Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

sirivonessen skrev 2011-09-22 09:26:37 följande:
    Ninnin82 - Så ledsen för din skull och förstår dina känslor. (Har själv - på allvar - letat surrogatmamma - när allt var som dystrast). Jag måste fråga dig - vilken medicinering exakt hade du denna gång och vilka doser?
    Ja man letar hela tiden nya lösningar men de går inge vidare ändå!! ringde precis till Repro medicin på Sahlgrenska där ja gick å gjorde en utredning, frågade barnmorskan där om ja kunde få boka in en tid hos en läkare där å prata vidare om kanske IVF och även göra en genomgång av livmodern igen men de gock inte tyvärr, hon menade på att dom har redan gjort dom prover som dom kan göra där!!

Ska nog söka mig privat å kolla upp sambons simmare för de har dom aldrig gjort!!

Jag tog Fragmin 5000 IE, Trombyl 75 mg, Prednisolon 10 mg     
  • Ninninn

Är de någon här som tror att IVF skulle kunna vara en lösning? bästa kvaliten av ägg å spermier!! sen får man väl givetvis även ta trombyl, prednisolon och proggisar kanske??

Ringde iallafall till Repro idag å pratade med en barnmorska där men dom kan inte göra något mer för mig sa hon å någon IVF genom lanstinget får jag inte!

Ringde då även till Carlanderska å gud va mycket trevligare dom e på privat sjukvård de e som dag å natt!! hon sa att de man kan göra e att komma dit å prata med en läkare å se vad man kan göra de skulle kosta 2000 kr de kan de ju vara värt. Skulle även vilja kolla upp min sambos simmare     

• Ninninn

God morgon!

Nu gjorde jag ett test till och de va ett jätte starkt plus! min läkare har inte ringt mig ännu så jag har inte tagit något blodprov.

Blöder gör ja fortfarande, de har hållt på i 8 dagar nu bruna blod och klumpar idag va de lite rött på pappret!

Vet inte hur ja ska tolka detta men smärtan i ryggen är också fortfarande kvar :(

Skulle ju ringa min läkare när ja fått ett plus så skulle hon skriva ut proggisar till mig men NÄ hon har inte ens ringt upp de e ju fan under all kritik detta!!!

Får väl smörja mig med progesteron krämen istället då, de är väl lika bra ja börjar med medicinerna igen då till ja fått komma på vul å se hur de ser ut!  

• Ninninn
    sirivonessen skrev 2011-09-23 10:37:51 följande:
    Ninnin Det låter ju lovande med plus! Håller mina tummar så hårt för att det ska bli en solskenshistoria av detta!

Ang Prednisolondosen din så är den ganska blygsam. Jag skulle ta minst 5 mg till. (Jag tog 25 mg till v 12 i denna graviditet). Men jag är ingen doktor - det är bara MINA tankar. Du fortsätter väl med det blodförtunnande fast du blöder lite??? Gör det!

Missnöjd GRATTIS till RULen. Vilken milstolpe!!!! Önskar jag var där.....

Ego: Ang min graviditet så har jag en otäck känsla av att fostret har dött. Jag vet inte varför det bara känns så. Kanske är det "spökveckor" som det talas om efter v 12.... Jag vill bara att det ska bli 7 oktober så att jag får gå till BMSkan och lyssna efter hjärtljud... 

Håller alla tummarn ja kan för dig att fostret INTE har dött! när man passerat vecka 12 så avtar ju symptomerna, första graviditetern när ja gick till vecka 17 slutade allt illamående vecka 12!

Ja tycker också 10 mg pred/dag är lite lite finns ju fler här som tar 25 mg/dag men nu vet ja inte om de e någon ide att öka vet ju inte om de missfall eller inte!

