• TB1

Någon med en sambo som inte har några spermier?

Finns det någon vars sambo inte har några spermier i sädesvätskan som har lyckats bli gravida genom IVF/ICSI?

Vi ska få kallelse till en Urolog då vi fick veta förra veckan att dom inte hade hittat några spermier i spermaprovet.

Känner att jag behöver någon att prata med här inne som har gått/går igenom samma sak

• Svar på tråden Någon med en sambo som inte har några spermier?
  • TB1
    CombatLover skrev 2010-04-27 21:33:14 följande:
    Jag har ingen aning eftersom vi gjort allt privat. Men jag tänkte eftersom en del får IVF finansierat av landstinget Jag har ingen koll :-s Vad har de sagt till er?
    vi har inte kommit dit än :-/ vi väntar på att få en tid till urologen. förstår inte varför vi ska dit då androlog är bättre.
  • CombatLover

Fast urolog är ju inte dåligt. Var en sådan som steriliserade min man. Och en sådan som utförde Pesa på honom också så det är nog inget problem. Han kan nog ge er svar ni vill ha

• TB1
    CombatLover skrev 2010-04-27 21:39:32 följande:
    Fast urolog är ju inte dåligt. Var en sådan som steriliserade min man. Och en sådan som utförde Pesa på honom också så det är nog inget problem. Han kan nog ge er svar ni vill ha
    aha ok, då kanske han kan det mesta ändå får hoppas på de!
  • CombatLover

Det dåliga var väl att han steriliserade min man, haha!

Man måste se det roliga i helvetet
  • TB1
    CombatLover skrev 2010-04-27 21:42:50 följande:
    Det dåliga var väl att han steriliserade min man, haha! Man måste se det roliga i helvetet
    haha precis, det var riktigt dåligt gjort av han :-P
  • Smulans

Vi får vårt finansierat av landstinget, i alla fall de första försöken. Jag vet dock inte vad som avgör om man får det eller inte? Ålder och om man redan har barn, kanske?

Teecee, hade ni gjort andra undersökningar tidigare som indikerade att det fanns simmare? Annars verkar det vara en rejäl chansning att behandla dig med hormoner och annat inför äggplock och riskera att det är helt i onödan?

Combat Lover, du har kanske skrivit det innan, men vart i processen är ni?

• CombatLover
    Smulans skrev 2010-04-28 07:54:45 följande:
    Vi får vårt finansierat av landstinget, i alla fall de första försöken. Jag vet dock inte vad som avgör om man får det eller inte? Ålder och om man redan har barn, kanske? Teecee, hade ni gjort andra undersökningar tidigare som indikerade att det fanns simmare? Annars verkar det vara en rejäl chansning att behandla dig med hormoner och annat inför äggplock och riskera att det är helt i onödan? Combat Lover, du har kanske skrivit det innan, men vart i processen är ni?
    Jag sprayar Synarela och tar en spruta varje kväll med Puregon, gjort sen i lördags. I morgon ska vi ta blodbrov för att se hur jag ligger till och på fredag VUL för att kolla ägg på äggstockarna, om det är några på gång, ev. äggplock i v. 18 och förhoppningsvis insättning och frysen...
    Så vi är på g med vår första ICSI. Vi har sagt att vi gör tre sen får vi se, har det inte tagit sig då så får vi fundera. Vi betalar allt själv så det är ju en himla massa pengar.
  • Smulans

Vad spännande, CombatLover! Hur mår du? Har du några biverkningar? Jag håller tummarna hårt för att det ska gå vägen för er!

Jag såg precis att vår klinik är stängd vecka 28-32, inte hela juli som jag trodde. Det skulle kunna innebära att vi hinner med ett ICSI-försök innan sommaruppehållet, om vi har sådan tur att de hittar simmare vid biopsin den 11 maj...

• Smulans
    CombatLover skrev 2010-04-27 21:39:32 följande:
    CombatLover, har ni alltså gjort en PESA tidigare så att ni vet att det finns simmare? Gör din man ingreppet samtidigt som dig eller har de frysit in simmarna redan? Jag känner igen det du skriver att de negativa tankarna kommer över en ibland. Men det ska gå bra för er! Ni är ju redan en bra bit på väg
  • Smulans

Oj, varför blev det grått?

Svar på tråden Någon med en sambo som inte har några spermier?