• TB1

Någon med en sambo som inte har några spermier?

Finns det någon vars sambo inte har några spermier i sädesvätskan som har lyckats bli gravida genom IVF/ICSI?

Vi ska få kallelse till en Urolog då vi fick veta förra veckan att dom inte hade hittat några spermier i spermaprovet.

Känner att jag behöver någon att prata med här inne som har gått/går igenom samma sak

• Svar på tråden Någon med en sambo som inte har några spermier?
  • Smulans

Jag förstår dina känslor och tankar helt och hållet!

Min man vil inte heller ta ut något i förskott utan vänta tills vi har alla fakta. Och det är väl egentligen det bästa, men det är inte så lätt...

• TB1
    Smulans skrev 2010-04-28 15:00:15 följande:
    Jag förstår dina känslor och tankar helt och hållet! Min man vil inte heller ta ut något i förskott utan vänta tills vi har alla fakta. Och det är väl egentligen det bästa, men det är inte så lätt...
    jo precis det är väl det bästa att vänta och se vad dom kommer fram till, för vi kan inte göra annat än att vänta och se.
  • CombatLover
    Smulans skrev 2010-04-28 10:41:49 följande:
    Vad spännande, CombatLover! Hur mår du? Har du några biverkningar? Jag håller tummarna hårt för att det ska gå vägen för er! Jag såg precis att vår klinik är stängd vecka 28-32, inte hela juli som jag trodde. Det skulle kunna innebära att vi hinner med ett ICSI-försök innan sommaruppehållet, om vi har sådan tur att de hittar simmare vid biopsin den 11 maj...
    Väldigt spännande, var väldigt positiv för någon vecka sen men nu tänker jag att det kommer att gå åt helvete och har grävt ner mig helt
    Jag har vallningar. Första tre dagarna med spray fick jag ont i huvudet i samband med sprayen sen släppte det. Efter typ två veckor kom vallningarna och de har jag fortfarande. Jag sover med öppet fönster och svettas, sambon ligger under täcket och huttrar
    Nu med sprutorna så är jag lite öm i äggstockarna men det har börjat släppa, var mer öm första två dagarna, vet inte om jag vant mig eller om det ska vara så... Min mage är även helt uppblåst och jag har gått upp 3 kilo. Måste bero på medicinerna för jag tränar mer än innan och jag äter bättre.
    Jaq håller tummarna för att det finns simmare, det gör det säkert.
  • CombatLover
    Smulans skrev 2010-04-28 10:47:21 följande:
    Vi har ter strån frysta med spermier, vad strån är vet jag inte... Vår Pesa gjordes i september för att se om produktionen fanns och så sparades det som togs ut. Det ska om jag fattat rätt räcka till tre behandlingar, ett strå/behandling.
    De tar fram ett strå som de "tinar" upp när jag är där för äggplock. Skulle de inte simma längre, dvs de inte klarade nedfrysningen så gör de en Pesa på sambon samma dag som äggplock. Vi hoppas slippa det...
  • CombatLover
    Smulans skrev 2010-04-28 12:45:22 följande:
    Tror det är den långa eftersom hon sprayar? Fast jag kan ha fel
    Jag har ingen aning om det är kort eller lång, jag började spraya dag 21 på min menscykel, sprayade två veckor, fick en blödning på 12 dagen med spray. Jag påbörjade sprutor efter två veckor spray och kör nu dubbelt. Ska ta blodprov i morgon och VUL på fredag för att se om de kan bestämma datum för plock, om sprutorna har gjort sitt jobb.
  • CombatLover

Kan tillägga att de inte hittat något fel på mig, ingen PCO, jag har ägganlag, livmodern ser ok ut, alla prover på sköldkörtel etc ser bra ut och jag är 30 år fyllda.

Om det är kort eller lång vet jag inte. Kanske borde fråga det Kan göra det i morgon om ni vill.
  • TB1
    CombatLover skrev 2010-04-28 15:25:03 följande:
    Kan tillägga att de inte hittat något fel på mig, ingen PCO, jag har ägganlag, livmodern ser ok ut, alla prover på sköldkörtel etc ser bra ut och jag är 30 år fyllda. Om det är kort eller lång vet jag inte. Kanske borde fråga det Kan göra det i morgon om ni vill.
    ja gö de om du vill Vet du om det är någon åldersgräns på IVF? Jag är så rädd att jag inte får göra de för att jag är 21 :-/ vill ju inte vänta tills man har ålder inne.
  • Smulans

Vad bra att de har sparat simmarstrån, CombatLover. Det kommer att gå bra! Det låter som att du kör den långa metoden, på den korta tror jag inte att man får någon blödning utan sprutar ett par veckor och plockar sedan ut äggen. Men jag är som sagt inte säker. Lycka till imorgon!

TB1, jag har hört någonstans att det finns en åldersgräns, men det skiljer sig säkert åt mellan olika landsting. Man kan säkert få dispens vid sådana problem som ni har. Hoppas det inte sätter käppar i hjulet för er!

• Teecee
    Smulans skrev 2010-04-28 07:54:45 följande:
    Vi får vårt finansierat av landstinget, i alla fall de första försöken. Jag vet dock inte vad som avgör om man får det eller inte? Ålder och om man redan har barn, kanske?Teecee, hade ni gjort andra undersökningar tidigare som indikerade att det fanns simmare? Annars verkar det vara en rejäl chansning att behandla dig med hormoner och annat inför äggplock och riskera att det är helt i onödan?Combat Lover, du har kanske skrivit det innan, men vart i processen är ni?
    Min sambos hormonprover var helt normala och när man har den genmutationen som han har, så är chansen väldigt stor att det finns spermier. Det fanns alltså inget som visade att det inte skulle finnas. Men visst var vi nervösa innan vi fick svaret. Det skulle inte vara onödigt att jag genomgick hormonbehandling och det inte fanns några spermier. Då hade vi fryst ner mina ägg inför ev. spermadonation.
    När livet ger dig citroner, gör saft!
  • TB1
    Smulans skrev 2010-04-28 19:37:42 följande:
    Vad bra att de har sparat simmarstrån, CombatLover. Det kommer att gå bra! Det låter som att du kör den långa metoden, på den korta tror jag inte att man får någon blödning utan sprutar ett par veckor och plockar sedan ut äggen. Men jag är som sagt inte säker. Lycka till imorgon! TB1, jag har hört någonstans att det finns en åldersgräns, men det skiljer sig säkert åt mellan olika landsting. Man kan säkert få dispens vid sådana problem som ni har. Hoppas det inte sätter käppar i hjulet för er!
    har också hört nånstanns att det är nån åldersgräns, hoppas vi ändå kan få hjälp om det finns nån hjälp att få!
Svar på tråden Någon med en sambo som inte har några spermier?