Ja tar fortfarande fragminet och trombylen fortsätter så länge som ja fått ett svar!    
  • Ninninn

Här e man uppe med tuppen, vaknade 04.30 har för mycket tankar som snurrar omkring :)

Nionde dagen med blod :( men nu e de faktiskt rött med bruna klumpar, finns de någon solskenshistoria som ser ut så så dela med er!!!

Hade ja inte haft sån fruktansvärd värk i rygg/höfter så hade ja kanske haft ett litet hopp om att de kunde varit en nidis eller nått liknande men just detta med värken har ja inget positivt ifrån dom andra 6 gångerna.

Dom säger ju att hoppet är de sista som överger en men ja har tappat de helt, ja kommer fortsätta försöka få ett barn men hoppet om att de ska gå hela vägen har ja helt tappat!

TantTingeling: Ja har gjort 2 utredningar en på repro/Sahlgrenska och en hos Lennart Blomqvist men inget fel!! Även DRMH som ja går hos nu har tagit lite prover på mig, fråga mig inte vad för de säger hon aldrig!

Hade ju velat att hon ringde upp mig innan helgen men de gjorde hon inte, kan inte påstå att ja känner mig jätte viktig i hennes ögon men hon har väl fullt upp förmodligen.

Hade en tanke om att ja skulle åka till gynakuten idag men dom kan ju ändå inte göra nått.

Hoppas ni får en trevlig lördag                

• Ninninn
    Daniela01 skrev 2011-09-24 06:44:45 följande:
    Ninnin82: Vilken vecka är du i nu? Funderade lite på gyn.akuten, där kan de även göra vul, som förhoppningsvis *håller tummarna* ger dig goda nyhter!
    Ja e knappt i någon vecka 4+4 bara så gynakuten kan nog ändå inte se nått! ja får avvakta
  • Ninninn
    Javisst skrev 2011-09-24 09:33:30 följande:
    Usch vad jobbigt Ninni! Kan de inte ta HCG nivå på gynakuten iaf? Och be om en tid om ett par dagar för att se om allt ökat normalt?

Jag plussade idag och jag antar att ni vet hur jag känner. Vemodig... vill också bli glad!! Ska iaf väg till apoteket och hämta ut mina sprutor och börja med dem direkt. 

Vet ni hur många gånger man "får" skrapas? Sist sa min läkare något om att man inte kan skrapas hur många gånger om helst (nämnde något om ärrvävnader). Mina mf har aldrig kommit ut av sig själv utan jag har alltid fått skrapas och är nu nojjig att det kanske kan sluta med att jag inte ens får bli gravid i slutändan?
    Grattis till pluset :) denna gången kommer de hela vägen! håller tummarna för dig!
  • Ninninn

DRMH har säkert bara fullt upp, ja ska försöka ringa i morron igen! Jag blöder fortfarande men nu e de rött å de rinner rätt ut när ja sitter på toan!

10 dagar nu de e lite väl länge å blöda kan ja tycka! kanske e all medicin som gör de.

Måste ju försöka komma till henne så hon får göra ett sånt blod prov på mig för då ser man om de e missfall eller inte eller??     

• Ninninn

Antar att de va några utav er som tittade på SVT1 Barn till varje pris? väldigt bra program :) får hoppas dom pratar lite om upprepade missfall, de pratas lite om de!
    Tycker altid de pratas om IVF men ALDRIG missfall!!

För övrigt har inte DRMH ringt idag HELLER och jag kunde inte komma ifrån på jobbet men i morron ska ja försöka, blöder FORTFARANDE 11 dagar nu har lite smärta med i magen så ja borde nog få komma på undersökning     

• Ninninn

Ringde igen idag! DRMH har inte varit där så då e de inte så konstigt att hon inte ringt!!

Sköterskan sa att ja skulle åka till akuten å sätta mig alltid lika kul att åka till sitt stammställe :( dom känner liksom igen mig där!!

Blöder fortfarande men inte lika mycket, de har kommit mycket klumpar idag så förhoppningsvis e allt ute snart!   

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14