hemlig mamma skrev 2011-08-29 22:18:45 följande:
Var på själavårdskkurs i helgen. Den var sååå bra. Några av sakerna som jag bär mig mig är:
Gud har aldrig lovat ett perfekt liv, aldrig lovat bara guld och gröna skogar, aldrig lovat att inga olyckor ska ske, att vi aldrig ska drabbas av sjukdom, att vi aldrig kommer förlora någon anhörig osv. Däremot har han lovat att alltid älska oss, att vi ÄR värdefulla, att vi alltid är trygga i hans famn, att livet är meningsfullt tillsammans med Jesus. Vi känner eller upplever det inte alltid så, men det är bibelns sanning.
Alla har en djupast innersta längtan, en tomhet. Den kan bara fyllas med Jesus Kristus. Då får vi uppleva hur hålet fylls och livet blir meningsfullt, vi förstår att vi är älskade osv.
Det är inte alltid lätt att ta det till sig känner jag - det är en sak att ha den kunskapen i huvet. Och en annan att få den ner till hjärtat.
När vi följer Jesus kristus blir vi rättfärdiggjorda. Det innebär bla att det finns ingenting vi kan göra i dag för att bli mer accepterade. Vi är fullt accepterade och älskade som vi är. Vi gav vår synd till Jesus på korset och han gav sin rättfärdiggörelse till oss.
Du är du och du duger!
Härligt!
Tack "förnöjsam" för att det inlägget. Så gott att läsa. Det är liksom sådant man egentligen vet men ändå behöver påminnas om ofta. I alla fall är det så för mig.