• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • carolinae

Hej alla!! Har precis hittat den här tråden!! Jobbar i Svenska Kyrkan som församlingsassistent och är alltså ansvarig för all barn och ungdomsverksamhet. Ett mycket inspirerande och roligt jobb, men inte helt lätt att kombinera med familjeliv och småbarnsåren... 

• tjötas
    carolinae skrev 2011-01-18 22:41:41 följande:
    Hej alla!! Har precis hittat den här tråden!! Jobbar i Svenska Kyrkan som församlingsassistent och är alltså ansvarig för all barn och ungdomsverksamhet. Ett mycket inspirerande och roligt jobb, men inte helt lätt att kombinera med familjeliv och småbarnsåren... 
    Välkommen!

Ber för alla i tråden!

Förnöjsam: låter konstigt att de inte kan väcka henne, precis så fick vi göra i det där glappet innan de slutar sova helt på dagarna. De väckte henne efter en kvart och var hon svårväckt plockade de helt enkelt upp henne i knät. Blir ju en ond cirkel annars, somnar sent på kvällen, upp tidigt på morgonen och blir då jättetrött mitt på dagen. Ber att det ska ordna sig snart!
  • Docendo díscimus

Kan ni be för  mig  jag vill ha klarhet vad jag ska jobba med i framtiden.

Är utbildat gymnasielärare kommer nog inte få något jobb inom branchen samt så skulle jag känna det modigt att jobba på grundskolan. Det skulle inte kännas rätt.

• Mrs K

Hej på er!

Nu börjar det närma sig slutet på denna min andra graviditet. Vårt lilla "minitroll" är beräknat att anlända den 1:a februari.

Be gärna för att förlossningen ska gå bra. Även om den första var helt normal och allt gick väl både med mig och vår lilla tös så upplevde jag förlossningen som väldigt jobbig och är ganska nervös inför att göra om det.

Vill även passa på att berätta att jag är väldigt tacksam för praktikplatsen jag haft under hösten. Det har fungerat kanonbra mellan mig och de två tjejerna som driver projektet jag jobbat med. De har nu som mål att försöka hitta möjligheter att finansiera en anställning av mig när jag är redo att återvända från min mammaledighet. Ni får gärna be även för att det ska lyckas.

Jag har även efter många funderingar tackat ja till att sitta med i församlingens styrelse (är med i en missionsförsamling). Även det är något jag blir väldigt glad om någon ville ta med i bön.

carolinae: Välkommen hit! Jag har också jobbat med barnverksamhet inom svenska kyrkan tidigare, dock bara på halvtid. Otroligt givande och roligt jobb, men jag förstår att en heltid är svår att kombinera med eget familjeliv.

Önskar er alla en fin avslutning på veckan.
    Gud välsigne er!
    Kram

• carolinae

Be gärna en bön för de tre flickor som förlorade natten till idag i en villabrand. Dessa tre flickor, har/har haft ett struligt och hårt liv ändå och var under många år aktiva i min barngrupper.. 

• Milkina cerka

Kikar in efter att ha haft en enormt jobbig period - dels har jag haft ont av min fibro o.
    RA samt tvivlat på att vi skall få hjälp med en adhd-utredning av vår son.
    Be för oss om ni känner att ni vill o. orkar.

// S

• Docendo díscimus
    Milkina cerka skrev 2011-01-22 13:51:55 följande:
    Kikar in efter att ha haft en enormt jobbig period - dels har jag haft ont av min fibro o.
    RA samt tvivlat på att vi skall få hjälp med en adhd-utredning av vår son.
    Be för oss om ni känner att ni vill o. orkar.

// S
    Ber - för att ni skall vara starka  samt ha ork och att ni ska få en kristen psykolog som är medkännande och inte dömmande.

Linnéa 7 år som vi var ungefär i samma sits som din son när hon var liten blev så illa dömd av en idiot psykolog som inte hade några kunskaper om språkförsening. Kan idag tala och är en omtyckt kamrat som sin stora syster Sofia.

Nu har vi en situation som påminner om Linnéas med lilla Claras (som snart är tre år). Logopederna älskar att prata om psykologer men vi vet och känner våra barn - psykologer som bara att älska att sätta dit en Adhd diagnos på barn - är det värsta som jag och maken vet.

Idags läget går alla barnen på Montessori skola och förskola,
  • Milkina cerka
    Docendo discimus - Är fullständigt överygad om att det ä r  n å g o t  som felas sonen, o. förmodar att det är adhd m. tanke på bristen  av impulskontroll pojken har. I övr. är han snarare överintelligent än dum, precis som storasyster som numera flyttat hemiferån o. läser till civ.ing. bara att pojkar verkar beté sig annorlunda än flickor(den lilla är däremot en kopia av storasyster som jag ser det).
    Är er Linnéa också född 03 som vår apropå ingenting?
    Har läst om att montessoriskola skall passa barn som vår son bättre än andra skolor med förrestenj.

Storafamiljen - Är du Helene? Roligt att se dig här igen isf.

Ber för er alla mina Vänner!
    ♥ ♥Hristos se rodi ♥ ♥ Srećna Nova Godina ♥ ♥
  • Hoppaspåfler
    Milkina cerka skrev 2011-01-22 22:45:51 följande:
    Docendo discimus - Är fullständigt överygad om att det ä r  n å g o t  som felas sonen, o. förmodar att det är adhd m. tanke på bristen  av impulskontroll pojken har. I övr. är han snarare överintelligent än dum, precis som storasyster som numera flyttat hemiferån o. läser till civ.ing. bara att pojkar verkar beté sig annorlunda än flickor(den lilla är däremot en kopia av storasyster som jag ser det).
    Är er Linnéa också född 03 som vår apropå ingenting?
    Har läst om att montessoriskola skall passa barn som vår son bättre än andra skolor med förrestenj.

Storafamiljen - Är du Helene? Roligt att se dig här igen isf.

Ber för er alla mina Vänner!
    Japp jag är Helene
  • Hoppaspåfler

Sitter inte så mycket vid datorn numera så det blir lite sporadiskt med skrivandet här.
    Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått träningsprogram. Går på ganska starka värktabletterför min RA- värk speciellt  en axel bråkar nått såpass. Imorgon är det arbträning i församlingen igen, det är både roligt o tryggt att arb träna i sin "egen" församling där man är van och människorna runt omkring känner en.

Be gärna för mitt besök på familjerätten på Onsdag med lilla tösens pappa, han vill inte skriva på umgängesavtal utan han vill slås i tingsrätten för ensam vårdnad om vår tös på 6½ år. Jag har sklaffat advokat som hjälper mig om så blir fallet. Men jag hoppas att han går med på umgängesavtal på Onsdag när vi pratar på famrätten..  han pratar även med vår dotter om att hon inte skall få bo hos mamma mer utan bara hälsa på ibland.. så osmidigt! Hon blir så oroligt ju sover dåligt o bara gråter på kvällen.

Har läst igenom lite och ber för era bönämnen..{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)