• TB1

Någon med en sambo som inte har några spermier?

Finns det någon vars sambo inte har några spermier i sädesvätskan som har lyckats bli gravida genom IVF/ICSI?

Vi ska få kallelse till en Urolog då vi fick veta förra veckan att dom inte hade hittat några spermier i spermaprovet.

Känner att jag behöver någon att prata med här inne som har gått/går igenom samma sak

• Svar på tråden Någon med en sambo som inte har några spermier?
  • TB1
    CombatLover skrev 2010-04-28 10:26:27 följande:
    gick inte att citera, men så ni har hunnit så pass långt Va spännande! jag hålle mina tummar att det ska gå bra för er!

Kör du på långa eller korta metoden?
  • Smulans

Tror det är den långa eftersom hon sprayar? Fast jag kan ha fel

• TB1
    Smulans skrev 2010-04-28 12:45:22 följande:
    Tror det är den långa eftersom hon sprayar? Fast jag kan ha fel
    hehe jag kan ingeting om sånt där :-P men jag vill veta allt eftersom det nog kommer bli den vägen för oss om det nu finns spermier
  • Smulans

Varför kommer det att bli den långa för er? Jag har fortfarande inte riktigt fattat varför man väljer den ena eller den andra...

• TB1
    Smulans skrev 2010-04-28 12:58:11 följande:
    Varför kommer det att bli den långa för er? Jag har fortfarande inte riktigt fattat varför man väljer den ena eller den andra...
    nej alltså det vet jag inte. jag menade att jag vill veta så mtk som möjligt av IVF/ISCI har inte heller fattat varför man antingen väljer den långa eller korta
  • Smulans

Då fattar jag! Jag tror det kan ha att göra med ålder samt om man har några hormonella störningar, PCO etc. Det verkar också variera från klinik till klinik. Jag är bara glad om vi kommer så långt, jag struntar i vilken metod de kör. Om de ber mig stå på huvudet så gör jag med glädje det också

• TB1
    Smulans skrev 2010-04-28 14:08:38 följande:
    Då fattar jag! Jag tror det kan ha att göra med ålder samt om man har några hormonella störningar, PCO etc. Det verkar också variera från klinik till klinik. Jag är bara glad om vi kommer så långt, jag struntar i vilken metod de kör. Om de ber mig stå på huvudet så gör jag med glädje det också
    precis jag har samma inställning. bryr mig inte om hur vi får barn huvudsaken är att vi får ett biologiskt! Vet inte vad vi gör om det visar sig att det inte går :-/
  • Smulans

Tidigare var jag helt emot både donator och adoption. Det skulle liksom vara min mans barn eller inget barn. Nu har jag mentalt närmat mig alternativet donator, men adoption känns fortfarande extremt långt borta. Det känns inte alls aktuellt. Jag vill så himla gärna uppleva att vara gravid och föda ett barn...

Vi har egentligen inte pratat så mycket om det utan sagt att vi tar besluten när vi står inför dem, men donation känns just nu som ett alternativ som vi nog skulle kunna leva med. Men det kräver nog att vi tillåter oss att bryta ihop och sörja lite först, och kanske tar emot professionell hjälp för att komma vidare. Läkaren på kliniken sa vid vårt första besök att man kan börja med att ställa sig frågan "Vill vi leva med barn eller kan vi tänka oss att leva utan barn?" 

• Smulans

Jag märker att jag har förändrats under det halvår som har gått sedan vi fick de första negativa beskeden, och jag kommer nog att förändras ännu mer under resans gång. Därför är det svårt att ta beslut innan man vet vad man står inför. Man är liksom inte samma människa med alla besked i bagaget... 

• TB1
    Smulans skrev 2010-04-28 14:45:38 följande:
    Tidigare var jag helt emot både donator och adoption. Det skulle liksom vara min mans barn eller inget barn. Nu har jag mentalt närmat mig alternativet donator, men adoption känns fortfarande extremt långt borta. Det känns inte alls aktuellt. Jag vill så himla gärna uppleva att vara gravid och föda ett barn... Vi har egentligen inte pratat så mycket om det utan sagt att vi tar besluten när vi står inför dem, men donation känns just nu som ett alternativ som vi nog skulle kunna leva med. Men det kräver nog att vi tillåter oss att bryta ihop och sörja lite först, och kanske tar emot professionell hjälp för att komma vidare. Läkaren på kliniken sa vid vårt första besök att man kan börja med att ställa sig frågan "Vill vi leva med barn eller kan vi tänka oss att leva utan barn?" 
    aa jo donations känns bättre än adoption. jag är kanske själviskt men jag vill s gärna gå igenom en graviditet, få upp barnet på bröstet, vara med den från första början.

Det är ju de, vi vill absolut inte leva utan barn. och jag försöker prata med sambon om vad vi gör omdet inte finns spermier, men han vill inte tänka så nu, utan ahn tror att det finns spermier osv. jag vill så gärna ha ett barn som är lik min sambo. en del av mig en del av honom
Svar på tråden Någon med en sambo som inte har några spermier?