• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • hemlig mamma

Var på själavårdskkurs i helgen. Den var sååå bra. Några av sakerna som jag bär mig mig är:

Gud har aldrig lovat ett perfekt liv, aldrig lovat bara guld och gröna skogar, aldrig lovat att inga olyckor ska ske, att vi aldrig ska drabbas av sjukdom, att vi aldrig kommer förlora någon anhörig osv. Däremot har han lovat att alltid älska oss, att vi ÄR värdefulla, att vi alltid är trygga i hans famn, att livet är meningsfullt tillsammans med Jesus. Vi känner eller upplever det inte alltid så, men det är bibelns sanning. 

Alla har en djupast innersta längtan, en tomhet. Den kan bara fyllas med Jesus Kristus. Då får vi uppleva hur hålet fylls och livet blir meningsfullt, vi förstår att vi är älskade osv.
    Det är inte alltid lätt att ta det till sig känner jag - det är en sak att ha den kunskapen i huvet. Och en annan att få den ner till hjärtat.

När vi följer Jesus kristus blir vi rättfärdiggjorda. Det innebär bla att det finns ingenting vi kan göra i dag för att bli mer accepterade. Vi är fullt accepterade och älskade som vi är. Vi gav vår synd till Jesus på korset och han gav sin rättfärdiggörelse till oss.

Du är du och du duger!      

• Mrs K
    hemlig mamma skrev 2011-08-29 22:18:45 följande:
    Var på själavårdskkurs i helgen. Den var sååå bra. Några av sakerna som jag bär mig mig är:

Gud har aldrig lovat ett perfekt liv, aldrig lovat bara guld och gröna skogar, aldrig lovat att inga olyckor ska ske, att vi aldrig ska drabbas av sjukdom, att vi aldrig kommer förlora någon anhörig osv. Däremot har han lovat att alltid älska oss, att vi ÄR värdefulla, att vi alltid är trygga i hans famn, att livet är meningsfullt tillsammans med Jesus. Vi känner eller upplever det inte alltid så, men det är bibelns sanning. 

Alla har en djupast innersta längtan, en tomhet. Den kan bara fyllas med Jesus Kristus. Då får vi uppleva hur hålet fylls och livet blir meningsfullt, vi förstår att vi är älskade osv.
    Det är inte alltid lätt att ta det till sig känner jag - det är en sak att ha den kunskapen i huvet. Och en annan att få den ner till hjärtat.

När vi följer Jesus kristus blir vi rättfärdiggjorda. Det innebär bla att det finns ingenting vi kan göra i dag för att bli mer accepterade. Vi är fullt accepterade och älskade som vi är. Vi gav vår synd till Jesus på korset och han gav sin rättfärdiggörelse till oss.

Du är du och du duger!      
    Härligt!

Tack "förnöjsam" för att det inlägget. Så gott att läsa. Det är liksom sådant man egentligen vet men ändå behöver påminnas om ofta. I alla fall är det så för mig.
  • hemlig mamma
    Mrs K skrev 2011-08-29 22:23:13 följande:
    Härligt!

Tack "förnöjsam" för att det inlägget. Så gott att läsa. Det är liksom sådant man egentligen vet men ändå behöver påminnas om ofta. I alla fall är det så för mig.

Håller med. Kunskapen finns i hjärnan, men är desto svårare att få ner till hjärtat. Men att få det matat en helg gjorde som sagt gott.
  • hemlig mamma

Det känns som om det mest bara är jag som skriver här . Men jag måste få säga ett STORT TACK till Gud. Jag var med om den stora spårvagnsolyckan ni säkert hört talas om. Jag klarade mig helt oskadd. Lite skärrad direkt efteråt, men nu har det lugnat ner sig.
    TACK GUD! 

• Mrs K
    hemlig mamma skrev 2011-09-08 20:30:42 följande:
    Det känns som om det mest bara är jag som skriver här . Men jag måste få säga ett STORT TACK till Gud. Jag var med om den stora spårvagnsolyckan ni säkert hört talas om. Jag klarade mig helt oskadd. Lite skärrad direkt efteråt, men nu har det lugnat ner sig.
    TACK GUD! 
    Oj, det måste ha varit ganska otäckt. Gud får ett tack från mig också.

