-
Du är verkligen ett bevis på att de är värt de, vecka 17 de e ju helt fantastiskt! då är de helt klart värt att åka till Dr G åker man inte får man inget svar! Får man fråga va de var för immunologiska fel han hittat på dig?? va du tvungen att ta Li och Humira för att denna graviditetern skulle gå vägen? de är ju en väldigt dyr medicin! är dom två medicinerna dom som gör så att du får behålla detta lilla liv?Bling1975 skrev 2011-10-26 20:13:46 följande:Ninnin - det är värt det! Vi har hållt på i 6 år med motgång efter motgång och nya problem hela tiden. Men nu är jag i v 17 och det ser ut att bli en bebis.
-
-
Ja förstår ingenting men ja har blivit kallad till en ny läkare nu på repro Sahlgrenska förmodligen för att ja ringde efter senaste missfallet å sa att dom får göra nått för mig! ska dit i morron vet inte vad ja ska göra där men hon ska få höra hur värdelösa dom e i Sverige när de gäller upprepade missfall, dom e väldigt bra på repro med å hjälpa med IVF men de är också de enda dom kan! tragiskt!!! fan va irriterad ja e över denna cirkus. Hon kommer ju ändå inte kunna hjälpa mig, ja kanske sitter här med immunologiskt fel men de kan hon ändå inte göra nått åt så va fasen ska ja dit å göra! kommer väl få höra hur glad ja ska vara att ja blir gravid så lätt och att ja fortfarande e så ung de är ju de enda dom kan säga!!!
Ursäkta mitt bittra inlägg men de är tyvärr sant å de vet ni alla här med! -
De är helt galet vilken dålig inställning jag har å de gäller typ allt försöker tänka positivt men detta e för jobbigt! ska väl kanske vara glad att ja ska på läkar besök hos någon annan frågan e om DR MH som ja går hos vet om detta hon e ju trotts allt den bästa!TantTingeling skrev 2011-10-31 11:47:32 följande:Ninnin82: Jag förstår att du är bitter, men med den inställningen förstår inte jag heller varför du skall dit. Jag tror knappast en massa skäll på den nya läkaren kommer att göra att hon blir eld och lågor över möjligheten att få en chans att hjälpa dig. Kanske bättre att söka dig till någon annan klinik??? Kanske utomlands?
Bling: Stort grattis till v. 17, håller tummarna!!!
Får se vad hon har att säga i morron! -
Ja vad ska man säga läkarbesöket blev som väntat! han frågade vad ja gjorde där å de vet ja inte men ja har blivit kallad! de slutade med att ja bad han kolla om dom tagit TSH på mig men de kunde han inte hitta bland alla mina A4 papper av journaler å de e ju tragiskt sa han för de är typ de första man tar när man får missfall så nu fick ja lämna ett sådant prov! men nu till frågan vad ska de värdet ligga på för att de är bra???
Frågade om han kunde ta prov vita blodkroppar men NEJ de är för dyrt! han försvarade sig med å säga att i Sverige är vi jätte duktiga på Reproduktion och IVF :) ja de e också de ni e bra på men upprepade missfall är en djungel för er!! -
-
http://svtplay.se/v/2553093/ny_forskning_om_missfallTantTingeling skrev 2011-11-01 12:53:27 följande:
Ninnin82. Det låter ju konstigt om de inte kollat dina vita blodkroppar (?), det är ju ett rutinprov och ingår i provpaketet blodstatus (tillsammans med blodplättar, blodvärde etc). Kostnad för hela paketet ca 40 pix, varierar såklart från landsting till landsting. Har de kollat provet en gång finns ingen anledning att kolla om detta. TSH ska ligga under 2 för oss med fertilitetsproblem, och ligger det under 1, men över 0,3 så är det kanon. Låter stenålders med pappersjournal, inte konstigt om det blir missar. Du har väl gått hos dr. LB i Borås va, eller kommer jag ihåg fel? Han lär ju ha kollat provet.
Detta va de ja frågade han om! japp ja har varit hos Lennart -
Daniella! Grattis till din lilla flicka
-
Varför fick du folacin? hur hög är den medicinen till skillnad från vanlig folsyra?StoraD skrev 2011-11-09 17:46:33 följande:Hej!
Härligt Bling-bling! Stort grattis!Underbara nyheter!
Sissela: Hur går det för dig?
Frugan: dessa har jag gjort vid RMC i Malmö: www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=389
Sen kan man kolla för bakteriell vaginos också. Precis som ngn sagt innan så kan du ju med fördel dubbelkolla TSH-värden.
Oftast hittar man dock inget fel...
Den här texten tycker jag är rätt så bra! www.villhabarn.se/content/94-Upprepade-missfa...
Själv fick jag ingen diagnos, men blev behandlad av dr LM (som Bettan hänvisar till) med innohep (blodförtunnande) vid min 4:e graviditet, som resulterade i min efterlängtade lille skatt! LM finns i Helsingborg och honom ska du absolut kontakta om de inte hittar ngt fel tycker jag (han håller på med en studie nu, så det är dessvärre så att du kan bli behandlad med placebo också).
Andra tar också progesteron (jag tror att det är det som åsyftas med hcg-stöd), men det gjorde jag inte, eftersom jag var lite orolig för biverkningarna. Men det känner du säkert till från IVF-svängen. Jag fick också extra folsyra (folacin), inte vanlig dos.
Lycka till! -
-
Vanlig folsyra receptfritt är 500 ug va nu ug betyder vet inte jag någon som vet? låter som om 5 mg är väldigt mycket mer iallafall! kanske man ska fixa detta till nästa graviditet! har förmodligen ingen brist på de men de e ju inte skadligt att ta den dosen du tar antar jag!StoraD skrev 2011-11-09 21:36:44 följande:Den här Ninnin! fass.se/LIF/produktfakta/artikel_pr odukt.jsp?NplID=19501227000012&DocTypeID=7
Jag vet inte? Hur mkt är "vanlig folyra"? Detta är iaf 5 mg. -
Fy ja börjar få ångest över att ja har ägglossning om en vecka, vågar knappt bli gravid igen! vill inte få fler missfall.
vad är de??Den lilla M skrev 2011-11-14 09:53:35 följande:fråga till er alla:
Är det nån som har testat att äta fertil aid??
var på ett amerikanskt forum och där dem tipsade om det. Finns ju att köpa och få det hit skickat men det är ju inte gratis (ca 1000kr i månaden för man och kvinna)
-
Lite Ego från mig: är precis hemkommen från Dr MH och vi kom fram till att jag INTE ska ta fragmin från ägglossning utan i så fall börja med de senare i graviditetern typ v:8 om ja nu går så långt! prednisolon, trombyl och progesteron ska ja ta från ägglossning!!
Sen nämde ja lite detta med att vi har funderat på att åka till England för immunologisk utredning och hon va väl lite skepptisk till de.
Sen pratade vi om min sambos simmare (dom har ju ALDRIG kollat dom) alla menar ju på att de inte kan vara dom som är problemet för då hade vi inte ens blivit gravida och de blir jag ju väldigt lätt!! peppar peppar!! Hon hade en teori om att vi INTE kan få barn ihop vi passar inte ihop helt enkel! de känns väl inte så kul. Ja kan kanske få barn med någon annan man och han med någon annan kvinna men vi IHOP blir missfall!! inte så kul om ja ska vara ärlig!