• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Nu känns det som att vi är en bit på väg, har börjat lägga grejer i ett par byrålådor, att packa är en rolig förberedelse tycker jag och när det nu är 1 ½ månad kvar så är det väl ok att börja?! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Martha skrev 2011-11-01 12:18:00 följande:
    Vi har 29 dagar kvar.. har gjort en lista som fylls på hela tiden...
    Jag har kvar samma lista som förra året, men har fått ta bort välling o lite annat, men kläder o sånt kan ju redan läggas där eftersom vi inte har användning för de hemma längre! Skrattande det är bra att ha något ställe att lägga saker på ett tag innan så att man slipper springa runt o leta efter de där speciella sakerna i sista sekund. och så är det ju viktig terapi så att det känns som man snart är på väg! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Martha skrev 2011-11-01 14:03:51 följande:
    Vad tror ni om badskor? är det nått som behövs?
    Vi använde det mycket förra året och även på mallis i våras, men akta bara för vissa, t ex swimpy o vincent tycker jag blir halare än utan. Vi köpte på Ullared med spindelmannen på, kanonbra!
    Oscar 091001
  • winters

Fick tipset från Fritidsresor på FB om Coconut beach i Khao lak, den ska tydligen ligga mellan Pakarang och Ao thong (White sand), någon som vet vilken det är?

Oscar 091001
  • winters
    enny signatur skrev 2011-11-08 17:31:09 följande:
    hur  är thailand i mars och 6 mån framåt? vi tänkte indie förut men pga fraåtflyttat datum så kännd det inte så aktuellt.
    Vill inte ha turistplatser men bo nära havet och inte bli ruinerade typ.

har en liten på 2½vecka snarkandes i knät och det känns bättre att vänta till mars <3 
    årstiden som kallas hettan är då på västsidan, så jag skulle rekommendera östsidan åtminstone. Kanske Koh tao, men där finns ju turister så klart! Skrattande Har bara varit på Koh samui o Koh tao på den sidan, men någon annan kan säkert tipsa om orter utan turister.
    Oscar 091001
  • winters
    enny signatur skrev 2011-11-09 17:15:58 följande:
    Koh tao såg ju underbart ut. Vet du hur det är att få tag på ett beoende långtid där? Hur är vädret (hittade inget om klimatet sådär snabbt uaf)
    Hu är priset där? något man ska tänka på?

oj, ingen aning, men jag har för mig att några här har varit på koh tao ett tag iaf, men kommer inte ihåg hur länge... klimatet är helt ok på sommaren, var det iaf när vi var där för 4 år sedan, vi fick regn två gånger, på kvällen, då var vi på koh samui, men det ligger ju nära. Det är jättesmidigt att ta sig till Koh tao från Samui, är som en färja m flygplansaktiga säten och AC och tog inte fasligt lång tid. Sedan tar man sig vidare med mindre båtar inom koh tao.
    men någon annan här har säkert mycker mer matnyttigt att säga om koh tao! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Martha skrev 2011-11-10 07:56:55 följande:
    Åååå i dag är det "bara" 20 dagar kvar!!!!
    Härligt, vi har 35! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

Oscar får ha en egen ryggsäck med sina pinaler så får vi se vem som får bära den! Skrattande Resväska kör vi bara på två, brukar ändå behövas extra vikt till de... Tycker det brukar vara käckt att ha rymliga ryggsäckar som handbagage så kan man ha strandgrejer sedan när man väl är på plats.

Vet inte om någon har tipsat om det innan, men vi brukar alltid köpa de suveräna flätade plastmattorna och ha under handdukarna på stranden. Brukar kosta runt 100 baht. Vi brukar alltid köpa nya och så tar vi med hem om plats finns!

Oscar 091001
  • winters

någon som ska till khao lak snart och har lust att kika om sport outleten ff säljer converse? den som ligger ganska nära nang thong supermarket. gärna hur utbudet ser ut oxå. blir första shoppingstoppet om en månad! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Charlottetott skrev 2011-11-15 17:44:36 följande:
    Hur mycket gör ni slut på per dag när ni är på semster i Thailand?
    vi brukar räkna 1000 kr, men sist var vi borta en månad och gjorde slut på 23 000, då snålar vi inte på något! Skrattande
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)