Ariella skrev 2010-09-04 20:47:59 följande:
Okej. Istället för att åka till Koh Lanta en fjärde gång på raken (även om jag gärna hade gjort det...) så har vi bestämt oss för att försöka hitta ett nytt resmål i Thailand. Tidigare har vi varit på Lanta, Phuket, Koh Muk, Phi Phi, Koh Yao, Koh Samui, Koh Tao, Similan.
Vi tänker flyga till och från Bangkok och för enkelhetens skull tänkte vi ta något ställe som ligger relativt nära BKK.
Nu är jag lite inne på Koh Samet. Är det någon av er härinne som har varit där, och kan ni i så fall rekommendera det? Vi är två vuxna och två barn som kommer vara 5 respektive nästan 2. Vi tänker åka någon gång i mars/april och vara borta 2-2,5 veckor.
Tips?
Tack på förhand!
Vi var på Koh Samet första gången 2006, bodde på Samed Villa på Ao phai. Vi tyckte att det var supermysigt där då, relativt lugnt, mycket Thailändare på helgerna på Hat saew kaew (eller vad den hette) den strörsta stranden. Men fina stränder och härligt vatten. Så 2008 åkte vi dit igen, samma ställe och vi blev såå besvikna. Hela stranden var full med vattenskotrar och båtar så gasade på och vattnet var smutsigt, rent ut sagt äckligt, avloppsvattnet gick rätt ut. Alldeles för mycket folk som låg och trängdes. Det var våran erfarenhet. Det värsta var att det var så skitigt där. Massörerna sa til oss "det här får vi inte säga, men vi skulle aldrig låta våra barn bada här, det är så smutsigt," Dom sa tom att det var giftigt, fast det vet jag inte om det var. Vi badade ändå, men visst det var inte som gången före på långa vägar.