Inlägg från: Prince or Princess |Visa alla inlägg
  • Prince or Princess

Allergitråden

Har tittat runt lite för att se om jag hittade nåt bättre ställe än där vi går, som bobbosmamma tyckte. Hittade allergimottagningen på drottning Silvia (Göteborg) är det någon här som går där? Eller har någon som helst erfarenhet därifrån? Tacksam för ALLA åsikter om stället!

• Prince or Princess

Hmm.. Det var inte direkt lätt att ta kort på eksemet idag.. Har knappt synts och inte blossat upp alls?!? Har typ aldrig hänt.. Imorse (runt 7-8)var det lite rödprickigt och hon kliade på morgontimmarna (fick neocate kl 01), vilket sällan händer (får sällan neocaten på natten heller..) och sen fick hon en flaska klockan 06. Ingen mer neocate förrän kl 16 nu i em. Hon fick kött och ris till lunch (vid 11) och gröt på Pama-ris och vatten och lite socker vid 14.30 och inget har blossat upp hittills. Hur ska jag nu tolka detta? Kan det vara neocaten iallafall alltså? Verkar ju nästan så? Vi har nutra aa hemma med, ska jag testa med den även om det är samma innehåll?

• Prince or Princess

Hon har förresten fått d-droppar med, imorse, så de verkar ju också funka :)

• Prince or Princess

Miralicia: tack! Jag väntar :) och det visste jag inte om nutran! Ska avvakta med den då! Det skummaste av allt är att hon inte reagerat på den neocaten hon fick kl 16. Eksemet har aldrig varit så fint som idag.. Kavat: ja kanske det kan vara så!! Har inte tänkt på det. Och eftersom hon inte reagerat på neocaten idag så börjar jag fundera lite mer på kontaktallergi iallafall. Hon kanske är känsligare än vad jag trott! Men menar du att det räcker med kontakt för att dina barn ska få blåsbildning av kisset? Eller missuppfattade jag? Idag har hon bajsat flera ggr, som hon alltid gör när hon ätit nåt hon inte tål. Och blir röd där det hamnat. Inte den blekaste aning om vad det är hon fått i sig, suck

• Prince or Princess

Kavat: skrev till dig också i mitt svar ovan, du kanske inte ser det, jag upptäckte nu att det kom i ett enda stycke?

• Prince or Princess

Mithrandil: oj då! Kan man reagera så mycket?! Men då kan det säkert vara så att hon reagerat på något som hon inte ens ätit! Jag kan absolut inte heller se något mönster, fast jag skrivit kostdagbok i evigheter. Men eksemet har inte blossat upp sen i förrgår (om man bortser från att det var prickigt igår morse) så något rätt måste vi ha gjort nu..

• Prince or Princess

Jaha, där fick vi ett svar iallafall. Gav råstekt potatis, ILLRÖTT eksem och kliade hysteriskt... Då finns det ju bara ris som vi vet funkar nu som tillbehör. Kan testa quinoa senare tänkte jag. Känns både bra och dåligt att vi fick veta detta. Och hon som ÄLSKAR råstekt potatis :(

• Prince or Princess

Lillskruttet: var ligger bilden? Var så många olika album du hade :)

• Prince or Princess

Ja så var vi där igen... Kliar jättemycket. Nu har hon fått ris med naturbetes-entrecote och rapsolja. De senaste dagarna när hon inte reagerat har hon fått naturbetes-nötfärs(och ris, men ingen rapsolja) Kan det vara köttet eller tror ni det är rapsoljan eller kan det vara något helt annat, eller kliar det för att hon fått mat på eksemet? Hon kliade helt hysteriskt mycket.

• Prince or Princess

Lillskruttet: de röda kinderna känner jag igen, så får vår dotter ibland. Och den senaste bilden på när han fått mjölk på kinden, så fick vår stora tjej ofta, på hela kroppen, jag kallade dem nässelutslag, vet dock inte om det är det..

Svar på tråden Allergitråden