• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sancia

Oj vad det verkar hända mycket just nu jag skriver in mig i listan

Nu-ska-det-bli-barn-lista

Fjällräven:
    ÄL - 14/9, BIM 28/9
    MD77:
     ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Fimpen72: - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)
    Sancia: ÄL 12/9 BIM 26/9 (1:a försöket med Pergo, 2a barnet)

• Fjällräven

Ändrar lite i listan, så den hamnar i turordning

Sancia:

ÄL 12/9 BIM 26/9 (1:a försöket med Pergo, 2a barnet)
    Fjällräven: 
    ÄL - 14/9, BIM 28/9 (2:a barnet)
    MD77:

• sassa07

Sassa07:
    BIM 21/9 (Pergofri denna gången, 2:a barnet)
    Sancia:
    Fjällräven: 
    MD77:

• barnlängtan2011

Jippi!!! Blev pos nu kl 1700, bekräftat med glad gubbe på CB. Min teori stämde! Får se om den fortsätter att stämma, eller nu ska jag ju bli gravid så då kommer jag inte få se om det stämmer mer. Testade kl 09, 11,14, och nu 1700. För mig brukar det variera när det blir pos, när jag ser att äl är på gång, på flytningarna brukar jag testa 4-5 ggr/dag. Ibland blir det pos vid 1600 men ibland först vid 2100. Sen brukar mina lh tester vara pos dagen därpå både fm och em och sen på fm dagen efter, sen blir de negativa så det blir ca 48h som de är pos. Själva Äl ser jag sen på tempkurvan som då kommit 48 h efter första pos lh stickan. Så nu borde jag ha äl på tis, cd20. Tempskillnaden för mig är ca 0,4 grader. Använder mig av fertilityfriend, superbra tycker jag. Började med att tempa i juni så jag har inte så jättestor erfarenhet men jag tycker det är jättespännande, sen så ser man ju säkert att man ägglossat vilket man inte vet med stickorna helt säkert. Tempstegringen kommer av progesteron vilket bildas av gulkroppen som bildas först efter äl. Ingen äl= ingen tempstegring. ÄL= tempstegring, enkelt och bra. Om någon vill lägga in mig på listan får nån gärna göra det, något är allvarligt fel med vårt internet. är därför texten bara blir en stor massa. ÄL 20/9, BIM 5/10, 6:e försöket, 2a barnet, 1a pergokur

• sassa07

Sassa07:
    Sancia:
    Fjällräven: 
    MD77:
    Barnlängtan2011: ÄL 20/9, BIM 5/10, (6:e försöket, 2a barnet, 1a pergokur)

Du är med nu Barnlängtan2011
    ------------------------------

Undrar en sak:

Jag hoppade in i denna tråden då Pergotime va något nytt för mig när jag fick reda på att jag inte hade ÄL (Tycker att ni alla är urmysiga att bolla tankar, glädje, bekymmer, tårar, funderingar mm med )
    Men är det bara jag som har försökt ett längre tag att försöka bli gravid??? Vi har försökt sen Mars-09! Det va då vi började sen efter 1 år fick ju jag hjälp å då upptäckte man att jag inte hade ÄL!
    Eller har ni alla vetat att ni inte har ÄL alt ingen mens som kommer.
    -------------------

Har inte haft några direkta menssymptom i helgen och inte grav. symptom heller... Vi får väl se vad som händer!!!

• Fimpen72

sassa - jag vet ju att det inte är ngn ide att gnida på i egen verksamhet utan att jag måste ha pergotime.
    Annars har jag 1 mens/år eller kanske två "om jag har tur".

Då vi började inte försöka förrän jag fick tag på klomifen.

