• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

Så spännande det är med alla nu!!

Kan vi inte göra en lista eller något så man kan ha lite mer koll på alla?
    Jag börjar..

Syskonmaking: Väntar på ÄL är på dag 21

• MD77
    Fimpen72 skrev 2010-09-18 20:29:24 följande:
    Tog andra tabletten imorse och är så besviken på avsaknaden av biverkningar (konstigt va)
    Men då känns det ju mera som om de för verkan i kroppen.
    Tar ju samma sort som förra ggn (Serpafar) så det ska väl inte göra ngn skillnad.

MD77 - spännande, när ska du testa.... du kanske är duktig och håller dig ;)
    Vet inte riktigt...sist hade jag en lutelfas på 10 dagar men eftersom att min cykel inte riktigt är som den ska så kanske det är 14 dagar nu. Jag har räknat med att BIM är den 1/10. Frågan är om jag kan hålla mig tills dessGlad
    Eddam skrev 2010-09-18 20:44:10 följande:
    Så spännande det är med alla nu!!

Kan vi inte göra en lista eller något så man kan ha lite mer koll på alla?
    Jag börjar..

Syskonmaking: Väntar på ÄL är på dag 21
    Jag röstar också för en lista!Glad Då fixar jag en:

Nu-ska-det-barn-lista

MD77
    ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fimpen72

Skriver in mig på listan:

Nu-ska-det-barn-lista

MD77
    Fimpen72 - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)

• barnlängtan2011

Lista, jättebra idé! Svårt att hålla koll annars. Får skriva in mig när jag haft äl(och datorn fungerar som den ska, blir så konstigt när jag skriver, vill inte förstöra listan), borde komma när som helst nu.... väntar fortfarande. Kanske blir imorgon förhoppningsvis, bara undar hur stor äb är nu, snart en cysta. Borde vara 19+2x2= 23 mm nu. Lite segt nu när vi väl bestämt oss för att försöka trots de tre äb. Fimpen: kan säkert vara olika ibland med biverkningarna, kanske kommer snart annars, tog du inte första igår? Tyckte själv att biv var mycket lindriga, bara lite huv, värmekänsla/ lätt att svettas. Är väl bara skönt att slippa biv. MD77: ja det förklarar ju saken. Vem har hittat på de reglerna eg, verkar förlegat på något sätt. Ungefär som att det skulle vara krav på att vara gifta/ sambo för att få föda barn. Har du funderat på förlossningsätt än? Upplever att många som gjort som du väljer det säkra före det osäkra och önskar planerat snitt. Hur tänker du? Syskonmaking: Så segt, med väntan, hatar LH stickorna själv vid det här laget. Får hoppas vi får äl snart!(så man kan byta stickor, lite variation kan vara bra;)

• Eddam

Wiiieeee!!! Tog ett ÄL test nyss och fick detta resultat:

Det tolkar jag som positivt!! Äntligen!!! Jag hade faktiskt gett upp möjligheten att få ÄL denna månad tills du MD77 skrev att du fått på dag 25(?) då kom hoppet tillbaka!!!

Barnlängtan: Ja visst är det segt med LHstickorna!!! Blääää Men tydligen så blir även dom positiva.. Hoppas dina med blir det snart!! Vad är du på för cykeldag nu?

Nu-ska-det-bli-barn-lista

MD77
    Fimpen72 - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)
  • MD77
    syskonmaking: Härligt! Så ska det se ut! Nu är det bara att sätta igång verkstanGlad 
    Hoppet är det jag levt på de senaste 4 månaderna, hoppas det ger resultat också...
    Vilken dag fick du ÄL på nu då? Jag fick på dag 26....bättre sent än aldrigGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fimpen72

barnlängtan - kom på att förra kuren jag åt så var jag smått förkyld så det kanske var därför det skiljer sig åt.
    Trist nog ska min man bort på konferens preciiis när jag ev ska ha ägglossning.
    Men man får väl mysa så mkt man orkar före och hoppa på honom direkt han kommer hem ;)

• Eddam

Ja vi får leva på hoppet så länge det behövs.. Förhoppningsvis bara till oktober då vi får våra feta plus istället.. Verkstan har redan börjat..

Visst gjorde du 2 "försök" förra gången du var nere va? Men bara en denna gång?

Jag är på dag 21. Känns bra med tanke på att jag började med tabletterna på dag 5.
    Jag ska ta blodprov på måndag för att se om jag haft någon ÄL så det var i sista sekund!

• MD77
    Eddam skrev 2010-09-18 22:28:24 följande:
    Ja vi får leva på hoppet så länge det behövs.. Förhoppningsvis bara till oktober då vi får våra feta plus istället.. Verkstan har redan börjat..

Visst gjorde du 2 "försök" förra gången du var nere va? Men bara en denna gång?

Jag är på dag 21. Känns bra med tanke på att jag började med tabletterna på dag 5.
    Jag ska ta blodprov på måndag för att se om jag haft någon ÄL så det var i sista sekund!
    Nej, jag gjorde en insemination förra gången också. Jag frågade BM om hon trodde/tyckte att jag skulle öka mina chanser om jag skulle göra 2 inseminationer denna gången. Hon tyckte inte det, hon sa att det inte finns några belägg för att det skulle öka mina chanser. Tur att jag lyssnade på henne för i morse var ÄL-testet negativt och igår när jag skulle gå och lägga mig så hade jag riktigt "ont" så jag tror att det släppte då.

En fråga...Idag, en dag efter ÄL, så har jag fortfarande molvärk, det hugger till ibland och, inte förrän idag, har brösten börjat ömma. Har ni haft liknande känningar efter ÄL när ni ätit Pergo?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam

Okej, nej dom borde ju veta vart dom sprutar in det så dom borde ju inte missa tycker man ju.. hihi.. Och alla doser är väl kollade så man vet att dom har bra kvalité eller?

Jag kommer inte ihåg exakt hur jag mådde efter Pergo mer än att jag inte mådde osm vanligt.. Nu har jag ju ätit Clomiphen Citrate och jag känner INGENTING. Eller jo lite mensvärk men det räknar jag inte som biverkning..

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??