Teecee skrev 2010-04-16 22:37:21 följande:
Hej! Vi är i en liknande sits. När läkaren säger att det inte fanns några spermier i min sambos prov, så ville jag sjunka genom jorden. Vår "resa" har varit lång och snårig, men nu är vi framme vid ICSI. Det visade sig att min sambos sädesledare är skadade eller helt saknas pga en gen-mutation. Tidigare i år genomgick vi vår första ICSI. Min sambos hormonprover är normala, så chansen att det skulle finnas spermier var mycket goda. Det var skönt när vi fick reda på att det fanns. Vi har som sagt genomgått en ICSI, men embryot fastnade inte. Nästa månad kör vi igång med ICSI nr 2. Jag är taggad till tusen och hoppas att det ska gå vägen denna gång. Jag önskar er lycka till! Bara skriv om det är något du undrar över, så ska jag försöka svara om jag kan.
Hej
skönt att det finns fler i samma situation, men tyvärr inte i en så roligt situation. Men skönt att ha någon att prata med! Gick ni hos en urolog? Hur har eran utredning sett ut, har den varit lång, och hur kom dom fram till felet som?
Vi väntar på kallelse till en urolog och sen får vi väl se hur det blir därefter, usch man är så orolig!
Tar du sprutor och sånt då inför ICSI? Jag håller mina tummar riktigt hårt att det blir en liten bebis för er den här gången!