• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • Mrs K
    Hoppaspåfler skrev 2011-05-16 09:33:02 följande:
    Fast visst skulle det vara roligt om tråden blev lite mer aktiv Tänker på er alla! Själv skall jag på magnetröntgen idag..

uddevallafamiljen-rebecca04.blogspot.com/
    Ja det tycker jag med. Det är härligt med en sådan här tråd. Den måste "underhållas".
    Var på barnvälsignelse för min brorsdotter i söndags i min hemstad och "uppväxtförsamling". Det är helt underbart att vara "hemma" och se hur mycket liv och kärlek som finns i församlingen. Många barn, många studenter, mängder av nya ansikten och ändå samma härliga känsla av att vara hemma. Jag kan inte beskriva det jag känner i den kyrkan, men det är välsignat och något att tacka Gud för. Jag önskar det kunde vara så i den församlingen jag är medlem i nu. Det är min bön.

Sömnen är fortfarande ett stort ämne här. Men idag är en bra dag. Hyfsat med sömn i natt och ganska glada barn och mamma än så länge. Det märks när det funkar med sömnen. Då funkar allt.

Nu ska jag kolla in blogglänken.
    Kram på er alla
  • hemlig mamma

Ni får gärna be för min församling. Vi är en liten församling och är på väg in i ett samarbete med en lite större församling och kanske någon typ av pionjärsatsning. Det är mycket spännande. Be för att Gud får leda i detta, att vi får hitta rätt vägar och vägar utifrån våra få resurser, och att även de äldre får känna sig delaktiga.

I kväll hade vi församlingsmöte. En av damerna kom med vissa kommentarer. Och jag kände att jag kanske lät lite irriterad i mina svar. Det är ju inget jag vill. Be för att jag framöver ska ha tålamod och vishet att uttrycka mig på ett bättre och positivare sätt.

• hemlig mamma

Förresten; Predikan gick bra säger de . Fast den blev längre än jag räknat med, så mot slutet fick jag ta bort en del. Tack för era förböner!

• sensibel

Hej tjejer! här finns jag, en kristen syster på 38 år  gift 2 pojkar , 12 , 14 år min make är ej troende men BE gärna för oss att han ska våga ta klivet,

Tillhör Missionskyrkan här på orten,

• hemlig mamma

Välkommen sensibel!

Det är inte alltid full fart här, men jag hoppas att du ändå ska känna dig hemma.

*Gud jag ber för sensibels make. Du ser hennes längtan att få dela tron med sin man. Jag ber att han ska se bortom alla hinder, saker han varit med om, människofruktan osv. och se Jesus Kristus och vad han gjort för honom. Jag ber att du ska ge sensibel vishet och kraft i bönen så att hon inte ger upp. Amen*

• sensibel
    hemlig mamma skrev 2011-05-23 20:56:20 följande:
    Välkommen sensibel!

Det är inte alltid full fart här, men jag hoppas att du ändå ska känna dig hemma.

*Gud jag ber för sensibels make. Du ser hennes längtan att få dela tron med sin man. Jag ber att han ska se bortom alla hinder, saker han varit med om, människofruktan osv. och se Jesus Kristus och vad han gjort för honom. Jag ber att du ska ge sensibel vishet och kraft i bönen så att hon inte ger upp. Amen*
    tack!! vad rörd o glad jag blir!!!
  • hemlig mamma

Be gärna för mig. Jag har precis gått på semester, men känner att jag kommer ha lite svårt att njuta fullt ut. Trivs inte 100% på jobbet. Och det känns hopplöst att få något nytt inom den branch jag skulle vilja jobba. En del saker på sistone håller på att sänka mitt självförtroende.

Hoppas att ni alla får en skön sommar!

• tjötas

Tittar in med jämna mellanrum och ber för alla böneämnen! Även om jag inte alltid skriver nåt själv så finns jag här, precis som jag föreställer mig att ni finns där.

Gud är med er, alltid, glöm inte det!

• hemlig mamma

Det känns mycket bättre för mig igen. Jag måste arbeta på att inte suga åt mig andra människors ilska som en svamp.
    Är det någon av er som bor i Jönköping eller möjligen Huskvarna? Jag funderar på att gå på en själavårdskurs där 26-28 aug. och behöver någonstans att sova. Jag känner en familj som jag ska kolla med, men jag skulle vilja åka buss så kort o lite som möjligt. 

Ni behöver inte skriva det öppet här i tråden utan du kan skriva om det i min inbox i så fall. 

• hemlig mamma

Det har ordnat sig med boende till kursen.

Tack för alla här i tråden som ber. Här kommer ett positivt böeneämne: till veckan ska jag på en jobbintervju. Bed att Gud får leda det hela rätt.

Och att Gud verkligen är med mig på kursen.    

Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)