• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • Milkina cerka
    All American Mom skrev 2010-09-20 14:09:17 följande:
    Ja precis, tvätt måste göras (maskinerna är ju mynt-opererad, suck), disken (i maskinen), och städning runt lgh.... Men jag tar tid för bön och nätsurfandet hihi... o kolla på Dr Oz o The Doctors på tv (dvr) och virkar för fullt.

Nu gick maken ut med Alex till busshållplatsen som är längst bort på andra sidan av parkeringsplatsen. Maken jobbar mellan 11-19:30 nu och är ledig ons/tors i denna skift (skift varar under 3 mån o sen ändras det). Så han går med Alex till busshållplatsen på morgonen och jag gör det på eftermiddagen vid 16 tiden.
    Ja, tvätten, disken, maten, städningen är ju nödvändiga, de ser bara lite olika ut beroende på vart i världen man bor .
    Jer Bogu tako omilje svijet da je i sina svojega jedinorodnoga dao, da ni jedan koji vjeruje ne pogine, nego da ima zivot vjecni
  • hemlig mamma

Vilken tur att jag läste här - jag höll på att glömma att vi har tvättid sedan kl fyra .

• Mrs K

Halloj, vänner.

Jag har varit inne som hastigast då och då och läst ikapp, men varit för trött för att orka skriva.

Måste ju berätta att jag fick praktikplatsen. Började i förra veckan och det känns jättebra! De tjejerna jag jobbar med får mig verkligen att känna mig uppmuntrad och uppskattad i mitt jobb. Härligt!

Det lilla pyret i magen har börjat sparkas så nu börjar man fatta att det är på riktigt. Det ska verkligen komma en liten familjemedlem till.

Fick ett vykort igår från en äldre kvinna i min församling. Hon skrev om hur härligt det var att träffa mig och dottern i kyrkan och det var så fint att jag nästan blev tårögd.  Kanske borde man själv göra något liknande någon gång. Det gjorde mig alldeles glad och varm i själen. Bara en så liten sak som ett vykort.

Sedan vill jag uppmana er att be för en släkting till en annan av medlemmarna i min församling. Han har cancer och ska genomgå en ganska tuff behandling nu.

Önskar er alla Guds rika välsignelse och ber för er.

• PetJA
    All American Mom skrev 2010-09-20 13:37:09 följande:
    Hallåååååååååååå kära kristna systrar!!! Hjärta I'm back on FL! Solig

Hejhopp! Kul att se dig här igen, också!

Hoppas det ska gå bra för dig med operation och allt, tänker på dig.

Roligt att läsa om nya små liv som kommit till världen, och de som är på väg! Tack Jesus för allas våra barn!

• tjötas

Welcome back Petja och all american mom!

Tänker på er alla och ber för er alla. Gud välsigne er!

Ni får gärna be för mig också... Är glad och tacksam för bebisen i min mage men är sååå trött på att må illa (har hyperemesis - extremt illamående för de som inte minns). Börjar få slut på ork nu, orken att fortsätta hålla fasaden uppe. Att pusha förbi illamåendet och göra ett bra jobb på jobbet (75%, sjukskriven på 25%), att klara av familjelivet någorlunda, att träffa vänner och bekanta och hålla med om "Jo, visst går det över snart. Jo, visst är det en underbar sak. Jo, visst är det värt det...". För jag känner inte alltid så. Och i min ensamhet gråter jag många trötta illamående tårar. Det tär på mig helt enkelt. Så be gärna för de återstående 15 veckorna, tiden går så långsamt!

• Mrs K

Betania: Ber för dig om kraft att stå ut. Jag hade ju bara en kort period av intensivt illamående men hann ändå känna så starka känslor av hopplöshet och att "nu orkar jag inte mer". Kan inte ens föreställa mig hur det måste vara för dig.

Visst vet man att i efterhand är det värt det men när man är mitt uppe i det så är det ändå jobbigt. Hoppas det finns något sammanhang där du även kan få uttrycka att det är jobbigt utan att behöva "hålla skenet uppe".  Om inte annat så vräk ut det på Gud. Han kan ta det

Ta hand om dig.

• hemlig mamma

Tittar in. Be gärna för en granne som har problem. Be gärna för vår dotter som har sovit oroligt en vecka eller så. Det är antagligen alla intryck från dagis som hon bearbetar. Men det tär på en annans sömn och trötthet.

• Jessica C S

PetJa och all american mom, roligt att se er här!

american mom, jag ska be för dig inför operationen!

betania, jag ber att Gud ska bära dig när du inte orkar mer. Du är en sån kämpe, som kämpar på i motvind. Att det är värt det sen hjälper ju inte just nu när illamåendet hänger över dig..... Kan du inte vara sjkukskriven mer än vad du är? Det låter lite väl mycket för dig just nu, det är ju ett heltidsjobb bara att tackla illamåendet! Styrkekram!

mrsk, jag ber för den som har fått cancer.
    Och vad fint med vykortet! Jag blev inspirerad, vi borde alla göra såna här fina uppmuntrande saker oftare.

förnöjsam, jag ska be för din dotter och din granne!

Nu hinner jag inte skriva mer, Linnea gnäller, kram på er alla!

• Milkina cerka
    Jessica C S - Fint namn ni valt till er dotter , samma som min minsta som blir 7 i vinter. Hoppas allt är bra med henne o. er.

Ber för er alla här, har tyvärr ont o. läser mer på sidan än skriver numera, varje tangenttryckning gör ont.
    Känner någon för att be för det så vore jag tacksam.
    Om en invandrare slår sig ner i ert land, skall ni inte förtrycka honom.Invandraren som bor hos er ska ni behandla som en infödd
Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)