Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
cgi.ebay.co.uk/Johnsons-baby-mosquito-Repelle...
Vet någon förresten vart man kan köpa den i Ao nang?
Ang Cherekringar så absolut de röda, dom lär sig snabbt. Vi köpte röda till sonen när han var 7 mån och han hade dom tills han var ca 4 år, sen ville han dyka under vattnet :) Till dottern fick vi ett par gröna när hon var ca 7 mån, men hon ärvde brorsans istället och sen köpte vi ett par till röda till henne, dom vara ganska använda och lagade om jag säger så :) Den kan vara lite ovant att hålla balansen med huvudet från början om dom är små, men som sagt dom lär sig snabbt, sen lugger som där guppar på i vattnet. Och som sagt tidigar, åker man med Thai hela vägen till slutdestination så behöver man inte inte hämta ut bagage i BKK, bara gå mot "Transfer till Phuket, Krabi,Samui, Chang Mai mm" förj skyltarna, ni ska alltså INTE gå mot bagage och Imigration. Sen på slutdestination, så står det "Domestic" och "international" på bagaebanden, så har vi flera gånger missat och tänkt att vi åker ju "domestic" och vårat har inte kommit, men det kommer ju på "international" efterssom vi kommer från arlanda ursprungligen.
Jag/vi har geller aldrig tagit Ducoral och vi har klartat oss bra.
Ang det här med att inköp innan resan, nu MÅSTE nu ju åka fler gånger när allt är köpt och vaccinationerna är tagna *blink blink* :) Jag insåg det nu att vi har inte behövt köpt en endaste grej nu de senaste gångerna, för det är redan gjort. Lite tråkigt på ett sätt, för förberdelsera är också roligt :-P NU var det "bara" att köpa bilj och fixa boende och....så var det klart liksom.
Och saronger finns i överflöd där, känns som det är Sarongernas land
För övrigt så är Crocs de enda skor vi alla använt när vi varit i Thailand. Enkelt och smidigt för barnen också, vi har hafr med sandaler, men de har aldrig använts. Jag själv har ett par i flip flop modell och jag kan lova att de är den skönaste skor jag nånsin haft. Har slitit ut två par. Tyvärr har dom gjort om modellen, så dom är plattare och inte lika sköna som förut. Dom ser ut typ såhär, de stod att detta var barn, men dom ser ut så http://www.brandos.se/crocs/kids-athens-sea-blue-lime/a1271