• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • Mrs K

Hej, vänner.
    Ville bara dela med mig av ett citat som jag ramlade över på nätet. Det landade så härligt rätt hos mig så jag kände att jag ville dela med mig.

"Don't bother too much about your feelings. When they are humble, loving, brave, give thanks for them; when they are conceited, selfish, cowardly, ask to have them altered. In neither case are they you, but only a thing that happens to you. What matters is your intentions and your behaviour."

- C.S Lewis

• hemlig mamma

Jag har två böneämnen:
    ett är mer akut - jag fyller 40 i början av året och har tänkt ha en stor fest med många bjudna. På den vill jag ha Sri lanka tema (har önskat mig bara pengar som ska gå till ett barnhem där), med Sri Lankesisk mat. Jag gjorde det när jag var 30 och det blev jättbra. Nu är problemet att den person som trodde han skulle kunna hjälpa mig har blivit långtidssjukskriven och inte kan göra det. EFter det inser jag hur stort det kan bli om många abmäler sig - det blev många på inbjudningslistan . Men med alla helger börjar jag känna mig stressad att det inte ska ordna sig. Visst går det att göra anant eller beställa annat. Men det vore ändå roligt att kunna bjuda på Sri Lankesisk mat.

Det andra känns mer jobbigt. Det är min dotter som inte gillar att ha regnbyxor - i detta fall fodrade regnbyxor på sig. Det brukar bli ett väldigt liv och gråt och skrik. Hon har varit inne hela helgen för hon har valt att vara inne istället för att följa med på det som hon egentligen velat följa med på för hon tycker så illa om att ha dem på sig. Tidigare har hon fått slippa om vi ska direkt någonstans för att jag har inte velat bråka. Men nu har jag börjat att alltid ta på dem för att visa att vi är konsekventa. Nu börjar jag bli orolig att det ska bli en innevinter där vi nästan bara går ut när vi går till Dagis. Det känns inte roligt. Be om vishet och tålamod.   

• hemlig mamma

Gott nytt år! på er alla. Hoppas att ni haft en skön jul. Vi har varit lite förkylda och trötta och varit ensamma och bara tagit det lugnt.
    Nu sätter förberedelserna igång för min födelsedagsfest nästa helg. Be gärna att allt ska få gå bra.
    *Tack Gud! för att du varit med det år som gått. Jag ber om din ledning inför det nya året. Amen*  

• Mrs K

Hej, vänner.
    Har precis fått veta något mycket tragiskt som jag inte vill lämna ut detaljer om på nätet. Det handlar om ett plötsligt och oväntat dödsfall. Be för familjen. Gud vet vad det gäller.

Guds välsignelse till er.

• mom2be

Hej vänner!
    Jag har inte varit här inne på en evighet känns det som. Har jobbat mycket och inte prioriterat tid framför datorn. Nu har jag glädjande nyheter att vi väntar barn och det känns naturligt att dyka in på FL. Kul att se att tråden finns kvar och lever! Ber en snabb bön för det som är aktuellt. Välsignelser!/M

• Mrs K
    mom2be skrev 2012-01-19 15:14:49 följande:
    Hej vänner!
    Jag har inte varit här inne på en evighet känns det som. Har jobbat mycket och inte prioriterat tid framför datorn. Nu har jag glädjande nyheter att vi väntar barn och det känns naturligt att dyka in på FL. Kul att se att tråden finns kvar och lever! Ber en snabb bön för det som är aktuellt. Välsignelser!/M
    Härligt att se dig igen och stort grattis!
  • hemlig mamma

Som ni ser har jag bytt alias. Jag skriver det inte men n i kan nog räkna ut det. Tyckte det kändes säkrast efter FL's senaste inbrott.

Annars tackar min dotter Gud för snön - vi var ute och åkte pulka i går och i dag med en kompis, så efterlängtat .  

• sensibel

Har en fråga, ska vi kristna avhålla oss ifrån det här med att läsa stjärntecken etc... Har för mig att det står det nånstans i Bibeln?????

• mom2be

Ja, jag tror att vi skall avhålla oss från det men kan inte komma på var det står...

Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)