Jag skulle uppskatta lite förbön ang. mitt engagemang i församlingens styrelse. Känner att jag mest "suttit med" på styrelsemötena hittills för att bli varm i kläderna. Men nu har jag tagit på mig en uppgift kring några informationsträffar som jag ska vara med och hålla i tillsammans med pastorn och ordföranden. Känns lite nervöst såhär innan så be gärna för att jag ska få känna mig lugn inför detta och att jag ska känna att jag kan ta mig den tid som förberedelserna kräver. (Det är svårt med koncentration när man har två små barn hemma )
  • Anastasia
    Mrs K skrev 2011-09-08 23:18:07 följande:
    Oj, det måste ha varit ganska otäckt. Gud får ett tack från mig också.

Jag skulle uppskatta lite förbön ang. mitt engagemang i församlingens styrelse. Känner att jag mest "suttit med" på styrelsemötena hittills för att bli varm i kläderna. Men nu har jag tagit på mig en uppgift kring några informationsträffar som jag ska vara med och hålla i tillsammans med pastorn och ordföranden. Känns lite nervöst såhär innan så be gärna för att jag ska få känna mig lugn inför detta och att jag ska känna att jag kan ta mig den tid som förberedelserna kräver. (Det är svårt med koncentration när man har två små barn hemma )
    Jag har bett för dig nu syster! Hur har det gått med förberedelserna och informationsträffarna?
  • Red Velvet

Majestät, konung i evighet
    Jord och hav och himmel
    Skapat utav dig
    Majestät, konung i evighet
    Du min frälsnings klippa
    En säker tillflyktsplats

Vi vill upphöja dig kung Jesus
    Varje knä skall böjas inför dig
    Vi vill upphöja dig kung Jesus
    Ingen är som du
    Nej ingen är som du

• Red Velvet

Jag vill dela med mig om hur Gud verkat i min närhet nyligen.
    Min mor (ickekristen) är väldigt nyfiken på det här med new age. Hon går till spådamer, på seanser osv då och då och hon skulle även nyligen gå på en till seans. "Varför?" Undrade vi. Hon ville tala med sin döda mamma. Vi hade en dialog, med tankar från båda håll där vi gav varandras synsätt (mitt baserat på vad som står i bibeln).  När dagen D kom för seansen pratade jag med mamma och hon sa att hon inte skulle gå. Hon "orkade" inte sa hon...
    Ni kan ju gissa om jag jublade inombords!
    Tidigare har hon inte brytt sig desto mer när man diskuterat hela new-age grejen men jag tror att något tog skruv inom henne, detta var något hon planerat i veckor! Gud är så GOD, hans ord är så levande!!! HALLELUJA!!!
    Be gärna för att mina föräldrar ska bli frälsta!

• hemlig mamma

Nyligen var jag på fortsättningskursen i själavård. Båda har gett mig väldigt mycket. Nu gäller det bara att få möjlighet att göra läxorna oxå . Det är itne helt lätt när gumman somnar sent och datorn är i vardagsrummet och alla vill åt den . Förhoppningsvis får vi en liten hörna i sovrummet med fotölj där man kan försöka sitta ner för sig själv en stund när man behöver.
    Ha en välsignad första advent alla! 

• Mrs K
    Anastasia skrev 2011-10-11 10:32:40 följande:
    Jag har bett för dig nu syster! Hur har det gått med förberedelserna och informationsträffarna?
    Ursäkta mitt sena svar. Tusen tack för dina förböner. Träffarna blev mycket uppskattade och alla jag pratat med har sagt att de verkligen uppskattade dem.

Snart advent nu. Det känns härligt. Extra härligt känns allt idag eftersom vår minsting (snart 10 mån) lyckades sova sin första hela natt, med besked. Från ca 18.40 till ca 05.45. Även det något att tacka för eftersom det varit riktigt slitigt ett tag nu. Men tänk vad en natts sömn kan göra.

Önskar er alla en riktigt fin adventshelg!
Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)