• BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Sverigedemokraterna – Främlingsfientlighetens ansikte

Här följer ett utdrag av främlingsfientliga uttalanden och formuleringar som visar att det är knappast långsökt att kalla SD för främlingsfientligt. Jag börjar dock med en definition på främlingsfientlighet. Genom att highlight:a så hoppas jag kunna visa att definitionens relevans för de olika uttrycken. Jag menar också att Granskningsnämnden för Tv och Radios bedömning hösten 2009 att beskrivningen av Dansk Folkparti som främlingsfientligt inte stred mot opartiskheten hos det statliga mediet som rapporterade det också är vägledande. Dansk Folkparti anser jag är klart främlingsfientligt och är ett föregångsparti för SD. Jag postar också delar av mitt inledningsanförande då jag anser att dessa punkter på inget sätt fråntagits sin förmåga att framställa främlingsfientligheten hos SD.

Först definitionen på främlingsfientlig:

"Begreppet "främlingsfientlig" används ibland som benämning för uppfattningen att människor med viss kulturell eller etnisk tillhörighet eller bakgrund är sämre eller mindre lämpade för det samhälle de är främlingar i."

Nu till uttalandena associerade direkt med SD:

"Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras. " SDs handlingsprogram för Invandringen, taget från www.sverigedemokraterna.se

Bo Nylén, ledamot i Villaägarnas riksförening uttalade sig följande, med fullt stöd av Jimmie Åkesson som också bjöd in honom till partiet:

”…Afrikaner är Afrikaner och i Sverige bor Européer.”

”Nej, vi skall inte blanda kulturer.” På frågan om man ska blanda vita och svarta människor.

”…dömer svenska vita människor.” Angående den oro han kände att invandrare tagit plats som nämndemän och dömer svenska vita människor. För källa på Jimmies uttalanden se: Sverigedemokratiskt pressmeddelande, ”Häxjakten på invandringskritiker måste upphöra”, 060824

Jag tänkte först återge hela Jimmie Åkessons inlaga mot Islam som han totalsågats för. Men jag hänvisar istället till en tidningsartikel där denna sågning sker. Ett tydligt ställningstagande av SDs partiledare som avslöjat den osaklighet och rädsla som följer med den defintion av främlingsfientlighet ovan. Att uttrycka missaktning och anse att en kultur inte hör hemma här.

Se vad juristerna tycker: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5978661.ab

För att se hur osaklig artikeln var: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stora-faktabrister-i-sds-artikel_3677009.svd

“Man ska ljuga så det låter sannolikt.”
    - Mats Thuresson, kommunfullmäktigeledamot i Simrishamn för Sverigedemokraterna, om att han påstått att en miljon muslimer går på bidrag i Sverige. Det bor inte en miljon muslimer i Sverige.
    Källa: Dagens Nyheter, “Man ska ljuga så att det låter sannolikt” , 060923.

”Jag tycker det är en intressant tanke därför det kan vara ett ytterligare incitament att t.ex. ytterligare hålla efter sina barn så att dom inte begår brott.”
    – Jimmie Åkesson, ordförande för Sverigedemokraterna, på frågan om en hel familj som söker asyl skall utvisas om en familjemedlem begår ett mindre brott som snatteri.
    Källa: TV8 Sverige i Fokus, Sverigedemokraterna i Fokus, 070304

”NRP var faktiskt inte så jätterasistiskt, inte alls så extremt som många tror. Vi talade om att alla européer hörde ihop och tyckte även att man kan umgås och vara vänner med hela världen.”
    - Reine Wikström, då nyvald ordförande för Sverigedemokraterna i Mölndal, om det öppet nazistiska Nordiska Rikspartiet (NRP). Reine Wikström var själv medlem i Nordiska Rikspartiet (NRP).

“Judar och muslimer dom slaktar djur på omänskliga sätt. Så de lider väldigt mycket. Vi har inte  så mycket judar i Växjö, tack och lov, fast vi har gott om muslimer.”
    - Samuel Älgemalm, ledamot i Växjö kommunfullmäktige för sverigedemokraterna, om sin motion om halalslaktat kött.
    Källa: Växjö kommuns inspelning av kommunfullmäktiges sammanträde den 15 april 2008.

Detta är inte rent främlingsfientligt per se, men det antyder det. Detta står att läsa i SDs utbildningsprogram:

Björn Söder har också gjort uttalanden av främlingsfientlig natur ( i detta fall fientligt mot de homosexuella).

