• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    Fjällräven: Vad kul! Då funkar du som du ska GladHoppas det sås ett frö den här gången!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fjällräven

Sassa: Kommer att ha BIM kring en 30:e.

MD77: Behövde nog en liten extra push av pergon för att få en egen äl, annars hade det nog  inte hänt mycket.

Shit! Hade för en stund sen världens äl-värk! har jag aldrig haft förrut, tänkte det måste vara ett monsterägg som är på väg
    Men nu har det gått över så man kan tänka sig ha sex ikväll ändå! 

• Eddam
    Fjällräven skrev 2010-09-14 17:19:07 följande:
    weeeee! Fick fullt utslag på älstickorna igårkväll och imorse
    Och utan pergo, helt otroligt det trodde jag inte. Men får se om det tar sig den här gången... 

Jippie!!!! Sexa på förfullt!!

• barnlängtan2011

Hjälp!!!
    Var på vul idag och hade 3 äb på 14-15 mm. Fick sexförbud!

Men ska jag verkligen följa det, vad är risken att alla tre äggen skulle bli befruktade och fastna i livmodern?
    Hade dessutom tunn,3 ,5 mm, slemhinna, så där vil nog inga ägg fastna.

Vet inte hur jag ska göra, chansen för graviditet är ju större med tre ägg än med ett, men trilingar går ju inte det heller.

Vad ska jag göra?

• Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-14 21:01:02 följande:
    Hjälp!!!

Men ska jag verkligen följa det, vad är risken att alla tre äggen skulle bli befruktade och fastna i livmodern?

Vet inte hur jag ska göra, chansen för graviditet är ju större med tre ägg än med ett, men trilingar går ju inte det heller.

Vad ska jag göra?
    Jadu. Risken att ett av trillingfostren försvinner är tydligen 40%.
    Men sån tur hade ju inte jag utan fick göra foster reduktionen istället när jag blev trillinggravid.
    Men jag vet ju inte hur många ÄL blåsor som hade på G eftersom jag vägrades VUL.
    Jag kan ju haft 5-6 blåsor och tre tog sig.
  • MD77
    Hjälp!!!

Vad ska jag göra?
    Vad svårt...men som sagt så vet man inte hur många som faktiskt mognar och släpper. Det kan vara så att det "bara" blir en eller två som mognar och då är det ju fritt fram. Ett svårt beslut men jag hade nog chansat ändå, men risken för trillingar finns ju som sagt och det är varken bra för dig eller barnen. Kan du inte få komma på ett VUL till för att se hur det utvecklar sig?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • flingan
    Eddam skrev 2010-09-14 11:45:51 följande:
    Nu har jag varit och hämtat ut Primolut och Pergo.. Tyvärr hade dom bara en ask kvar så jag fick den men skulle komma tillbaka i morgon för då kom det in flera.. Jag ringde till Apoteksgruppen och frågade om dom hade fått in och på vilket apotek..
    Vad bra att du fick tag i Pergo. Jag hämtade mina på Apoteket (det gamla vanliga). Sen fick jag sms samma dag från Kronans droghandel att även de fått in Pergo.
  • Eddam
    Hjälp!!!

Vad ska jag göra?
    oj vad svårt!! Men känner jag mig själv rätt så skulle jag nog försöka bli gravid ändå och se vad som händer.. Säkert väldigt dåligt ansvar av mig men men... Men nu är jag ju inte i den situationen iofs men så känner jag nu..
    flingan skrev 2010-09-15 10:12:54 följande:
    Vad bra att du fick tag i Pergo. Jag hämtade mina på Apoteket (det gamla vanliga). Sen fick jag sms samma dag från Kronans droghandel att även de fått in Pergo.
    Skönt att det börjar komma in igen!! Hoppas det inte tar slut något mer nu..
    Ja äntligen, så nu har jag en dos till iaf..

Ni som inte har fått ÄL av kurerna, hur länge har ni väntat innan ni börjat med menstabletter igen? Funderar på att vänta till dag 28 och börja knapra piller då.. Då har ju kroppen fått en lång chans att ägglossa ju... Jag ÄLtestar varje dag så jag borde inte missa en ev ägglossning.. Låter det smart?
  • MD77
    Syskonmaking: Ja, det låter smart. Jag väntade till dag 30 sist och då fick jag mens redan efter 5 tabletter så det var det bara att sluta och börja äta Pergo. Få hoppas att din mens kommer av sig själv och ÄL också!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fimpen72

Då var man på dag 3 och på fredag börjar jag knapra pergo...

Är det ngn här som även tar metformin (mot PCO)?
    Isf vilken dos?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??