Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

L Maria sökte på D-vitamin nu och de stod ju faktiskt att de har med immunförsvaret att göra så då tänker ja ju så klart köpa mig en burk av de med =) allt måste man testa =) va har du köpt för någon??

• Ninninn

L Maria: Rynkar på näsan beklagar ditt mf de är så orättvist!

Irma skrev 2012-03-19 13:49:34 följande:
    Qatteriin o Bubblan: Grattis!  

Ninnin: Jag tog ju extra d-vitamin vid den graviditeten som lyckades! (i form av vitakalk från apoteket) Jag hoppas ni lyckas sen när ni fått behandling både du och mannen! 

Till alla kämpar: En stor kram! Det ÄR skitjobbigt!
    Irma: jag äter ju dom vitaminerna som du tog =) vitakalk och mitt val sport, men funderar ändå på om man ska ta bara d-vitamin också va tror ni? får ja kanske i mig för mycket då?

I morgon är de sista dagen med antibiotikan så då ska ureaplasman vara borta, hoppas så att detta har varit orsaken till missfallen! sen är de bara till att köra på igen för ett nytt försök. 
  • Ninninn

Nu e man igång igen med verkstaden! fy känner inte alls för de, vill inte bli gravid samtidigt som de är de enda jag vill! vet ju tyvärr hur de kommer sluta, jag vet ju inget annat än att misslyckas!!

• Ninninn

Hade de inte varit bättre om dom hittade något fel? då hade man ju vetat de och fått ta ställning efter de. De enda man kan göra e att resa sig igen och gå igenom helvetet gång på gång med nya mediciner som ändå inte fungerar! nä ja tror helt å hållet på immunologi hade ja haft pengar hade ja åkt till Aten/London direkt! sparar pengar men de går långsamt!

• Ninninn
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-02 09:46:38 följande:
    Jo verkligen, vi hade hoppats hitta nått fel som enkelt gick att behandla. 

Vi har planer på Aten under sommaren, men vi har inte bestämt oss riktigt än. Det är ju som sagt inte billigt.
    Nä de e ju detta med pengar! dom säger ju att pengar inte är allt men för oss är de ju de eftersom vi får köpa våra barn som egentligen är gratis att skaffa så för mig är pengar typ allt just nu iallafall!! vår plan är att göra ett försök till hemma blir de mf igen så åker vi till Aten, verkar som om de är bättre i Grekland än England! ca 20000 kostar de väl i aten och 25000 i london fast dom tar fler prover i london.

Ja vet inte men här hemma är ju ingen ide att fortstätta här händer ju inget annat än att antalet mf på listan ökar å ökar så i de sammanhanget är väl 25000 kr ingenting. En triss lott vinst hade ju inte varit fel =) 
  • Ninninn

Hur länge måste man ha försökt för att ha rätt att få IVF?? Vi försökte 7 månader en gång och nu har de gått 5 månader utan plus!! Och vi har försökt få barn i 3 år 7 månader!! Tycker de e så märkligt hur olika man blir behandlad! Ja har i flera år frågat om IVF och nämnt att då plockar dom ju ut de bästa äggen men då menar läkarna på att de spelar ingen roll för de skulle ändå i te ha hjälpt oss!! Men hur fasen kan dom veta de då?! Ja spyr på dessa pucken till läkare!

• Ninninn

Jag är bara väldigt less på att vara så här misslyckad, kan inte förstå vad jag gjort i mitt liv för att förtjäna 7 mf de e så orättvist å ja e så trött påsatt kämpa! Hela tiden får man sms eller hör på jobbet att någon e gravid så då får man lägga på ett falskt leende å säga grattis fast jag egentligen vill spy över dom å sen när man kommer hem lägger man sig i soffan och gråter resten av kvällen å så blir man osams med sambon för att man är ledsen och bitter å sitter och surar i soffan!!! Ibland frågar jag mig själv om de är värt allt detta helvete.

• Ninninn

Än har ja inte tagit tag i detta med att gå och prata med någon kanske borde ta tag i de! Samtidigt som ja inte orkar är ju så mycket annat man måste ringa å göra hela tiden!! Nä detta är ju verkligen ingen man har valt å man kan inte heller påverka de önskar så att ja kunde göra nått för att få en bebis men de kan man ju inte man får bara följa med å hoppas å tro!

• Ninninn

Här har mensen kommit IGEN :( fattar inte varför jag inte blir gravid längre! Förr räckte de att min kille typ tittade på mig så va ja gravid nu har vi sex 5 dagar i sträck innan å efter ägglossning kan ju liksom inte ligga mer!! Fy e så deppig nu ska man behöva vänta en hel månad till tiden bara går å går!! Har fått helt oregelbunden mens med de sista halv året va kan man göra åt de????? Blir de knas med ägglossningen me då???? Kanske ingen ide längre att göra ett till försök innan vi åker till Aten kanske lika bra att dra redan nu tiden rinner ju iväg å vem vet när jag får ett plus igen!! Vill inte gå till jobbet idag vill bara vara hemma å gråta.

• Ninninn

Va tusan har hänt med min mens!!!! 1,5 dag hade jag den denna gången nått måste ha hänt men va gör man åt de då??? Någon som haft samma problem? Ja va ju inne 14 februari och tog bort cellförändringar kan de ha orsakat nått? Kan inte allt bara flyta på måste de hela tiden vara nått!!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14