Ge mig era bästa "spara tid" tips
Förvaring förvaring förvaring
Garderobsförvaring.
Vi har köpt genomskinliga lådor i olika storlekar från IKEAs SAMLAserie och ställt upp på alla hyllor i garderoberna. Ena garderoben är lillebrors och där finns låda till bodys, en för tröjor, en för byxor osv och stora killens garderob ser likadan ut. En låda för underkläder, en för kortärmat, en för långärmat osv.
När jag tvättat så slänger jag bara ner plaggen i respektive låda. Allt är sorterat, garderoberna ser ursnygga och rena ut, och bäst av allt jag slipper vika! Vika barnkläder tar ganska lång tid kan jag säga
Vi har en bokhylla i barnrummet med tillhörande rottingkorgar där alla leksaker ligger. Oavsett hur mycket de än drar fram tar det bara 5 minuter att slänga ner allt i korgarna och sen ser det fint ut igen. Sorterar korgarna lite då och då så att lego ligger i en, tågbana i en osv. Håller inte så länge men lite hjälper det.
I barnrummet har vi även hyllor på väggarna. Där har jag lagt ganska många böcker och alla pussel. Ska ett pussel användas tar jag fram ett och när det är klart lägger jag tillbaka det och tar fram ett annat.
Innan hade vi pusseldelar överallt och ingen visste vilken bit som hörde till vilket pussel.
Att gå ut,
Ordna någon slags förvaring i hallen där ni kan lägga alla yttergrejer sorterat.
På vintern är det helt otroligt mycket tid som går åt annars till att leta efter ena vanten, mössa, halsduk osv. Se till att allt ligger på ett ställe ( där barnen inte kan komma åt ) så vet du alltid var allt finns.
Lägg även fram barnens kläder kvällen före som du tänkt att de ska ha.
Grattis och lycka till