• MD77
    Sasa07: Ser att du är först på listanGlad Tänker du vänta till BIM med att testa? Det är ju riktigt spännande...blir det första plusset! Hoppas verkligen det!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • barnlängtan2011

Vi har försökt sedan november 2009. Har alltid haft oregelbunden mens, oftast ca 7 v men ibland 5 v och ibland flera månader, en gång 11 månader och då sökte jag gyn som såg PCO, det var 2003, då var jag 27år. Hade under åren gått upp "lite", ca 15kg i vikt sedan gymnasiet och det var väl antagligen därför det blev så långt uppehåll då. Har pga de glesa mensen alltid trott jag skulle ha svårt att bli gravid, även mormorsmor, mormor och mamma hade svårt att bli gravida. Gick ner ca 10kg efter det där gynbesöket och fick tillbaka mens ca var 5-7v. Blev spontant och helt oplanderat gravid i augusti 2007, hade då haft 30 dagars cykel några månader och trodde att cykeln hade ordnat upp sig, mens så blev äl försenad igen och jag vart gravid. Tänkte nu när vi skulle försöka oss på 2an att vi skulle prova först utan läkemedel, blev gravid på 2a äl i mars efter spiraluttag i novmeber men det blev inget, fick då oxå veta att jag bara har en äggledare. Försökt under sommaren, haft tre äl, 37- 47 dagars cykel, men det har inte tagit. Kände nu för tre v sedan att nä, nu orkar jag inte längre, väntan på äl, så nu provar jag pergo. Och nu verkar det som om jag får äl cd20, så tidig äl har jag ju nästan aldrig äl, så med pergo kommer jag ju få fler chanser på samma tid! Sassa07: Men aldrig äl, hade du mens då? regelbundet?

• Smurfette77

Sassa07:
    Sancia:
    Fjällräven: 
    MD77:
    Smurfette77: ÄL 16/9 BIM 28/9 (6:e försöket, 1:a barnet, 1:a pergokuren)

-----------------------------------------------
    Idag är jag 3 dagar efter ÄL och har lite "mensvärk", någon annan som haft det efter att  ha tagit pergo? Man känner ju iofs efter alldeles för mycket just nu Skäms

sassa07 skrev 2010-09-19 19:30:14 följande:

Sassa07: BIM 21/9 (Pergofri denna gången, 2:a barnet)
    Sancia: ÄL 12/9 BIM 26/9 (1:a försöket med Pergo, 2a barnet)
    Fjällräven: ÄL - 14/9, BIM 28/9 (2:a barnet)
    MD77: ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)

Du är med nu Barnlängtan2011
    ------------------------------

Undrar en sak:

Jag hoppade in i denna tråden då Pergotime va något nytt för mig när jag fick reda på att jag inte hade ÄL (Tycker att ni alla är urmysiga att bolla tankar, glädje, bekymmer, tårar, funderingar mm med )
    Men är det bara jag som har försökt ett längre tag att försöka bli gravid??? Vi har försökt sen Mars-09! Det va då vi började sen efter 1 år fick ju jag hjälp å då upptäckte man att jag inte hade ÄL!
    Eller har ni alla vetat att ni inte har ÄL alt ingen mens som kommer.
    -------------------

Har inte haft några direkta menssymptom i helgen och inte grav. symptom heller... Vi får väl se vad som händer!!!

Vi har försökt i ett halvår, men jag har haft väldigt mycket problem med min menscykel hela den här tiden så min gynekolog tyckte det var dags att prova något för att se om det kan hjälpa. Så inte så jättelänge, men det känns som evigheter Flört
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-09-19 17:31:01 följande:
    Jobbigt med så många biverkningar!!

Jag vet inte om jag är dålig på att hänga med men vad var det för strul testlagret hade gjort?
    De skickade inte grav.test stav utan skrev av den var slutsåld.(i brev där de skickade stickorna)
    sen har det stått "i lager" heeeela tiden sedan dess trots att de påstod att de var slut.

Så nu mailade jag förra veckan och frågade vad man ska lita på när det gäller deras lagerstatus.
    Nu verkar de finnas i lager antar jag för de skulle skicka plus ngn annan vara som plåster på såren för att de inte skött sin hemsida.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??