Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Ska nog söka mig privat å kolla upp sambons simmare för de har dom aldrig gjort!!
Jag tog Fragmin 5000 IE, Trombyl 75 mg, Prednisolon 10 mg
Är de någon här som tror att IVF skulle kunna vara en lösning? bästa kvaliten av ägg å spermier!! sen får man väl givetvis även ta trombyl, prednisolon och proggisar kanske??
Ringde iallafall till Repro idag å pratade med en barnmorska där men dom kan inte göra något mer för mig sa hon å någon IVF genom lanstinget får jag inte!
Ringde då även till Carlanderska å gud va mycket trevligare dom e på privat sjukvård de e som dag å natt!! hon sa att de man kan göra e att komma dit å prata med en läkare å se vad man kan göra de skulle kosta 2000 kr de kan de ju vara värt. Skulle även vilja kolla upp min sambos simmare
God morgon!
Nu gjorde jag ett test till och de va ett jätte starkt plus! min läkare har inte ringt mig ännu så jag har inte tagit något blodprov.
Blöder gör ja fortfarande, de har hållt på i 8 dagar nu bruna blod och klumpar idag va de lite rött på pappret!
Vet inte hur ja ska tolka detta men smärtan i ryggen är också fortfarande kvar :(
Skulle ju ringa min läkare när ja fått ett plus så skulle hon skriva ut proggisar till mig men NÄ hon har inte ens ringt upp de e ju fan under all kritik detta!!!
Får väl smörja mig med progesteron krämen istället då, de är väl lika bra ja börjar med medicinerna igen då till ja fått komma på vul å se hur de ser ut!
Här e man uppe med tuppen, vaknade 04.30 har för mycket tankar som snurrar omkring :)
Nionde dagen med blod :( men nu e de faktiskt rött med bruna klumpar, finns de någon solskenshistoria som ser ut så så dela med er!!!
Hade ja inte haft sån fruktansvärd värk i rygg/höfter så hade ja kanske haft ett litet hopp om att de kunde varit en nidis eller nått liknande men just detta med värken har ja inget positivt ifrån dom andra 6 gångerna.
Dom säger ju att hoppet är de sista som överger en men ja har tappat de helt, ja kommer fortsätta försöka få ett barn men hoppet om att de ska gå hela vägen har ja helt tappat!
TantTingeling: Ja har gjort 2 utredningar en på repro/Sahlgrenska och en hos Lennart Blomqvist men inget fel!! Även DRMH som ja går hos nu har tagit lite prover på mig, fråga mig inte vad för de säger hon aldrig!
Hade ju velat att hon ringde upp mig innan helgen men de gjorde hon inte, kan inte påstå att ja känner mig jätte viktig i hennes ögon men hon har väl fullt upp förmodligen.
Hade en tanke om att ja skulle åka till gynakuten idag men dom kan ju ändå inte göra nått.
Hoppas ni får en trevlig lördag
DRMH har säkert bara fullt upp, ja ska försöka ringa i morron igen! Jag blöder fortfarande men nu e de rött å de rinner rätt ut när ja sitter på toan!
10 dagar nu de e lite väl länge å blöda kan ja tycka! kanske e all medicin som gör de.
Måste ju försöka komma till henne så hon får göra ett sånt blod prov på mig för då ser man om de e missfall eller inte eller??
Antar att de va några utav er som tittade på SVT1 Barn till varje pris? väldigt bra program :) får hoppas dom pratar lite om upprepade missfall, de pratas lite om de!
Tycker altid de pratas om IVF men ALDRIG missfall!!
För övrigt har inte DRMH ringt idag HELLER och jag kunde inte komma ifrån på jobbet men i morron ska ja försöka, blöder FORTFARANDE 11 dagar nu har lite smärta med i magen så ja borde nog få komma på undersökning
Ringde igen idag! DRMH har inte varit där så då e de inte så konstigt att hon inte ringt!!
Sköterskan sa att ja skulle åka till akuten å sätta mig alltid lika kul att åka till sitt stammställe :( dom känner liksom igen mig där!!
Blöder fortfarande men inte lika mycket, de har kommit mycket klumpar idag så förhoppningsvis e allt ute snart!