Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

längtan 80 skrev 2012-06-19 21:41:12 följande:
    Haha. varit inne och lallat på förra sidan. inte undra på att jag tyckt att det var dålig aktivitet där kokooo

Tösen har varit nästintill omöjlig att somna på lördagen, la en sur blöja på natten, var orolig och vaknade mycket. Varit hopplös dagtid och omöjlig att natta, om man försöker får man ta emot sparkar, salg, bitningar, rivningar från en galen 2 åring. Hon har inte bajat försän i dag, 2 blöjor varav en var helt grön. Min fråga- vi trodde tidigt att hon måste fått i sig mjölk ( inte gluten, för hon äter mat) Kan det vara något annat som gjort detta? Om hon fått i sig mjölk, hur mycket behövs det för att ge grön blöja. Hon har fått i sig små partiklar tidigare i vår från leksaker, det gav dessa symptom också, som en speedad duracellkaning, fast inte grön blöja.
    Det behövs inte mycket. Här räcker 1 tugga av något som innehåller mjölk
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    Sephyria skrev 2012-06-21 07:03:37 följande:
    Längtan 80: usch för att hon blir dåligt så länge varje gång hon får i sig nåt! Här är det bara speedat 1 kväll och sen mer aktivt och gnälligt några dagar efter det. Då vet man åtminstone att det är några jobbiga dagar å sen är det bättre igen.

På slutet innan vi kom på att han reagerade på sädesslag trodde jag att jag skulle bli knäpp. Grina när ja prata med barnmottagningen i telefon för att jag var tvungen att vänta 1,5 vecka på telefontid med min läkare bara för att få honom att ordinera ett glutenprov så att jag kunde plocka bort sädesslagen.

Vi vet fortfarande inte exakt allt han inte tål för det finns fortfarande mycket vi inte har testat så det blir reaktioner då och då när vi testar nya saker. Nu tror ja att det är nåt i kosten som han inte tål för har i en månads tid varit svårare att lägga (men sover bra), varit prickig och knottrig i ansiktet till och ifrån och är irriterad i munnen. Dessutom har han röda och kliiga ögon till och ifrån som vi inte ved det beror på än.

Man måste få gnälla av sig ibland! Tycker att det är jobbigt nog med allergibiten i sig med specialkost och övervakning så att de inte får i sig nåt de inte tål. Sen ska man dessutom orka med att handskas med reaktionerna också. Och som om det inte vore nog så ska man möta en helt oförstående omgivning som alltid kan och vet bättre och som tror att man överdriver och bara ser allt allergiskt, även när det enligt dom inte är det..
    det är ju rätt mycket pollen i luften så det skulle kunna vara det som han reagerar på.
  • 2små2stora

Jag tror att W reagerar på jordgubbar han ser hemsk ut i rumpan och har ont

• 2små2stora
    längtan 80 skrev 2012-06-22 22:06:13 följande:
    2 små2stora. inte helt omöjligt, det är vanligt. Vi hade en reaktion för det för 2 veckor sedan. Det är visst väldigt viktigt från sjukhushåll att säga att det är en överkänslighet , inte en allergi. mot det röda äment i bären och inte själva jordgubben... jag skiter i vilket, tösen fick stora kliande prickar på bröst och rygg ssamt en på armen som kliade- trodde vattkoppor men det kom inte skorpor. Sedan har hon däckad en hel dag och rejält påverkad ca 7 dagar och fick vara hemma från dagis. Hon har som blåmärke efter den på armen, skulle ha behövt kortizon.
    W reagerar på samma sätt efter jordgubbar som efter mjölk, ägg eller säd som han är allergisk mot. Vet inte hur många bajsblöjor jag bytt idag. Han hade så ont i rumpan vid sista bajsningen att han grät.

• 2små2stora
    längtan 80 skrev 2012-06-22 22:20:56 följande:
    å fy, stackars liten. hoppas ni har bra salva, det fräter så allergibajs
    fick han mycket? hur länge brukar det hålla i sig?
    Han åt några ur landet igår och 5-6 stycken idag han ville ha mer men fick inte. Han tyckte verkligen att det var gott så om det nu är gubbarna kommer vi få problem. Hans favorit till frukost är dessutom jordgubbs soygurt. Vi har haft bekymmer med hans mage länge.

Det brukar gå över på 1.5-2 dygn.  
  • 2små2stora

W har varit dålig i magen länge och vi har inte kommit på vad det beror på förrän igår när han reagerade på det vi tror är jordgubbarna. Han äter soygurt jordgubb varje morgon.

• 2små2stora
    Äntligen dax skrev 2012-06-26 20:09:52 följande:
    Här slår visst allt till samtidigt. 5-mån vaccination samma dag som två tänder bryter fram. Lägg till massor med torsk i munnen och blöjeksem. Dessutom täppt näsa . Inte undra på att lillan matvägrar. Hon äter så otroligt lite. Får inte i henne mer än 100 ml neocate per måltid. Tidigare har hon iaf ätit 120-150 ml. Hur mycket hon får i sig via amningen är ju svårt att veta men urinen var väldigt koncentrerad. Alldeles mörkt i blöjan. Får försöka amma mycket i natt. Någon med erfarenhet av matvägran som har lite tips att dela med sig av?
    Ge alvedon

• 2små2stora
    jennsans skrev 2012-06-28 17:29:52 följande:
    Yeeey! Joakim har gått upp 2 hg och växt 1 cm på em månad =) trots att han bara mått hyffsat i ca 2 veckor.. känns toppen!
    W  har gått upp 4hg på 3 veckor Det verkar ha gjort susen att få vara hemma. Magen har varit bättre också sista tiden. 
  • 2små2stora
    jennsans skrev 2012-06-28 20:01:08 följande:
    Härligt! Får han i sig allergen på dagis? Eller förkylningar?
    tror att det är en kombination av de båda
  • 2små2stora
    jennsans skrev 2012-06-28 20:21:03 följande:
    Skönt iallafall att det går åt rätt håll =) här var sojan boven blev en helt annan unge på 2 veckor
    Han har varit hemma i 1 månad nu och frisk i nästan 3 veckor vilket gjort susen på honom. 
Svar på tråden Allergitråden