”Pride hyllas av den politiskt korrekta eliten som tillsammans med den mycket framgångsrika och numera inflytelserika homolobbyn försöker normalisera sina sexuella avarter....Vad är det som säger att den sk normaliseringen slutar med att homo-, bi- och transpersoner (hbt-personer) skall ”normaliseras”? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili (sex med underåriga)?

Det svenska samhället är idag i total upplösning. Pendeln har helt enkelt slagit över. Det som är onormalt ses helt plötsligt som normalt.... Fotbollsspelaren Glenn Hysén invigningstalade idag på det perversa homosexevenemanget Stockholm Pride.”

Vad Björn menar med normalisering framgår inte här.

"Den nationalistiska principen bygger på idén om nationalstaten, att statens territoriella gränser ska överensstämma med de befolkningsmässiga gränserna. I sin ideala form är alltså ett sådant samhälle befolkningsmässigt homogent".

"De rådande omständigheterna i Sverige omöjliggör att principen praktiseras till fullo". 

Det ligger i "vår ideologiska profil att vi inte ska ha några etniska rättigheter", förklarar partiordföranden Jimmie Åkesson för Svenska Dagbladet  (02 maj 2008).

Detta kan man tydligt se riktar udden mot den samiska gruppen i Sverige och kan därmed också ses i ljuset av främlingsfientlighet då man betecknar existensen av samerna som icke-idealt (vilket är en missaktning) enbart p.g.a. sin etnicitet. Citaten är tagna ur Sverigedemokraternas handlingsprogram.

Mina egna anföranden angående möjligheten att koppla samman främlingsfientlighet och SD:

”Vidare försvåras försvaret mot anklagelsen om främlingsfientlighet av att man gör en distinktion mellan att vara svensk och att vara svensk medborgare. Det känns som en distinktion som möjligen kan vara relevant ur ett antropologiskt perspektiv eller annat rent akademiskt men i ett partiprogram? Vad är syftet med att påpeka något sådant där, kan man fråga sig? Frågan hänger tyvärr kvar i luften och en möjlig förklaring till frågan är att där skönjas en nödvändig främlingsfientlighet baserat på distinktionens nödvändighet.

”Ytterligare något som kan anföras till stöd för främlingsfientligheten är att man vänder sig i kyrkomanifestet och även i andra delar av handlingsprogrammet mot att skolor inte tydligt är kristna i sina aktiviteter och att de är bör inte främja främmande religioner. Detta kan tolkas som att vissa religioner inte passar här enligt SD, vilket faller inom den definition som ovan visats för främlingsfientlighet. Att försöka komma undan detta med att hänvisa det till religionsfientlighet fungerar inte. Religionsfientlighet innebär fientlighet mot alla former av religion. Inte bara en eller ett par utvalda. Därmed kvarstår den främlingsfientliga stämpeln så som den befästs i definitionen ovan via SAOL och Nationalencyklopedin.”

”Därtill finns det här med motstånd mot det mångkulturella samhället som oftast nämns i samma andetag som bevarandet/upplyftandet/försvarandet av den svenska kulturen, svensken, svenskhet och assimilering till detta av de som inte faller inom de begreppen nyss uppräknade. Hur denna assimilering skall gå till rent praktiskt, av vilka den skall utföras, på vilka den skall utföras, vilka som sköter/följer upp assimileringen o.s.v.. Många frågor och långt fler frågor än vad det finns svar i SDs program.”

”Jimmie Åkesson har dessutom själv menat vid flera interjvutillfällen att repatriering är något som SD aktivt kommer att arbeta för. Naturligtvis innebär detta inte att man vill "kasta ut invandrarna" men i och med det otydliga (och semantiska) i mycket som finns kring själva begreppet assimiliering, hur det ska gå till i praktiken, vem som skall göra det, vem som skall se till att det uppnås och till vad man skall assimileras så förblir även här främlingsfientligheten med sin närvaro en oroande faktor. Vad ska man annars göra med de som inte vill/kan/förmår assimilera sig? Den frågan hänger kvar i luften.”

Jag hoppas detta visar att SD mycket väl kan vara främlingsfientlighetens ansikte här i Sverige (där Nationaldemokraterna och Svenskarnas Parti tillhör de mer nedre regionerna så att säga).

• Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!
  • Nenne666
    BigDaddy skrev 2010-04-26 08:25:51 följande:
    Jag har visat att andra partier än SD vidrör frågan och att detta har lett till konkreta åtgärder och att de gör något åt frågan. Du avfärdar detta bara med att säga att det ändå inte blivit en förbättring. Vad menar du med det? Berätta. Invandringen är knuten till många framtida frågor som man i kommer att behöva brottas med. Många av dessa kommer att vara för sent att göra något åt när problemet väl uppstår. Ett av de viktigaste är de låga födslotalen i Sverige och den allt jämt åldrande befolkningen. Inom 10 år kommer vi ha de största pensionsavgångarna någonsin i Sveriges histroria när babyboomarna från 40-50-60 talen går i pension helt eller delvis. Vi är oförmögna att täcka upp detta med att själva åtgärda problemen (via ett flitigt idkande av reproduktion). Det handlar inte bara om att ersätta antalet utan också om att ersätta kompetensen. Genom att investera i invandringen sedan tidigare och frammåt så är tanken att vi står redo när det väl är dags att sakta men säkert erstätta dessa avgångar. Att försöka åtgärda detta problem (det demografiska) när det väl uppstår (och fram tills dess använda pengarna till annat) är inte den bästa lösningen. Invandringen kan innebära andra fördelar som att vi har språk och kulturella resurser för de framväxande ekonomiska områdena som Brazilien, Kina och Indien. Nu senast annonserades att Världsbanken kommer ge sådana länder mycket större plats i beslutsfattningsprocesserna på bekostnad av traditionella tungviktare som USA. Det pågår ett inte så subtilt maktskifte på världsmarknaden och vi skulle vara naiva att tro att det inte påverkar oss. Även MENA länderna är på väg frammåt med stora projekt inom förnyelsebara energikällor och clean tech, ett område som jag själv är verksam inom. Genom att ha folk som kan kulturen och språken så har vi möjligheter som andra länder kanske saknar. Du menar då att just sådana resurser är naturligtvis välkomna. Det är de här "freeloaders" som du vill åt. Vem vill inte det? Men tittar man på det så ser man att det är många med högre utbildning och kompetens som antingen inte har jobb eller så arbetar de med låg eller icke-kvalificerade arbetsuppgifter som att köra taxi, klippa hår eller städa. Det är inte så enkelt som att sålla och ta russinen ur kakan som kommer hit. Jag kan försäkra dig om att hade det så varit så hade vi implementerat en sådan process för länge sedan. USA har en något bättre utvecklad variant i sitt Green Card system och söker aktivt upp russinen runt om i världen och helt enkelt erbjuder dem sådant de inte kan tacka nej till. Det här är ett område vi skulle behöva bli bättre på. Men vilka tror du det är som åker runt och letar upp russinen? Vita, kristna, blåögda amerikaner? Knappast. Det är forna landsmän som tipsar och lockar sina minst lika kvalificerade tidigare landsmän om guldet och de gröna skogarna i landet i väster. USA är många gånger, sett från ett immigrantperspektiv, ett föregångsland. Man får de som kommer dit och får medborgarskap att känna sig som en del av gemenskapen. De är Amerikaner. En turk som kom hit till Sverige på sena 40-talet får fortfarande frågan "var kommer du ifrån"? Likaså hans barn. Tommy Zettreus, Stureplansmördaren och Tony Olsson, polismördaren får många frågor men ingen av dem rör huruvida de hör hemma här i Sverige eller inte. Det är givet även om de är fullkomliga drägg och kräk. Detta är en av de många knäckfrågor som invandrare för fram. Att de aldrig släpps in. Att de aldrig erkänns. De kan ha varit skötsamma och betalat skatt och tillfört Sverige stort värde. Men de är invandrare och de hör inte hemma här egentligen. Känslan av att de fått tiden till låns av "infödingarna" är utbredd bland invandrare. Därför klingar de "inföddas" krav ihåligt då det inte finns någon reell substans bakom det. Det blir bara fler och fler krav. Inga belöningar. Inga erkännanden. Ingen acceptans i gemenskapen. Du är invandrare och jag är svensk. Så länge detta står klart så kan vi fortsätta dialogen. Då är allt som det ska vara. Jag anser att attitydsförändring behövs för att bli mer inklusiva och inspirera de som kommer hit att vilja vara en del av gemenskapen. Du skriver mycket med stora bokstäver. Det är misslyckanden, saker som far hit och dit, eller till vänster och höger, ingenting har hänt och ingenting händer. Jag upplever det som att det i din värld är ganska yvigt med väldigt breda penseldrag som inte har någon som helst plats för nyanser och detaljer. Hur kommer detta sig? Att du är en mycket ung människa har jag redan förstått.
    Det har inte blivit nån jäkla förbättring som syns ute i samhället, vad sjutton du än presenterar!
    Det kryllar av invandrare, det e kaos ute i förorterna, det är trångt i fängelserna och du babblar på om russinen ur kakan, bla bla bla,..

