Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

skånegås skrev 2012-01-29 12:28:42 följande:
    Vi har risentas och det står ingenstans att den kan innehålla spår av soja...??
    På de nya jag köpte står det på.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora

Om W får bröd med vetestärkelse och inte visar några allergitecken borde väl det betyda att han tål det.

• 2små2stora
    Kavat skrev 2012-02-02 19:26:38 följande:
    Ja, finns det inga tecken på allergi så bör han tåla det. Tänk dock på att det är olika mängd vetestärkelse i ollika produkter.

Lucky you!
    Tänker nog bra ha det som back-up. 
    De kommenterade på dagis nu att han har börja sova så länge på dagen. Tidigare har han bara sovit en dryg tim.  När han har fått vara helt fri från ägg, mjölk och säd har han somnat vid 19 och sedan har jag fått väcka honom vid 7 på morgonen

• 2små2stora

Jag använder Naturata rismjölk choklad eller plamil rismjölkchoklad.

• 2små2stora
    Allrona skrev 2012-02-12 19:01:26 följande:
    Har precis bakat korvbröd till nästa veckas kalas. Dottern ville ju också har korvbröd som de andra barnen! Vet inte om hon kommer äta dem men då har hon i alla fall för syns skull lite mer lika de andra
    Här har det bakats kanelbullar
  • 2små2stora
    LillSkruttet skrev 2012-02-13 09:40:27 följande:
    Jag tror att jag måste kräva nya allergitest på lillkillen vid nästa besök på allergimottagningen när vi ska dit om någon vecka. Han har senaste veckorna bajsat kladdigt, senapsfärgat, starkt lultande med hela matbitar i. Här om dagen låg det hela russin i, ff skrynkliga.....i morse låg det bitar av pommes frites i (han åt det igår kväll). Han fiser mer och har haft eksem i rumpan vid ett par tillfällen vilket han inte haft förut.
    Jag vet inte vad han får i sig som han inte tål. Förvisso har han börjat på dagis men de vet ju om allergierna. Verkar som det är något han får hela tiden eftersom det inte blir bättre. Det enda jag vet att han fått på dagis som vi inte har hemma, är Havrefras, men enl innehålksförteckningen ska de vara ok. Någonting är det han inte tål som han får i sig.

Vi var ju och kollade glutenprov i julas och det visade neg. Men ssk:an jag pratade med lät lite osäker exakt om det var det som var taget eller inte. Annars låter ju symtomen lite som glutenbesvär eller hur?
    Så där bajsar W av sånt han inte tål. 

• 2små2stora

W bajsar gult löst slemmigt av säd och mjölk ger ett mörkgrönt slemmigt bajs som på slutet övergår till gult. 
    dessutom sover han dåligt och verkar få ett sug i magen för han vill äta ofta. 
    Ägg ger gult löst bajs och nässelutslag runt anus.

• 2små2stora
    Allrona skrev 2012-02-13 13:06:10 följande:
    Någon som har testat rismjölkchoklad?
    www.chokladshopen.com/product_info.php?produc... 
    Den har jag inte testat men Plamils rismjölkchoklad och naturatas har vi testat. Naturata står det kan finnas spår av mjölk på. Den klarar mina utan problem.
  • 2små2stora
    Allrona skrev 2012-02-13 18:43:00 följande:
    Min dotter klarar också spår av mjölk. Var köper du den?
    Jag har köpt 1 låda från en grossist.
Svar på tråden Allergitråden