• cillae

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

hag7 skrev 2011-02-19 17:13:26 följande:
    Det låter ju jättebra , vilka bra flygtider ? Åker ni vidare sen ?
    Ja vi stannar ett par nätter i Bangkok, sen åker vi till Koh Lanta (igen) ca en månad sen får vi se. Kanske Koh Phangan eller Koh Bulone. MEn det har vi sagt de senaste gångerna och sen slutar det med att vi stannar på Lanta hela tiden :) Men vi trivs jättebra där, har varit där tre ggr de senaste två åren.

Ang Cherekringar så är dom BÄST. Funkar även på äldre barn och dom kan inte åka av. Eller vår dotter som vägrar ha på sig kan få av dom, men jag har alltid sagt och säger ändå att det går inte att ta av dom :)
  • cillae
    miaik skrev 2011-02-21 19:57:15 följande:
    Hej, jag har följt den här tråden lite sporadiskt ett tag och har en fråga till alla er kloka. Hur tidigt kan man åka till Thailand med en bebis? Vi tänkte stanna tre månader.
    Ja det avgör du nog själv. Vår dotter var 6 mån första gången, 8 när vi åkte hem. Sonen var ett år första gången. Allt gick bra. Vi har träffat dom som haft 4 månaders med sig, dom var också borta tre månader. Personligen skulle jag nog vänta tills den var åtminstonde 3-4 månader.
  • cillae

Vi bokade och betalade med  Turkish förra veckan ca 22 500 för två vuxna och tvp barn, 3 och 6 år till Bkk 3 dec-19 jan, nu kostar samma resa drygt 28 000, otroligt glad att vi slog till. Vi ska också till Lanta och har en tjej på 3 och en kille på 6 år, ja då snart 7 och vi ska bo på Klong Dao. Barnen vill gärna ha andra och leka med :)

• cillae
    Tili skrev 2011-02-26 16:10:11 följande:
    Vet inte om det var mig du frågade. Vi landar i Bangkok eftersom vi inte hade bestämt ännu vart vi ska men just nu lutar det mot Lanta.

Vi har en tjej som är 3 och sonen är 5 år.
    Vi har varit på både Samui och Lanta, jag gillar båda. Men vår son blir lätt uttråkad om han inte hittar nån att leka med, så de sista gångerna har vi åkt till Lanta=mycket svenska barn :) Sen gillar vi det jättemycket och tycker det är supermysigt där. Vi är där samtidigt, vi åker 3 dec-19 jan. Har bokat 6 dec-6jan på Lanta, sen får vi se. Vi har en son på 6 och en dotter på 3.
  • cillae
    Thegran skrev 2011-02-27 19:14:37 följande:

är man smått dum om man bokar och betalar handpenning på boende redan nu, när det är först i feb - 2012 man ska åka...? Med tanke på att det förhoppningsvis ska födas ett barn innan också.
    Saker kan ju hända som gör att man inte vill/kan åka, men å andra sidan är väl inte de där tusenlapparna man förlorar något man grämer sig över då heller...

Tja vi tänkte lika, men vi var tvungna att betala hela resan inom tre dagar och vi åker i dec och gjorde det för ca 2 veckor sen. Dom är också ej ombokningsbara... men genom bankkortet så gäller avbokning vid sjukdom osv. Men visst det känns långt och som du säger mycket kan hända. MEn va 17 det är nu livet är :) Vi bet 22 500 för två vuxna och två barn till Bangkok 3 dec, och nu kostar samma resa 28 600, så nu är jag glad att vi slog till.
  • cillae
    Thegran skrev 2011-02-27 19:37:57 följande:
    Cillae: FL vill inte citera för mig...Det är boendet det gäller för vår del. Biljetterna har vi lagt in en bevakning på, de har inte ens släppts...Men boendet släpper de bokningen på 1 mars, och då ska man betala 20% av kostnaden inom 5 dagar från bokningstillfället..

vi har bestämt oss för att hyra hus på long beach den här gången, så alla kan bo under samma tak.
    blir 5 vuxna och 2 barn.
    verkar vara populära hus, så är rädd att de går fort..
    Aha, ok då förstår jag :) Vi har också betalat 20 000 THB i deposit för den månad vi bokat (det är över jul och nyår) Vad är det för hus på Long BEach då, finns det nån sida där man kan kolla *nyfiken* Slå till om ni gärna vill bo där :)
  • cillae

Jag/vi har aldrig haft på oss nånting på kvällarna förutom typ linne och kjol, kortbyxor, t-shirt.  När vi var förra året i mars så gick tempen aldrig under 29 grader på hela dygnet, så 29 var det kallaste på natten :)

• cillae

Dengue finns i hela Thailand. I höstas innan vi kom så hade dom spayat hela området ovanför DR, Summer House och Laguna. Men jag vet inte om det bara var för Dengue utan för att det hade varit så mycket mygg pga av allt regn.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)