Och invandringen fortsätter, likaså, bidragsberoendet och arbetslösheten hos dom.

Och missnöjet växer...(fast inte hos dig förståss)

Jag tycker inte du pratar om problemet, du vill bara belysa fördelarna. Jag har aldrig förnekat fördelarna, men det finns ett problem som alltför många blundar för, av nån underlig anledning.

Hur kommer det sig att Norge klarar sig så bra med sina restriktioner på invandringen?

Vad det beträffar min ålder e jag inte särskilt ung, jag har vart med och är det fortfarande, jag ser hur det ser ut, jag hör bland ungdomar, ser på stan, läser tidningarna, och följer det hela, och inte sjutton ser det vidare ljust ut.
    Hm, hur gick det där nere i Rosengård?
  • Kate Ryan
    BigDaddy skrev 2010-04-26 09:46:13 följande:
    Men Kate, jag tycker jag visat att t.o.m. de mest kritiserade partierna MP och V har en djupgående diskussioner och även handlingsprogam som inneburit konkreta åtgärder som ökat våra finansiella intäkter. Är det inte orättvist att bara avfärda det och säga att SD är de enda som har några som helst svar?
    Vänstern är inte trovärdiga då dom styrt detta land länge och byggt upp dom ghetton som finns i Sverige. Borgarna är inte heller trovärdiga då den ohållbara invandringen ökat jämfört med tidigare år. På grund av detta väljer jag att lägga min missnöjesröst på SD.
  • Argo
    BigDaddy skrev 2010-04-26 09:17:53 följande:
    Då har du chansen att bidra med dessa sågningar av sågningen. För jag antar att de haft samma pondus?
    *varsågod - några exempel*

Låt oss bara konstatera att "sågningen" som både SVD och Aftonbladet gjorde egentligen höll med Jimmie i hans tolkningar och åsikter på många av punkterna.

Aftonblandet talar om att av 21 påståenden var tio "fel" och fyra ansåg de vara en tolkningsfråga (alltså i praktiken inte fel, bara ett annorlunda tyckande).
    http://aftonbladet.se/nyheter/article5984647.ab

Pondus? Tja, du väljer ju vem du vill ge "pondus" men tittar man utan förutfattade meningar på (de faktiskt välformulerade) mot-argumenten mot sågningarna i exempelvis:
    http://stenudd.blogspot.com/2009/10/jimmie-akesson-ar-inte-sa-latt-att.html

http://solguru.motpol.nu/?p=281

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/aakesson-jag-har-belaegg-foer-mina-paastaaenden-332023

http://kentekeroth.se/2009/10/20/svds-granskning-av-akessons-debattartikel/

så inser man att det kanske inte nödvändigtvis är så helt solkart som SVD och Aftonbladet påstår?!
  • BigDaddy
    Kate Ryan skrev 2010-04-26 09:50:23 följande:
    Vänstern är inte trovärdiga då dom styrt detta land länge och byggt upp dom ghetton som finns i Sverige. Borgarna är inte heller trovärdiga då den ohållbara invandringen ökat jämfört med tidigare år. På grund av detta väljer jag att lägga min missnöjesröst på SD.
    Det låter svårt när man inte ser sig själv ha något annat alternativ än det etnonationalistiska. Inte för att jag tror att SD har några problem med att bli sist vald på gympan så att säga...
  • Nice Girl Wrong Place
    Argo skrev 2010-04-26 09:51:45 följande:
    *varsågod - några exempel*Låt oss bara konstatera att "sågningen" som både SVD och Aftonbladet gjorde egentligen höll med Jimmie i hans tolkningar och åsikter på många av punkterna.Aftonblandet talar om att av 21 påståenden var tio "fel" och fyra ansåg de vara en tolkningsfråga (alltså i praktiken inte fel, bara ett annorlunda tyckande).aftonbladet.se/nyheter/article5984647.abPondus? Tja, du väljer ju vem du vill ge "pondus" men tittar man utan förutfattade meningar på (de faktiskt välformulerade) mot-argumenten mot sågningarna i exempelvis:stenudd.blogspot.com/2009/10/jimmie-akesson-a...solguru.motpol.nu/www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokr...kentekeroth.se/2009/10/20/svds-granskning-av-.../så inser man att det kanske inte nödvändigtvis är så helt solkart som SVD och Aftonbladet påstår?!
    Dessa sågningar är ju ganska identiska. Känns som alla inspireras av varandra och skriver nästan samma sak.
    Sedan tycker jag inte att de kommer med så där superbra motagrument. Känns mest som man fiskar efter små saker faktiskt. Känns inte så slagkraftigt.

