Grön03 skrev 2013-05-06 12:47:51 följande:
Hej allihop!
Nu behöver jag lite hjälp av er som har varit runt lite i Thailand. Jag håller som bäst på att planera för en resa på två veckor i mars nästa år och kan inte bestämma mig vart vi ska åka!
Alt 1. Vi var i Phuket, Karon och Kata, i november förra året och vi älskade det verkligen! Det var lagom med shopping, plus nära till Phuket stad med mer shopping ;) och dessutom fina stränder. Så ett alternativ är att ta det säkra före det osäkra och ta Phuket igen.
Alt 2. är Khao Lak. Har förstått att det är betydligt lugnare men HUR mycket lugnare? Vi har två barn, som då kommer vara 3 och 5 år.
Vi är ute efter vackra, barnvänliga stränder och så ska det finnas ett bra utbud av restauranger och butiker, så man har att göra på kvällar o så...
Har tittat på Koh Lanta och så där också, men verkar bökigt med resan dit tyvärr...
Såå, vad rekommenderar ni?
Nån som varit i Khao Lak som kan ge sin bild?
Ja jag säger Koh Lanta :) Inte alls bökigt, bara att beställa en minbuss som står och väntar vid flygplatsen och sen eter ca 1 1/2 timme är ni framme, kanske två om det är kö till färjan, no problems :) Vi har varit på Lanta flera ggr, kanske 5-6 ggr, och ni senast två månader i vintras, det är TOPPEN! Vi var till Khao lak och sen Kamala på slutet i två veckor och vi gillade det inte alls. Har även varit på andra ställen, men lugnet och myset på Lanta slår allt.