• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

Tack för ditt svar! Jag skulle ta på dag 22 men det var ju igår, söndag så då skulle jag ta dag 23 sa han.. Men då borde det inte vara någon bråska att ta provet idag.. Då hinner jag ringa till dom när dom öppnar i morn och få veta hur jag ska göra!

• barnlängtan2011

Nä, är nog ingen brådska. Provet är ju för att bekräfta äl, och då vill manvanligtvis ha provet ca 1 v efter äl. Progesteronnivån börjar stiga omedelbart efter äl, det är det som gör att kroppstempen stiger efter äl, så gjorde man förr och även idag för att bekräfta äl. Progesteron som bildas i ärret efter ägget(corpus luteum) når sitt max ca 1 v efter äl. Progesteronnivån håller en högre nivå under hela tiden från äl till mens, det är frånvaron av progesteron som gör att man får mens, när corpus luteum dör efter ca 14dagar. Hoppas jag ägglossar snart för jag har så ont på vänster sida, måste bara ha lite mer sex först, ajajaj.

• sancia

Oj barnlängtan, det är nästan så att man tror att du är läkare, du verkar ha sån koll!

Sassa, visst är det i morgon du har BIM? Försöker goda in ett pluss!

Själv tänkte jag kanske testa i morgon, då är det BIM-5. Sist testade jag dock negativ på BIM-4 och svagt svagt plus BIM-3, så egentligen är det kanske lite tidigt.

• MD77
    sancia: Spännande...känner du några symptom?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fjällräven
    Eddam skrev 2010-09-19 23:08:33 följande:
    Vad är det för turordning?? BIM eller?
    haha Ja, tanken var det men ser ju att jag missat ändra en del! Tänkte det vore lättare att följa alla när man har i turordning
  • barnlängtan2011

Lycka till imorgon Sassa och Sancia, håller tummarna för er, så spännande, litar på att ni skapar en positvit trend som smittar av sig på alla oss andra under resten av september/oktober. Kommer själv antagligen börja testa i helgen om jag ägglossar snart, kommer omöjligt kunna hålla mig, fast ibland ger jag min sambo alla stickorna och sen får han ransonera ut dem.

• Eddam

Jag skrev rent listan, lite lättare att läsa om bara BIM står.. Det andra står på sidan 90 om någon vill läsa igen!

Nu ska det bli barn listan:

Sassa07
    : BIM 21/9
    Sancia:  BIM 26/9
    Fjällräven: BIM 28/9
    Smurfette77: BIM 28/9 
    MD77:
     BIM 1/10
    Syskonmaking: BIM 2/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10

• Eddam

Sassa: Hur går det???? Känner du något??

Barnlängtan: Jag säger som Sancia, är du läkare?? Lyxigt med en så kunnig i tråden..

Här har jag haft känningar i magen, hoppas det är ett stort fint ägg som är villig att ta emot besökare!

• MD77

Varning för intima detaljer! Började känna av det igår ... här börjat svullna därnere...någon annan som känt det någongång?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07

NEGATIVT Gråter

Nu far ju alla tankar igenom huvudet! Kan det vara så att jag har en längre cykel denna månad då jag inte har ätit
    Pergo?? Fast är den längre har jag ju knappast haft äl.
    SKIT SKIT SKIT, hoppet fanns där in i det sista....
    Hoppas att mensen kommer snarast...

Håller tummarna för er andra såklart....

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??