Sedan är givetvis inget solklart, tycker heller inte att det var det SVD eller AB ville påskina.
    Faktum kvarstår, att det fanns rena faktafel i Åkessons debattartikel. Skrämselpropaganda.
    Beautifully Human
  • BigDaddy
    Nenne666 skrev 2010-04-26 09:47:33 följande:
    Det har inte blivit nån jäkla förbättring som syns ute i samhället, vad sjutton du än presenterar!Det kryllar av invandrare, det e kaos ute i förorterna, det är trångt i fängelserna och du babblar på om russinen ur kakan, bla bla bla,..Och invandringen fortsätter, likaså, bidragsberoendet och arbetslösheten hos dom.Och missnöjet växer...(fast inte hos dig förståss)Jag tycker inte du pratar om problemet, du vill bara belysa fördelarna. Jag har aldrig förnekat fördelarna, men det finns ett problem som alltför många blundar för, av nån underlig anledning. Hur kommer det sig att Norge klarar sig så bra med sina restriktioner på invandringen?Vad det beträffar min ålder e jag inte särskilt ung, jag har vart med och är det fortfarande, jag ser hur det ser ut, jag hör bland ungdomar, ser på stan, läser tidningarna, och följer det hela, och inte sjutton ser det vidare ljust ut.Hm, hur gick det där nere i Rosengård?
    Låt oss prata om problemet då? Du får ju lyfta fram vad det är som är problemet. Att säga att invandringen är problemet utgör inte mycket till diskussionsunderlag.

Du säger att det kryllar av invandrare, är trångt i fängelserna, kaos i förorterna och att jag babblar. Här alla dessa samman? Utveckla gärna.

Du lyfter fram bidragsberoendet hos invandrare. Vilka invandrare menar du? Tyskar? Fransmän? Engelsmän? Klargör gärna.

Du säger att det finns ett problem. Vilket problem är det? Bara så vi är på det klara med vad exakt vi talar om.

Vad vet du om missnöjet hos mig? Berätta.
  • BigDaddy
    Argo skrev 2010-04-26 09:51:45 följande:
    *varsågod - några exempel*Låt oss bara konstatera att "sågningen" som både SVD och Aftonbladet gjorde egentligen höll med Jimmie i hans tolkningar och åsikter på många av punkterna.Aftonblandet talar om att av 21 påståenden var tio "fel" och fyra ansåg de vara en tolkningsfråga (alltså i praktiken inte fel, bara ett annorlunda tyckande).aftonbladet.se/nyheter/article5984647.abPondus? Tja, du väljer ju vem du vill ge "pondus" men tittar man utan förutfattade meningar på (de faktiskt välformulerade) mot-argumenten mot sågningarna i exempelvis:stenudd.blogspot.com/2009/10/jimmie-akesson-a...solguru.motpol.nu/www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokr...kentekeroth.se/2009/10/20/svds-granskning-av-.../så inser man att det kanske inte nödvändigtvis är så helt solkart som SVD och Aftonbladet påstår?!
    Är dessa länkar fakta som bevisar att sågningen av Jimmie Åkessons artikel är en osaklig sådan? Eller är dessa länkar till andra åsikter bara. Inget mer?

