lova2010 skrev 2010-04-20 13:47:32 följande:
ja, jag har några vänner som bor där faktikst, jag tycker det är jättefint, men gryta är så "hemma" för mig, haha. men skälby har blivit så stooort också, känns som att det snart sitter ihop med dingtuna med alla dom fina nybyggda husen :) men GUD!!! stackare! att du vågar på´t igen...vilken tur att ni klarade er båda två... varför hade han så bråttom? längtade han efter er för mycket? ;) nä, skämt åtsido, otäck upplevelse! inte så jag tänker min förlossning direkt... hade också kramp ett tag, men blev bättre på att salta maten och dricka mer kalcium, sen gick det faktiskt över! siade sig att jag hade saltbrist, och ett glas mjölk brukar hjälpa när jag har ont i vaderna faktiskt, musklerna slappnar liksom av. men det är obehagligt!
ja, skälby har verkligen blivit stort! Vi bor just nu på andra sidan vägen i radhus på bäckby. Trivs som fisken i vattnet trots att det tog emot att leta här från början..Hade fått för mig att Bäckby skulle vara rörigt men det är precis tvärtom! Vi bodde tidigare på malmaberg och fy vad livligt det var där! (Kan ha att göra med om d är lägenhet o radhus/hus iofs)!
Jag hade hört skräckhistorier om såna skador som jag fick men "det händer ju inte mig" var min tanke så jag var inte ett dugg nervös inför förlossningen.. Själva skadan som uppkom skyller jag helt och håller på västerpås förlossning och den j-va bm som ig emot oss.. Hon skicka hem oss 3 gånger vilket sluta med krystvärkar i bilen, vi hann inte ens hem sista gången. Honm var så jäkla nonchalant första gången vi kom o sa att det alltid tar 24 timmar minst för 1a barnet.. nästa gång vi kom stoppa hon en näve tabletter i handen på mig och sa, åk hem så ses vi imorn, 3 e gången blev jag undersökt (första gången) och var då öppen 7 cm, då kommer hon in o säger ja, jag går o vilar det tar ju alltid minst 1 timme per cm sen gick hon o lämna en bm student m oss. Sonen är född ca 1.5 timmar senare, eftersom han var så stor fastna han och tre bm låg på min mage o pressa medan två andra tryckte bak benen. FY FN söger jag bara, tur att de hann lägga bedövning på mig.. Det enda jag minns sen är att det forsa blod ur mig och de sövde mig för operation en stund senare.. Tack och lov att min son mår bra för det hade kunnat gå riktigt illa pga denna bm och hennes agerande...Läkaren som sydde sydde dessutom fel och avdelning 87 missade att informera om skadans storlek, eftersom det var första barnet trodde jag att man skulle ha RIKTIGT ont och ingen sa ngt annat.. Det slutade med att jag fick akut åka in 10 dagar senare och hade en extrem infektion i kroppen och det visade sig att de missat sy ihop en del av tarmen... Ja..nu ska jag inte skrämma er men den läkaren och den bm kommer hamna på min "VISA ER INTE FÖR MIG DENNA GÅNG- Lista". Ser jag de i närheten av mitt snitt eller mitt barn denna gång vet jag inte vad jag gör... USCH och fy, nu kom minnen tillbaka..
MEN trots allt detta är jag riktigt ledsen att jag inte får uppleva en vaginal förlossning igen
Det var så grymt....