• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72

MD77 - jag åt Serpafar (pergo) 16-20/8
    28-29/8 hade jag känningar kring äggstockarna, övertygad att det var ÄL.
    Följande helg 4-5/9 hade jag massiv värk i livmodern, jag fick typ stanna när vi var på promenad.
    Det var då jag hade min ÄL för mensen kom den 14dgr senare.
    Sen fick jag precis som du lite känningar i bröst men det försvann efter ngn vecka.

• MD77
    Eddam skrev 2010-09-18 22:47:24 följande:
    Okej, nej dom borde ju veta vart dom sprutar in det så dom borde ju inte missa tycker man ju.. hihi.. Och alla doser är väl kollade så man vet att dom har bra kvalité eller?

Jag kommer inte ihåg exakt hur jag mådde efter Pergo mer än att jag inte mådde osm vanligt.. Nu har jag ju ätit Clomiphen Citrate och jag känner INGENTING. Eller jo lite mensvärk men det räknar jag inte som biverkning..
    Jag får bara toppsimmare!Glad Sprmierna är tvättade och alla tröga, trötta och värdelösa hamnar i avloppetGlad 
    Hoppas verkligen att det var någon som hann fram till ägget den här gången!

12 dagar kvar till BIM! Hur ska jag orka vänta!? Tror nog att jag kommer tjuvtesta innan...vilken dag har ni tjuvtestat? Om någon nu har lika dåligt tålamod som jagGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-09-19 09:00:35 följande:
    Jag får bara toppsimmare!Glad Sprmierna är tvättade och alla tröga, trötta och värdelösa hamnar i avloppetGlad 
    Hoppas verkligen att det var någon som hann fram till ägget den här gången!

12 dagar kvar till BIM! Hur ska jag orka vänta!? Tror nog att jag kommer tjuvtesta innan...vilken dag har ni tjuvtestat? Om någon nu har lika dåligt tålamod som jagGlad
    Uj uj uj vilket lyx!! Hihi Då tycker man ju att nån av dom borde ha hittat rätt..

Det är svårt med tjuvtestandet.. Vissa plussar ju på ÄL+8 eller ännu tidigare.. Jag skulle nog testat (eller kommer säkert att göra) BIM-3 då tycker jag att man borde kunna se ett resultat... Men det är svårt.
  • Fjällräven

Skriver också upp mig på listan!

Nu-ska-det-bli-barn-lista

Fjällräven:
    ÄL - 14/9, BIM 28/9
    MD77:
     ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Fimpen72: - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)

• barnlängtan2011

MD77: vet inte hur det kommer kännas efter äl efter pergo, men när jag har vanlig äl, har jag ont över äggstockarna någon dag innan äl och sen efter äl och av och till sen fram till mens, brukar få bröstspänningar ca 3- 5 dagar efter äl och sen fram till mens. Men blev inte testet pos i fredags? Då har du ju säkert äl igår eller idag! Kanske var det du kände igår?! Verkligen, vilken lyx att få utvalda friska spermier, på plats oxå! Syskonmaking: Grattis till äl!!! Fortfarande inget pos äl test för min del, är på CD 18. Tror dock att det kan bli pos ikväll. Har tempat sedan juni och under den tiden haft två naturliga äl, på de två tempkurvorna har tempen dippat dagen innan pos LH och tre dagar innan äl. Igår dippade tempen rejält (gjorde det lite grann i tors och då var jag övertygad om LH på fredagen, men icke). Hoppas, hoppas att det blir pos i kväll, får alltid pos på kvällen. Vore kul om det stämmer, vinner ju en dags varsel innan äl då.

• Eddam

Hur stor skillnad är det på tempen vanligtvis och före/under/efter ÄL? Jag har aldrig tempat så jag är lite nyfiken..
    Hoppas du får utslag ikväll, ja får oxå alltid starka utslag på kvällen.

