Inlägg från: Prince or Princess |Visa alla inlägg
  • Prince or Princess

Allergitråden

Läste på FASS om aerius. Stod att den var från tolv år, känns ju inte helt bra då? Och då innehåller den majsstärkelse som hon inte tål heller

• Prince or Princess

Aha! Då ska jag kolla igen. Tabletter fick jag upp nämligen!

• Prince or Princess

Ingen majsstärkelse i flytande heller ju! Men hur funkar det då? Kan hon äta "allt " då? Eksem kommer väl i vilket fall? Vår kräm är ju superbra när det kliar. Ger man denna förebyggande eller hur?

• Prince or Princess

Okej, det låter ju bra med aerius faktiskt! Varför har inte dietisten sagt nåt om den? (svårt för er andra att veta kanske ) och gurkan är med skal, hon kliade hysteriskt på eksemet som inte fanns, fast nu gör det igen.. precis som hon gjorde med potatis, rapsolja? Hade en kompis här som sa det där om skal, att några kan få ont i magen av det, pga besprutning. Så därför var jag inne på att skala eko (Är den obesprutad då eller?) gurka. När vi gav vindruvor var det som att kisset blev frätande och hon blev illröd i underlivet. Hirs/quinoa? ger kliigt eksem på kinden, fast inte "akut" under måltiden. När hon fått (majs?) eller nåt annat blir hon illröd o gallskriker när hon bajsat. Så det är mycket olika reaktioner märker jag!? Och illröda kinder ibland

• Prince or Princess

Biodynamiskt skall jag leta efter! Tack!

• Prince or Princess

Idag har hon fått skalad ekogurka och jag är fortfarande osäker på om den funkar, för hon har varit röd om kinderna, men hon har inte kliat på kinden. Om era barn "bara" får röda kinder av något, fortsätter ni ge det då? Eller kan hon utveckla mer allergi även mot ekogurkan?

• Prince or Princess

Hur menar du, vänder? Blir bättre eller sämre? är lite trög, har bara gurka i huvet

• Prince or Princess
    Okej, men om det inte blir bättre, utan hon fortsätter att bli röd om kinderna men inget mer då?
  • Prince or Princess

Myntha: nej inte testat nån av blomkål el savojkål. Jag har också tänkt att det är bra att ta reda på vilket som funkar av hirs o quinoan. Ska testa lite till med gurkan och sen tar jag quinoan igen då! Hon åt varenda smula gurka idag, mot annars när hon mest tuggar på den o spottar ut igen. Så nån skillnad är det allt! hoppas hoppas. Men känner mig fortfarande osäker på vad jag ska göra om hon "bara" får röda kinder? Sluta ge gurkan isåf?

• Prince or Princess

Bobbosmamma: ja! Lite bättre känner jag mig nog! tack! Känns som vi är i väldigt lika situation! Visst är det hemskt när inga ersättningsprod funkar det allra jobbigaste är att liten är (var?) så matglad. Storasyster var riktig matvägrare och inget gick ner, fast jag kunde laga massor. Nu när lillasyster älskar mat och har tyckt om det mesta vi gett henne känns det för j**ligt rent ut sagt att inte få ge henne nåt. Hon pekar på vår mat hela tiden och ser jättebesviken och ledsen ut när hon inte får smaka :'( känner mig fruktansvärt elak. inte blir det bättre när storasyster säger "mamma hon vill smaka på mackan" eller vad det nu kan va, heller

Svar på tråden Allergitråden