Därtill har du inte kommenterat mina frågor.
  • Nenne666
    BigDaddy skrev 2010-04-26 10:09:25 följande:
    Låt oss prata om problemet då? Du får ju lyfta fram vad det är som är problemet. Att säga att invandringen är problemet utgör inte mycket till diskussionsunderlag. Du säger att det kryllar av invandrare, är trångt i fängelserna, kaos i förorterna och att jag babblar. Här alla dessa samman? Utveckla gärna. Du lyfter fram bidragsberoendet hos invandrare. Vilka invandrare menar du? Tyskar? Fransmän? Engelsmän? Klargör gärna. Du säger att det finns ett problem. Vilket problem är det? Bara så vi är på det klara med vad exakt vi talar om. Vad vet du om missnöjet hos mig? Berätta.
    Problemet är, om du inte visste vad vi pratar om är att vI tar in på tok för många, mer än vi klarar av, vi packar in dom i förorterna, ger dom bidrag, utan minsta möjligheter att få ett rikt och ett självförsörjande liv. Och på det, fortsätter vi att ta in. Vi kan inte hantera kulturella krockar, det leder till osämja och förbannelse och svenskarna står handfallna.
    Känner du till alla våra ligor, som ständigt växer, bland invandrarna?  Känner du till alla skottlossningar? Beror det på att dom e så nöjda med vårat samhälle, beror det på att dom accepterar vart samhälle, beror det på att dom tycker våra lagar är fungerande och värt att respekteras?
    Vi kan egentligen peka på hur mkt som helst... Invandringen ser inte bra ut för oss och något måste göras, snart.
    För det LÄR bli värre.

Och ska vi svenskar gå in å betala för dessa personer  som utgör en så stor del av oroligheterna. Jag anser att man FÖRST sopar rent bakom sin egen dörr, innan man släpar in nytt, speciellt som man inte klarar av våra egna brottslingar, eller ta hand om våra gamla, eller låter vårat eget folk gå arbetslöst framför att invandrarna får specialresurser. För det får dom. Kolla bara på alla våra småaffärer, har en hos mig (bland annat), dom byter ägare när bidraget för dom tagit slut...
    Jag som svensk kan inte söka det, men det kan dom. (jag har kollat)

Du verkar inte vilja peka på araberna, som jag nu tar som ett exempel. Du nämner engelsmän å fransmän, dessa kommer väl inte från nåra drabbade länder på nåt sätt och utgör väl inga större kulturkrockar?

Har du en aning om hur det ser ut i fängelserna? Hur kan dom som utgör en så 'liten' procent av befolkningen ta så stor plats på fängelserna? Och varför är dessa siffror dolda och svåra att få fram om man inte får information från dom som har vart innanför väggarna? (nu talar jag inte enbart om interner, även om jag fått information därifrån oxå)

Jag vet inget om nåt missnöje hos dig utan den bilden jag får av dig är att du verkar nöjd med invandringen, att dom tillför så otroligt mkt gott, att våra olika partier faktiskt jobbar på ett förträffligt sätt i frågan om invandringen. vilket jag i min tur dementerar och sätter mig emot.
  • Nice Girl Wrong Place

Nenne, berätta gärna om vilka "vi" är (när du pratar om kulturella krockar) och exakt vilka kulturella krockar du pratar om.

Du sa att "vi" inte kan hantera dem, utveckla?

Ligorna du tar upp är intressant, eftersom vit makt rörelserna växer snabbt och är mer aktiva än tidigare.
    Det finns 2 sidor på varje mynt.

Och om folk behöver skydd, är vi under lag, skyldiga att erbjuda det.

Beautifully Human
  • Nenne666
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 11:02:33 följande:
    Nenne, berätta gärna om vilka "vi" är (när du pratar om kulturella krockar) och exakt vilka kulturella krockar du pratar om. Du sa att "vi" inte kan hantera dem, utveckla? Ligorna du tar upp är intressant, eftersom vit makt rörelserna växer snabbt och är mer aktiva än tidigare. Det finns 2 sidor på varje mynt. Och om folk behöver skydd, är vi under lag, skyldiga att erbjuda det.
    Men alltså, jag blir lite förvånad när man frågar om dom kulturella krockarna, vet man inte bättre?
    Är det ens värt att besvara den typen av frågor?
    Att det innebär kulturkrockar mellan svenskarna och många invandrargrupper är väl inget nytt, å det finns det otroligt många problem mellan länderna man tar in (dessutom)

Jepp, vit makt rörelse är inget jag står för, men lär ändå förstå av anledningen till missnöjet av invandringen, att dessa växer. Gör inte politikerna nåt för att stävja det, så visar folket på egen hand att man inte köper vårt koncept. Hade politikerna lyssnat på folket, så hade även dessa rörelser minskat, eller iaf inte fått så stor grogrund. Det ena leder till det andra.

Varför förneka så uppenbara grejer? (om man nu gör det)

F.ö så kommer jag inte hinna med att sitta på forat och kommer kanske inte svara på era inl, har lite annat för mig oxå... Men svarar när jag kan.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!