Thegran skrev 2010-09-16 06:54:57 följande:
För oss är födelsedagar viktiga, även om hon är så liten att hon inte vet vad det är för något, så vill VI fira henne på hennes dag.
Hon kommer firas här hemma innan vi åker av släkten, men det blir 3 veckor innan hon fyller.
Vi tänkte ordna ett litet kalas med våra vänner som är på Lanta samtidigt, sen kanske man träffar någon annan barnfamilj som vill äta lite tårta också :)
vi tar med ett par smågrejer hemifrån, som två nya barnfilmer som hon kan ha på resan hem, men de "riktiga" presenterna får hon hemma i förväg.
Vill dock köpa något på Lanta också. Kanske någon rolig strandleksak, gosedjur, docka eller annat som hon iaf kan leka med under resan, och så hon får lite paket att öppna.
minns inte förut att vi såg direkt några leksaker, men vi kollade iof aldrig efter det heller...hur är utbudet på sådant?
Hennes pappa fyller också år när vi är där, men har för nöja sig med en ny halskedja som jag köper här hemma och en massage eller så :)
Jag håller med dig, jag har haft jättedåligt samvete för hennes 2 årsdag.. även om inte hon kommer ihåg det. Vi hade ju sagt firat hemma, men jag ville ju göra det på den riktiga dan också. Jag hade också kollat på German bakery och sen gillar hon kladdkaka och det hade dom på Gafé aroy (svensk cafe) men sen blev det inget alls. Det finns ju lite typ Barbiedockor i Saladan, strandleksaker, åker ni till Krabi och åker på tesco eller nåt så finns ju massor. Annars finns det små telefoner på 7/11 som har varit väldigt populära.