• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Smurfette77
    sancia skrev 2010-09-09 14:53:12 följande:
    Jag har också haft flytningar sedan dag 10 och min läkare sa att pergo kunde ge ökade ägglossningsflytningar. Han sa också att det var possitivt eftersom det hjälpte spermierna att komma till målet.
    Ja de flesta pratar ju bara om hur pergo kan minska flytningarna, men det kan ju bli tvärtom också Glad
  • flingan
    Jag fick inget Pergo idag. Apoteket hade ej fått in Pergo. De ringde då mellanhanden KD Pharma som inte heller hade fått in Pergo ännu. Det skulle komma dit i början på nästa vecka. Så det som Merck skrev till mig i tisdags att KD Pharma hade fått Pergo kan ju inte stämma. Blir helt förvirrad av alla olika bud. Så nu får man hoppas att det kommer in till apoteket under nästa vecka ist, återstår att se dock. Just nu tror jag inget förren jag håller Pergo i min hand.
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-09 10:58:27 följande:
    Okej, ja jag läste runt lite och någon hade skrivit att man vanligtvis får Äl på dag 13-17 så då stämmer det ju med dag 16.

MD77: Har du varit nere än????
    Nej, tyvärr...men förhoppningsvis i helgen eller senast måndag. Jag har inte gett upp än!Glad

Hoppas du får din ÄL snart...håller tummarna hårt!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ljusgläntan3030
    MD77 skrev 2010-09-09 18:54:17 följande:
    Nej, tyvärr...men förhoppningsvis i helgen eller senast måndag. Jag har inte gett upp än!Glad

Hoppas du får din ÄL snart...håller tummarna hårt!Glad
    på mitt vul visade det ju endast 10mm efter den andra undersökningen och de avbröt kuren för att de inte växte till sig och sa att det inte är någon idé att jag tar äl-test.

Men det gjorde jag ändå och en vecka senare fick jag utslag på äl-testet!? ägget eller äggen måste växt till sig med 2mm per dag eller nåt. Så det kan ske!!

idag  är jag ju gravid och inväntar ultraljud för att se hur många ägg som växte till sig tillslut.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • MD77
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-09 19:38:53 följande:
    på mitt vul visade det ju endast 10mm efter den andra undersökningen och de avbröt kuren för att de inte växte till sig och sa att det inte är någon idé att jag tar äl-test.

Men det gjorde jag ändå och en vecka senare fick jag utslag på äl-testet!? ägget eller äggen måste växt till sig med 2mm per dag eller nåt. Så det kan ske!!

idag  är jag ju gravid och inväntar ultraljud för att se hur många ägg som växte till sig tillslut.
    Skönt att höra. Då finns ju hopp för mina tröga ägg ändå trots allt! Hoppas jag har samma tur som dog med samma underbara resultatGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam

Här är en till med flytningar.. Sega jäklar varvat med vattniga.. Så jag fattar ingenting och fortsätter testa med ÄLtest..

Pladdermaja: Tråkigt att du inte fick ut någon Pergo!

MD77: Då hoppas vi på helgen då så du inte behöver skippa jobbet!

• sancia

Jag har börjat testa med ägglossningstest, och det har börjat ge utslag. Men visst är det så att sträcket måste vara starkare än teststrecket för att det ska gillas?

• Fimpen72
    Eddam skrev 2010-09-10 08:19:45 följande:
    Fimpen: Har du grav-testat något mer??
    Jopp. Negativt än så länge.
    Får väl se... nästa onsdag tänkte jag köra en primolut nor kur om inte mensen kommit,.
    Men jag har menskänningar, så den borde ju komma tycker man....

Vart hittar man de billigaste ÄL testerna som är hyggligt bra?
    På ebay verkar grav testerna kosta lika mkt som ÄL testerna.
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-10 09:19:55 följande:
    Jopp. Negativt än så länge.
    Får väl se... nästa onsdag tänkte jag köra en primolut nor kur om inte mensen kommit,.
    Men jag har menskänningar, så den borde ju komma tycker man....

Vart hittar man de billigaste ÄL testerna som är hyggligt bra?
    På ebay verkar grav testerna kosta lika mkt som ÄL testerna.
    Jag har köpt från quicktests.se, sånna stickor.. Ibland har dom erbjudande då brukar jag slå till och köpa på mig en massa tester.. Dom tycker jag är bra!

Sancia: Beror på om du får utslag vanligtvis på testerna. Om du inte brukar få något streck alls så behöver det inte bli exakt lika starkt som kontrollstrecket men väl synligt såklart.. Men som jag som alltid får lite utslag på teststrecket även när det är negativt jag räknar det som positivt när det blir lika starkt eller starkare.. Men du borde ju se en märkbar skillnad när det är positivt..
    Jag brukar ha billiga stickor och masstestar med och sen när jag tror det är positivt brukar jag dubbelkolla med CB.

Här har jag fått lite mer "mensvärk" så jag hoppas verkligen att det är ÄL på G..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??