• tjötas

Kristna se hit! (Del 20)

Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

Förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

• Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • hemlig mamma

Betania
    Ja, men det är kanske svårare när det är ett stort dagis och de verkligen kan dela in avdelningarna efter åldrarna. Men det har gått rätt okey ändå. Det är möjligt att hon är tröttare än hon vill erkänna. Så vi ska försöka börja lägga henne när vi tycker att det är dags och se hur det funkar. När hon är leidg och hemma med mig och/min man så får hon sova max 15-20 minuter. Nu ett par kvällar har vi lagt henne trots att hon sagt nej till att hon varit trött och somnat väldigt fort ändå. Och i dag hade hon sovit 40 min på dagis. Jag vet inte om de väckte henne eller om hon vaknade av sig själv. Men det kan nog vara rätt lagom de dagar jag väcker henne tio i sex på morgonen.

• hemlig mamma

*Gud gör nåt! Jag ber att du ska gripa in och låta tösens pappa ta sitt förnuft till fånga. Låt alla inblandade ha tjejens bästa framför sina ögon. Amen*

• hemlig mamma

Nu är det flera som inte brukar gå till kyrkan som via cd eller nätet kommer att lyssna på min predikan. förhoppningsvis fler. Be gärna att Gud får beröra dem. Inte för att det är jag som pratar utan för att jag önskar att han ska dra dem till sig och att de ska få bli Jesu lärjungar.

• Mrs K

Hej vänner!
    Tittar in och läser lite och vill passa på att berätta att vår andra dotter föddes i söndags. Det blev ett väldigt snabbt förlossningsförlopp men allt gick bra. Jag hade lite problem efteråt med att min livmorder inte drog ihop sig som den skulle och förlorade en del blod men personalen upptäckte det snabbt och jag fick dropp och "massage" (inte så skönt som det låter) till hjälp så det gick bra.

Lilltjejen var 52 cm och vägde 3630gr. Hon är så ljuvlig och storasyster är så snäll och go mot henne.  Vi har bestämt efter mycket funderande hit och dit att hon ska heta Maja. Så nu börjar ett nytt liv för alla fyra i familjen kan man säga. Spännande och omvälvande.

• tjötas
    Mrs K skrev 2011-02-09 22:35:15 följande:
    Hej vänner!
    Tittar in och läser lite och vill passa på att berätta att vår andra dotter föddes i söndags. Det blev ett väldigt snabbt förlossningsförlopp men allt gick bra. Jag hade lite problem efteråt med att min livmorder inte drog ihop sig som den skulle och förlorade en del blod men personalen upptäckte det snabbt och jag fick dropp och "massage" (inte så skönt som det låter) till hjälp så det gick bra.

Lilltjejen var 52 cm och vägde 3630gr. Hon är så ljuvlig och storasyster är så snäll och go mot henne.  Vi har bestämt efter mycket funderande hit och dit att hon ska heta Maja. Så nu börjar ett nytt liv för alla fyra i familjen kan man säga. Spännande och omvälvande.
    Grattis!!
    Jag fick ju min andra dotter för 7 veckor sen och jag kan säga att än så länge går det över förväntan bra att vara tvåbarnsmor . Lycka till med allt!
  • hemlig mamma

GRATTIS! Mrs K

Betania
    Ja, en del säger att den största förändringen är att gå från inget barn till ett barn. Har man redan ett barn tycker de itne att förändringen är så stor.
    Men vi har bestämt att det inte blir fler här. Vi är beroende av sömn och tänker att det är bättre att tjejen har två någorlunda pigga och glada föräldrar än att två barn har två mycket trötta och irriterade föräldrar. Det kan vara lite jobbigt när en del itne förstår detta. Många tycker att det är klart att man måste ha ett syskon till första barnet. Vi tycker oxå det är tråkigt för hennes skull. Men vi tror ändå att det blir bäst för henne. Hade vi varit yngre hade det varit en annan sak tror jag. (Jag är 39 och min man 51).

Be gärna för en kollega som precis har blivit tillsammans med en kille hon träffat. Hon är kristen men har inte haft någon församlingsgemenskap. Han har tidigare varit med i Jehovas vittne och skeptisk till församling. Men tror på Gud. Be för deras relation och att de ska få hitta en församling där de båda trivs.

Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)