• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • Milkina cerka
    Mrs K skrev 2011-02-09 22:35:15 följande:
    Hej vänner!
    Tittar in och läser lite och vill passa på att berätta att vår andra dotter föddes i söndags. Det blev ett väldigt snabbt förlossningsförlopp men allt gick bra. Jag hade lite problem efteråt med att min livmorder inte drog ihop sig som den skulle och förlorade en del blod men personalen upptäckte det snabbt och jag fick dropp och "massage" (inte så skönt som det låter) till hjälp så det gick bra.

Lilltjejen var 52 cm och vägde 3630gr. Hon är så ljuvlig och storasyster är så snäll och go mot henne.  Vi har bestämt efter mycket funderande hit och dit att hon ska heta Maja. Så nu börjar ett nytt liv för alla fyra i familjen kan man säga. Spännande och omvälvande.
    GRATTIS! Vet att den massagen inte är skön, men önskar er alla fyra allt gott .
    tjötas skrev 2011-02-10 13:05:20 följande:
    Grattis!!
    Jag fick ju min andra dotter för 7 veckor sen och jag kan säga att än så länge går det över förväntan bra att vara tvåbarnsmor . Lycka till med allt!
    GRATTIS! Till dig med, o. allt gott med för den delen.

Be gärna för vår son, att han kommer trivas med den nya hörapparaten o. att vi får en ADHD-utr. till stånd.

Tänker på er alla oftare än jag skriver o. ni är med i mina böner.

..m y c k e t bättre version än den som ingår i reklamfilmen på tv just nu..
  • hemlig mamma

Be om Guds ledning i en fråga som just dykt upp och som jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till.

Här är en sång som brukar bli min bön när jag har svårt att koncentrera mig (fast då brukar jag "försvinna" från sången i tanken oxå ).

*Jesus jag vill att du tar hand om mig hela livet, jag vill va helt beroende av dig käre Far.
    Ge mig ögon som ser med kärlek, händer som ger med glädje,
    öron som lyssnar in din röst, ord som kan värma och ge tröst.
    En reflex, av det stora ljuset, en reflex som återspeglar Gud.
    En reflex, av det stora ljuset, en reflex som återspeglar Gud.*

*Gud låt din vilja ske.*

• tjötas
    hemlig mamma skrev 2011-03-07 20:57:34 följande:

Be om Guds ledning i en fråga som just dykt upp och som jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till.

Här är en sång som brukar bli min bön när jag har svårt att koncentrera mig (fast då brukar jag "försvinna" från sången i tanken oxå ).

*Jesus jag vill att du tar hand om mig hela livet, jag vill va helt beroende av dig käre Far.
    Ge mig ögon som ser med kärlek, händer som ger med glädje,
    öron som lyssnar in din röst, ord som kan värma och ge tröst.
    En reflex, av det stora ljuset, en reflex som återspeglar Gud.
    En reflex, av det stora ljuset, en reflex som återspeglar Gud.*

*Gud låt din vilja ske.*

Åh, får ungdomskörsvibbar av den låten, var med i högstadiet i en kyrka, då var jag inte ens troende .

Ber om Guds ledning för dig! Och för alla i tråden "en sväng", jag hoppas att alla mår bra!
    Indian29 skrev 2011-03-07 22:09:12 följande:
    hur är läget i denna tråd?
    Jotack bra
  • hemlig mamma
    tjötas skrev 2011-03-08 19:43:28 följande:
    Åh, får ungdomskörsvibbar av den låten, var med i högstadiet i en kyrka, då var jag inte ens troende .
    Indian29 skrev 2011-03-07 22:09:12 följande:
    hur är läget i denna tråd?
    Jag lärde mig den på en ungdomskonferens när jag var med i en tillfällig kör för konferensen och den fastnade liksom =). Som sagt, mycket bra text.

Ni får gärna be för mig. Jag har fått det hedersamma uppdraget att vara med i styrelsen i vår kyrka. Nu finns det en kille där som verkar ha en del starka åsikter, eller om det är sättet han uttrycker det på, som känns som om jag kommer kunna bli frustrerad på. Kanske inget jag kommer att visa på plats. Men det kan vara tillräckligt irriterande ändå. Be att Gud får ge mig ödmjukhet och kärlek att kunna se på honom med Guds ögon.

Nu ska jag försöka väcka skruttan efter att hon sovit middag. Det är svårt ibland. Men om hon sover för länge somnar hon för sent i kväll.
  • Mrs K

Förnöjsam: Spännande med styrelsearbete. Jag är själv nyinvald i styrelsen i min församling (har bara varit på ett möte än så länge). Hoppas att jag ska kunna tillföra en del bra.
    Ber för det uppdrag du har och för att du ska hitta vägar att undvika frustration och kanske t o m få ge lite bredare syn till den här personen om det skulle behövas.

Jag börjar landa i livet som föräldraledig tvåbarnsmamma. Vissa dagar är vi väldigt hurtiga medan andra är riktigt sega. Alldeles normalt vardagsliv med andra ord.

Hoppas ni alla har det bra.
    Kram

• hemlig mamma

Tack! Mrs K. Vi får se hur mycket han kommer kunna vara med. Han jobbar mest kvällar. Samtidigt vore det ju bra om han är med för att kunna jobba på min egen attityd och inställning.

Här är det kalas i morgon. Dottern fyllde två förra veckan. Nu är mina föräldrar här och har tagit med henne ut för att vi ska få lite tid att förbereda. De bor långt bort så hon var reserverad först. Men nu tycker hon det är jätteroligt att få vara med mommo och moffa.

• Hoppaspåfler

Hej alla! Glad

Nu var det längesedan igen sen jag var här, har haft fullt upp med bröllopsplaneringen men nu så är det bara 7 dagar kvar och saker o ting börjar falla på plats. Så vid denna tiden nästa vecka är jag fru W. Sen hoppas vi på att familjen skall bli större med tiden Så  förhoppningsvis kommer jag  få anledning till att besöka familjeliv oftare.

Gud välsigne er alla {#emotions_dlg.flower}

• hemlig mamma

Om jag förstått det rätt är du fru nu. Då blir jag den första i denna tråd att få säga GRATTIS! Lycka till! Jag vet inte om jag har sagt det i denna tråd tidigare, men jag passar på att ge två boktips: Kärlekens fem språk och förlåtelsens fem språk av Gary Chapman. Den första har jag läst 5-6 ggr och har haft hjälp av själv och ger bort till höger och vänster. Den senare har en medförfattare, jennifer Thomas om jag minns rätt. Och jag och mina jag väger fram och tillbaka vilken av dessa två böcker jag egentligen borde ge till nygifta/förlovade/ihopflyttade par. Det är dags att läsa den om förlåtelse igen. Men det är så mycket man vill läsa.

Annars får ni gärna be för min förkylning. Det började med skav i halsen, som blev bättre, sedan kom däbbt i nädad och snuva. I natt sov jag bättre men i dag känner jag mig sämre och hostan har blivit värre. Så jag ringde och sjukskrev mig. Be att det snabbt får bli bra.

Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)