• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • Hoppaspåfler

Hej alla i tråden! Jag vet inte om ni kommer ihåg mig.. det var riktigt längesedan jag var här men är nu tillbaka efter en tid av stor förändring i livet. Om ni inte kommer ihåg mig så kanske det hjälper om jag säger att jag har tre töser som är barnreumatiker. Jag har haft levlivet som medlemsnamn. Året började kaotiskt men slutar helt underbart!! Förlovade mig med en kristen man 3 Dec o bröllopet står 9 April 2011.
    Så nu är jag tillbaka Och mår bra!

Ett välsignat gott nytt år alla mammor med familjer {#emotions_dlg.flower}

• tjötas
    Hoppaspåfler skrev 2010-12-28 10:50:12 följande:
    Hej alla i tråden! Jag vet inte om ni kommer ihåg mig.. det var riktigt längesedan jag var här men är nu tillbaka efter en tid av stor förändring i livet. Om ni inte kommer ihåg mig så kanske det hjälper om jag säger att jag har tre töser som är barnreumatiker. Jag har haft levlivet som medlemsnamn. Året började kaotiskt men slutar helt underbart!! Förlovade mig med en kristen man 3 Dec o bröllopet står 9 April 2011.
    Så nu är jag tillbaka Och mår bra!

Ett välsignat gott nytt år alla mammor med familjer {#emotions_dlg.flower}
    Jag kommer ihåg dig! Härligt att höra att du mår så bra och grattis till förlovningen och det stundande bröllopet!!
  • gustafssons

Grattis till nyfödda och blivande frun!

Ber för er!

• Hoppaspåfler

Tack för grattis

Men någon nyfödd finns inte

• tjötas
    Hoppaspåfler skrev 2011-01-09 20:23:29 följande:
    Tack för grattis

Men någon nyfödd finns inte
    Det var nog min nyfödda hon menade
  • hemlig mamma

För er som bett för min intervju och bett om ledning om det jobbet så kan jag berätta att det inte blev något. även om det känns tråkigt att någon annan blir vald, så känns det ändå bäst för vi vill egentligen bo kvar i den stad där vi bor nu.
    Be gärna om motivation för det nuvarande jobb, ett vikariat, jag har. Oftast känns det bra  när jag väl är där. Men i bland får jag byta avdelning och då är det inte alltid lika roligt för man kan inte de rutinerna lika bra.

• Hoppaspåfler
    tjötas skrev 2011-01-10 13:49:17 följande:
    Det var nog min nyfödda hon menade Glad
    Åhh mitt blindstyre!! Skäms

Grattis Betania {#emotions_dlg.flower}
  • hemlig mamma

Förresten, jag fick notboken till skivan Beauty will Rise av Steven Curtis Chapman av min man i födelsedagspresent. han trodde att det var en roman när han kollade och beställde den på nätet. Är det någon av er som skulle vilja köpa den? Annars får vi skicka tillbaka den.

• hemlig mamma

Sa jag det att jag skulle predika i söndags? Det gjorde jag och fick även frågan om jag ville leda nattvarden. Hela gudstjänsten blev väldigt bra. Gudstjänsten började inte förrän 17 och höll nog på ca 1,5 h fast det inte kändes så. Så klockan var ganska mycket innan jag kom hem. Jag var alldeles upprymd efter gudstjänsten och eftersom jag inte fått dagen på mig att "bearbeta" det fick jag svårt att sova .  *Tack Gud för en bra gudstjänst!*

Be gärna för gumman och att vi inte ska bli osams med personalen på dagis. Under trettonveckan var hon mycket ledig och sov middag bara en dag på en vecka. Då somnade hon tidigare. Men på dagis tycker de att hon behöver sova middag. Det gör hon säkert men vi tycker de skulle kuknna väcka henne tidigare. Iaf göra allvarligare försök för de säger att hon är svårväckt. Samtidigt passar de på att ta sina raster under den tiden, vilket jag kan förstå och har inte samma personalresurser. Men som idag lämnade jag henne 10:30. Min man hämtade henne ca 15:30. Hon sov middag en timme. Sedan somnade hon inte förrän 21:30. Jag har sagt att det får gå an om hon somnar senast nio (de senaste dagarna när hon haft lite längre dagar har hon somnat mellan halv nio - nio). Men blir det mer så här blir det tufft. Inte bara för oss. I bland lämnar jag henner edan 6:15 på morgonen och då är det klart att hon blir trött om hon inte somnat förrän väldigt sent. Hjälp oss alla att vara visa och ha hennes bästa framför ögonen.

Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)