åt lillan iaf, hon får ju fisk på dagis)
    Inge linser och sådant. Det vägrar 77% av familjen äta
    Resten tror jag är ok, inge avancerat. Jag är en urdålig kock

• 2babiesmom

men guuud jag kan inte göra pepparrotskött!!! eller grilla kött......... eller det andra heller..... är urdålig i köket...

• 2babiesmom

Det låter underbart det där med trådbackarna... Synd nog slängde vi våran för ett tag sen för vi blev så trött på den. Backarna åkte ur skenorna hela tiden......

• 2babiesmom

Håller med! Har också börjat lägga in en handduk nu (tack för tips) för det är tydligen skitsvårt för vissa (sambon) att titta om det är rent eller ej...... karlar!

Svar på tråden Ge mig era bästa "spara tid" tips