-
Det står 3-7 år på den, så det ska nog kunna passa! Fanns iaf tystare ljud eller vanligt att välja. Sedan verkar det vara en massa funktioner så den ska nog bli bra, ganska liten och bärbar ändå!Thegran skrev 2011-09-10 10:22:46 följande:vilken ålder passar den för ungefär? Funderar på nån form av barndator till dottern som fyller 3 i nov, antingen i födelsedagspresent eller i julklapp.
-
Säger oxå Baltic, de har väldigt bra passform!rockmamman skrev 2011-09-11 21:45:39 följande:Tack! Ska kolla dem :)
-
Absolut, det finns inte så den kom till användning många gånger, även Peltor-skydden eftersom det är fasligt högljutt både med longtail o speedbåt för de små öronen...rockmamman skrev 2011-09-12 20:01:06 följande:Hm, vi åker om en vecka så hinner inte beställa tyvärr. Har köpt en Baltic idag som vi tyvärr inte hinner testa innan resa men får testas på plats helt enkelt. Va dock inte alls bra att bada i dem ( fick tipset att bada i fly öst av en väninna) utan i Sverige såldes bara räddningsvästar. Känns ändå bra att ha med en när vi ska ut o åka båt. Hur har ni andra gjort, har ni packat med flytväst?
-
Khao lak!enny signatur skrev 2011-09-14 04:23:42 följande:Hur gamla är era små? Ni som varit där förut, har ni tips på vart man kan vara där det finns stränder men inte en massa turister (helst varken storstad eller by utan mittemellan)?
-
Paradis är det ju och man kan åka dit som turist! Det beror nog på vad man jämför med, man behöver inte knö med någon varken på stranden, på restaurangerna eller på stan. Om ni är ute efter något mittemellan skulle jag satsa på det, men vill ni inte se en enda turist får ni leta vidare och vill ni ha blinkande neonljus får ni oxå leta efter annat!enny signatur skrev 2011-09-14 19:47:27 följande:Är det inte just ett turistparadis?
-
Har du varit någonstans i Thailand innan? För de flesta ställen man åker till består till stor del av hotell och turistnäring även om den ser väldigt olika ut på olika ställen. Och sedan är det väldigt olika hur exploaterat det är och t ex i Khao lak o andra ställen dä det är förbjudet på många ställen med solstolar direkt på stranden vilket gör att det inte känns som värsta turiststränderna som t ex Phuket (vad jag har hört) där man på flera stränder trängs med andra och solstolarna står i rad efter rad. De ställena i Bulgarien har jag inte varit på så jag kan tyvärr inte jämföra...
Sedan var det ju många ställen som stannade av pga tsunamin och fick börja om på nytt. Khao lak var väl just ett sådant ställe som höll på att bli väldigt poppis och nu har en del turister hittat tillbaka. Men när vi var där förra året iaf behövde vi inte trängas någonstans och hörde inte heller svenska överallt, vilket jag uppskattar på semestern!
I år bor vi på White sand beach som ligger ca 1 mil från Nang thong som är byn/stan, förra året bodde vi på Nang thong. Mellan ligger Bang niang som jag inte har någon erfarenhet av stranden ifrån, men där har de en kvällsmarknad några kvällar i veckan. Men kolla runt lite mer så ska ni nog kunna hitta något som passar hela familjen och fundera lite på hur ensligt ni vill ha det, det finns något för alla smaker i fina Thailand!
-
Det finns ju några som hyr/ska hyra hus här inne, då kan man säkert hitta mer ensliga ställen, men där det finns hotell, där finns turister, bara i större eller mindre utsträckning! Hur stora är era barn då, har de några önskemål?enny signatur skrev 2011-09-15 20:20:22 följande:Aldrig varit i Thailand, men det du beskriver låter inte så lockande. Jag vill inte vara på ett ställe där turistnäringen är för stor. Jag vill inte till ett turistparadis, bara ett paradis :)
För min del vill jag ha mest inhemska där jag är, men visst någon svensk är säkert trevligt men inte i överflöd.
Jag tycker de tär svårt för när jag letar och frågar är det bara turisthotell jag hittar, jag är mer ute efter att hyra ett billigt hus där nere. Jag vill hitta något som känns mer... genuint. -
Det behövs inte.Lilla Gny skrev 2011-09-25 14:46:39 följande:Behövs det en adapter till el-uttagen? Någon som vet?
Surt om man inte kan ladda lap-top, kamerabatteri och allt annat nödvändigt -
O var strax över 1 när vi var iväg förra året, vi hade 30 till honom och 10-30 på oss. Hade solskyddskläder till honom så det var mest små delar på ben, armar o ansikte. Var vi vid hotellet gick vi oftast in på rummet när han sov middag. Annars sov han i sin vagn, eller om vi var ute med båt så tog vi med ett paraply från hotellen, de har med UV-skydd oftast. Sedan kan man ju försöka vara så mycket i skuggan som det går, man blir solbränd ändå och solen är oftast för varm för att sitta i några längre stunder. Man får oftast gå upp ur vattnet för att solen är för stark, inte för att vattnet är för kallt!Dynah skrev 2011-09-25 21:07:12 följande:Vad har ni för solskydd till de små barnen? Åker med en 1-åring och vill gärna ha solskydd med enbart fysikaliskt filter och utan parabener, finns det? Är det solskyddsfaktor 50 som gäller för alla, eller? Hela familjen är rätt så "soltåliga" med bruna ögon osv.
-
Vi brukar räkna på 1000 kr/dag, förutom boende, flyg o transfer. Sist gjorde vi nog slut på 800 kr/dag när vi var borta i en månad. Då ingick t ex dykbåt i tre dagar på Similan island för en dykare, en snorklare och en liten kille!Anne69 skrev 2011-09-30 09:44:06 följande:Tack!
Någon mer som vill dela med sig av sina budgetar?
Gör man av med mkt pengar på aktiviteter/utflykter?