Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Är recepten som står på lailas gula bra?

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    Prince or Princess skrev 2012-01-09 21:17:39 följande:
    Nu undrar jag lite om aerius igen.. Vad hjälper den mot egentligen? Bara utslag? Och hur? Så tex eksemet blir lindrigare? Eller kommer inte eksemet fram alls? Hjälper den mot andra reaktioner, tex röd om kinderna, röd i underlivet/baken, ont i magen/dålig sömn? Och hur mycket? Helt och hållet? Vi har nu testat majs och lax, hon blir illröd av båda, och får eksem som sprider sig fort, kan inte sova, jättegnällig (=antagligen ont i magen?)
    Den hjälper mot alla reaktioner som beror på histaminfrisläppning. Hur mycket den hjälper är nog från fall till fall.
  • 2små2stora
    Sephyria skrev 2012-01-09 22:04:46 följande:
    Puffar lite för min fråga om ägg och förstoppning igen. Lillkillen har varit så förstoppad sen vi testa att ge honom ägg. Han skriker som en stucken gris när han ska bajsa och ut kommer megastora, hårda klumpar. Rumpan har dessutom blivit röd och sårig så det blir även massa skrik och gråt när det ska göras rent. Inte alls kul

Men vad tror ni: kan detta vara en reaktion för att han inte tål ägg? Jag har försökt att läst men inte hittat något om att förstoppning kan vara ett symtom om man inte tål ägg..
    Ta bort allt med ägg tills magen fungerar som den ska är mitt råd. 
  • 2små2stora
    Prince or Princess skrev 2012-01-09 22:42:04 följande:
    3busfrön: innefattar det även ont i magen och röd i underlivet/baken? Hon har väldigt ont när hon blir röd
    Ont i magen. men hon blir inte röd det blir däremot sonen. 
  • 2små2stora

Vi har testat soja på Johanna ett tag nu och nu verkar magen strejka igen Trots 1-2 påsar movicol har  hon gått 3 dagar utan att bajsa.

• 2små2stora
    Tibell skrev 2012-01-10 20:54:48 följande:
    3bus : åh nej vad trist :( hur länge hann ni testa ?
    Hoppas magen kommer igång snart..

Här är vi nu hundra på att Bella fick i sig vete på Leos lekland :/ Natten var HEMSK, hon vaknade var 20:e minut och grät. Krälande runt som en ål och kunde inte komma till ro..
    Dessutom har hon massa prickar/eksem runt munnen och bajset stenhårt :(
    Maten hon åt ska ha varit okej men kanske kommit i kontakt med något som innehöll vete ?
    Hur som helst så är hon fortfarande väldigt väldigt känslig :(
    Blev lite orolig när hon blev sådär röd både i och runtom ögonen, blev rädd att hon skulle börja svullna..
    Nu hoppas jag verkligen natten blir bättre..
    Vi har kört ett tag, hon har senaste veckan ätit en portion på ca 1/2 dl tofuglass. Hade ju varit enklare om hon klarat av soja produkterna nu när W inte klarar havregrädden. 

Han var rejält röd i dag och tydligare eksem under hakan efter att ha varit på dagis. 
  • 2små2stora
    Tibell skrev 2012-01-10 21:01:34 följande:
    3bus : fast hon klarade ju en del iallafall :) kanske på väg att växa bort, håller tummarna !!
    Stackars liten :/ får han sädesslagsfritt där med ? Kan tänka mig att kylan knappast hjälper till heller när kan redan har röda kinder ..
    Hjälper det inte att smörja med något innan natten ?
    De röda kinderna var borta efter några timmar. Han har fått äta som vanligt på dagis idag. Ska prata med dem i morgon och skicka med bröd åt honom. 

Vi får hoppas på det, tidigare när hon fått i sig sojaprodukter så har hon bajsat slemmigt.  Det konstiga är att bajset inte blir hårt utan det verkar som att tarmarna bara stannar upp, på röntgen när hon inte hade bajsat på 2 dagar så står det långt upp i tarmen och inte som man skulle kunna tro långt ned och redo att komma ut. 
  • 2små2stora

Har nu en son som ser hemsk ut i rumpan och är knallröd med enstaka upphöljda röda prickar på kinderna. Det var pannkaka till lunch lunch och de hade inte fått äggfria pannkakor till hela avdelningen trots att de beställt det Sedan åt vi kyckling till middag med tomat då kom de röda kinderna som ett brev på posten

• 2små2stora
    mithrandil skrev 2012-01-12 21:38:13 följande:
    3busfrön: Vad kom de röda kinderna av? Tomaten eller kycklingen?
    Det vet jag inte riktigt. Vi måste komma ihåg att inte servera de samtidigt nästa gång. Han var lite röd redan innan.

Har hittat en massa roliga allergivänliga matvaror på en engelsk sida synd bara att frakten blev dyrare än maten.  
  • 2små2stora
    mithrandil skrev 2012-01-12 21:43:46 följande:
    Hur var det? Reagerade han luftburet på ägg?

Jag är inte helt övertygad ännu, men jag tror inte alexander klarar kyckling. De senaste 4 gångerna har han iaf haft världens grönaste diarre efteråt. Vet inte riktigt, men kanske det kan gå lite hand i hand med om de är väldigt känsliga för ägg?   
    Vi tror att han reagerar på luftburet. Men han har inte tidigare reagerat på tydligt på kyckling när vi gjort den själva. Nu blev det nog lite kaka på kaka med dagis och annat idag.
Svar på tråden Allergitråden