Någon med en sambo som inte har några spermier?
Vet inte om jag är fel ute men jag är väl i din sits. Jag ska göra en ICSI v. 19 om allt går vägen med spray och sprutor etc. Min sambo är steriliserad sen 8 år tillbaka. Vi gjorde en Tesa/Pesa i september 09, har alltså spermier i frysen. De ska nu användas och förhoppningsvis blir det ett barn.
Jag har hört mig för i Falun samt hos min hemortsläkare som säger att de har haft liknande fall förr och att det har gått bra så jag hoppas att det stämmer...
Den största pärsen än så länge var när vi var i Falun och gjorde Tesa/Pesa, om det fanns ngt att jobba med över huvud taget. Som steriliserad avtar ju spermieproduktionen vartefter. Vi hade tur och han hade kvar, de var tydligen pigga också trots att de lever instängt.
Förstår att du har det tufft, tror jag har varit i samma sits som du. Man har ingen kontroll, man går som på nålar, en klump i magen och man tänker vad händer om det inte finns några simmare.
Nu tänker jag, tänk om det inte fungerar ändå. Tänk om spermierna inte orkar befrukta ägget eller att ägget befruktas men jag inte lyckas bli gravid iaf.
Jag hoppas ni hittar spermier, ska ni gra en Tesa/Pesa?