Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Vi var på Railley för 4 år sen med vår son som då var 1 år, vi hade bokat tre nätter men stannade tio... vi tyckte det var jättemysigt där. Men jag tycker det var mysigare på East sidan, man kommer iland på West och sen är det (eller var då iaf) en betonväg över ön. Billigare boende och mysigare restauranger. Det var ingen strand att bada på den sidan, men det var inte långt att gå till Phra nang stranden. Vi bodde på Diamond cave, det var en backe upp, men fin pool som låg i skugga av beget på eftermiddagen. Fast nu blir jag osäker om jag blandade ihop East och West, men jag menar iaf den andra där man inte kommer iland :) Vi hade ryggsäckar och vagn och det gick bra. Man får gå flera gånger om det behövs. Nu i år så var vi till Koh Jum, det var väldigt mysigt, men väldigt lugnt, ligger mellan Lanta och Krabi, man får hoppa av båten en bit ut ner i Longtails som kommer ut och hämtar en, men dom hjälpte till med packningen, vi hade då dock kvar boendet på Lanta så vi hade bara lite med oss.