• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Majomajo skrev 2011-12-08 01:06:03 följande:
    Winters - vi var vid ao Thong igår. Vad fint där var! Men, väldigt mycket solstolar och parasoll. Trodde inte man fick ha det på stranden? Vi la oss en bit till höger med våra saronger och handdukar. Perfekt med naturlig skugga för barnen.
    Oj, det tänkte jag inte på när vi var där förra året. Kanske var en del vid restaurangen Ao thong beach. Vi låg åt vänster om man tittar ut mot havet ungefär där vi ska bo i år vid Kantary och där kunde jag lätt räkna solstolarna förra året, hoppas inte det har blivit värre i år... Ett jättehärligt träd med skugga kunde Oscar sitta under o sova, var ljuvligt. Men om det har blivit mer solstolar kanske det lätt går att hitta någon egen plats om man bara går en bit bort. Får utforska det lite mer nästa vecka! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-12-09 11:04:34 följande:
    hur långt är det till phuket zoo från där ni bor? visst bor ni i kao lak eller minns jag fel? vad kostar det ungefär att åka dit? hur hade djuren det? har blivit avskräckt då jag läst här... och sen, hur långt till marknad i patong?
    är oxå nyfiken på vad ni fick för pris till slut och hur ni bokade och hur djuren verkade ha det på zoo! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-12-09 12:49:43 följande:
    gäller det converseskor också? hur många vågar man köpa tro?
    om du köper de på sport dome är det riktiga, det är någon officiell outlet för adidas mm har jag för mig, så det borde de väl inte ha åsikter om, men det kanske är någon beloppsgräns man får ta med sig nya varor iofs. men när de kostar 180 pix så borde du kunna köpa många! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

Ni som är i Khao lak nu, har ni sett priser på dagsutflykter till Tachai o Surin?

Och är det någon som har åkt med Ruk Talay, de verkar åka direkt från Pakarang-stranden så att man slipper transfern till piren?

Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-12-09 15:59:35 följande:
    måtte jag hitta dem!! finns de till barn också?
    det kommer du garanterat göra, den ligger på huvudgatan nära nang thong supermarket, ni kommer att springa på den när ni kommer från hotellet! Skrattande förra året fanns det bara från stl 36, men det hade varit toppen om man hittade barnstorlekar!

där känns det ganska säkert att tullen inte skulle ha åsikter, för jag har för mig att man fick tillbaka momsen på flygplatsen om man handlade för en viss summa, och det verkar ju fel om de stoppar det om det är så organiserat i affären! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Majomajo skrev 2011-12-09 23:10:29 följande:
    Vi var på Tachai igår. Helt fantastiskt, absolut finaste stranden ever! Vi åkte med Love Andaman och betalade 2200/vuxen. Dock lång transport till piren vid Koh Kho Khao.
    Lovely, längtar ihjäl mig till på torsdag! Skrattande

Förra året var min man och dök där och då åkte de oxå därifrån, Kuraburi eller vad det nu hette, så det hade ju varit toppen om man kunde åka från stranden i stället. ingen som åkt med Ruk taley här? När jag gick in och kollade på nätet kände jag dock igen båtarna från förra året ute vid Similan så det borde väl vara ok...
    Oscar 091001
  • winters
    molnen skrev 2011-12-11 12:59:34 följande:
    Ska till Khao lak i mars och vill ha shoping tips ,vad finns där för affären ,vad ska vi inte missa ?converse,adidas mm
    kan återkomma med mer uppdaterade tips nästa år när vi har varit där igen, men sport dome iaf ungefär vid Nang thong supermarket har converse o adidas. Marknaden i Bang niang om det är måndag, onsdag o lördag för allt möjligt.
    Oscar 091001
  • winters
    Martha skrev 2011-12-12 15:09:01 följande:
    2 dagar kvar nu.. (klockan är över 21 här) sambon har lyckats bli sjuk.. Ont i magen och feber (hög) så han har legat på hotell rummet hela dan..
    Usch, hoppas att han snart känner sig bättre!
    Oscar 091001
  • winters

Jag har lagt fram kläder i dag, O får åka i joggingbyxor o långärmad tunn tröja, strumpor o sandaler. Sedan har jag en hel pyjamas som vi antingen byter om till på flygplatsen eller planet. Och så har jag med shorts, t-shirt, linne, pyjamasshorts, badbyxor, uv-dräkt, uv-hatt o badskor i handbagaget så att vi kan klara oss det första. Vi brukar byta om innan vi landar till shorts o t-shirt eftersom det är ruggigt varmt så fort man landar! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    hag7 skrev 2011-12-12 17:51:48 följande:
    Winters:när åker ni ?
    vi åker på torsdag, lääängtar, men nu börjar det verkligen dra ihop sig!
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)