Hur är ni andra? Hur länge brukar ni får fullt utslag på ÄLtesten?
    Jag brukar alltid få utslag i 2 dagar och har fått likadant denna gång. Igår kväll blev det starkt positivt och idag nästan ännu starkare. Måste testa mig ikväll igen av ren nyfikenhet, antar att det är lika starkt ikväll!

• Fimpen72

Undrar om teslagret skickar några ÄL tester som kompensation till mig =)
    De skrev att de skulle skicka ngt extra pga trasslet.

Idag har jag iallafall fått mkt biverkningar av pergon, jag som klagade igår.
    Haft blodvallningar och typ "nervösa" leder, liksom darrig i armbågarna.
    Hade det förra kuren också men trodde det var förkylningen.

Nu ska ett ägg av primakvalite mogna på sig och släppa om 10dgr =)

En fråga förresten!
    Har ni märkt om ÄL kommer tidigare ju fler kurer man äter på raken?
    Eftersom klomifen stannar i kroppen tänkte jag att det kanske går snabbare och snabbare att få ÄL.
    Jag fick på dag 19 förra kuren.
    Kommer sjutton inte ihåg hur det var när jag åt förrut (2004:a)

• MD77
    Eddam skrev 2010-09-19 13:50:15 följande:
    Hur stor skillnad är det på tempen vanligtvis och före/under/efter ÄL? Jag har aldrig tempat så jag är lite nyfiken..
    Hoppas du får utslag ikväll, ja får oxå alltid starka utslag på kvällen.

Hur är ni andra? Hur länge brukar ni får fullt utslag på ÄLtesten?
    Jag brukar alltid få utslag i 2 dagar och har fått likadant denna gång. Igår kväll blev det starkt positivt och idag nästan ännu starkare. Måste testa mig ikväll igen av ren nyfikenhet, antar att det är lika starkt ikväll!
    Förra gången fick jag pos Äl-test 2 dagar, denna gången 1 dag. Men som BM sa när jag var där så kan det blivit utslag efter att jag tagit sista testet dagen innan. Fick neg kl 16 sedan pos 06.30 morgonen efter, pos samma kväll kl. 21 och neg morgonen efter kl. 8.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-09-19 16:25:24 följande:
    Förra gången fick jag pos Äl-test 2 dagar, denna gången 1 dag. Men som BM sa när jag var där så kan det blivit utslag efter att jag tagit sista testet dagen innan. Fick neg kl 16 sedan pos 06.30 morgonen efter, pos samma kväll kl. 21 och neg morgonen efter kl. 8.
    Ja just, så kan det ju vara! Jag fick ju mitt första pos kl 22 på kvällen så sent brukar jag inte annars testa. Så det kan ju absolut ha varit likadant för dig.

Ikväll/natt jobbar jag så jag hoppas att dagens aktivitet tillsammans med i morgon kvälls planerade aktivitet räcker för bäbis.. Hoppas hoppas hoppas!
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-19 14:40:52 följande:
    Undrar om teslagret skickar några ÄL tester som kompensation till mig =)
    De skrev att de skulle skicka ngt extra pga trasslet.

Idag har jag iallafall fått mkt biverkningar av pergon, jag som klagade igår.
    Haft blodvallningar och typ "nervösa" leder, liksom darrig i armbågarna.
    Hade det förra kuren också men trodde det var förkylningen.

Nu ska ett ägg av primakvalite mogna på sig och släppa om 10dgr =)

En fråga förresten!
    Har ni märkt om ÄL kommer tidigare ju fler kurer man äter på raken?
    Eftersom klomifen stannar i kroppen tänkte jag att det kanske går snabbare och snabbare att få ÄL.
    Jag fick på dag 19 förra kuren.
    Kommer sjutton inte ihåg hur det var när jag åt förrut (2004:a)
    Jobbigt med så många biverkningar!!

Jag vet inte om jag är dålig på att hänga med men vad var det för strul testlagret hade gjort?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??